• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äsch... en bild till mår ni nog inte dåligt av :)
Jag funderar på alternativa band... några tips?

IMG_4730.JPG
Det gråa läderarmbandet som brukar marknadsföras till Royal capital med gråa urtavlan kanske skulle funka? Ett tunnare brunt läder vore nog inte fel heller.

Det är en liknande nu uppe på Kaplans med onumrerad bakboett. Tyvärr så är det någon amatörpolerare som varit på den, blankpolerat länken och bara borstat de breda mitten bitarna. Ska vara borstade sidor och alla mittendelar blankpolerade. Tavlan verkar vara utbytt till en nyare.
Lite skumt med onumrerade bakboetter då de haft serienummer sedan de startade, omgjorda bakboetter hos någon annan?

Bra fråga som jag tyvärr inte har svaret på.
Men, det brukar ju (nästan) "alltid" stå något på baksidan av klockan eller på urtavlan när klockan är "vattentät" och det gör det ju inte på din. SS säger (nuförtiden) att alla deras klockor är "vattentäta", men så behöver det ju inte vara med de tidigare modellerna.
Samtidigt är den ju inte numrerad vilket ju SS klockor alltid brukar vara så kanske man inte heller brydde sig om att ange vattentåligheten (låter konstigt tycker jag själv.... o_O).
Ett trycktest är absolut på plats hur som helst, och med läderband är väl inte bad aktuellt, eller är ena bandet av konstmaterial???

Senast ändrad:
Ibland händer det, precis nybliven ägare till en Royal Capital!
Hade en SS Chronograph för länge sedan och har varit sugen ett tag på att komma tillbaka.
IMG_4728.JPG
Mycket vacker!
Den finns på min önskelista också, men finansieringen kvarstår att lösa..... :arghh:
Finns ju så mycket annat vackert man vill ha också. För att inte tala om badrumsrenoveringen, skidresorna osv..... :banghead:

Den klarar 100m men trycktesta först för att vara säker. Samma krona och konstruktion som nuvarande Royal Steel Classic. Bakglaset är samma glas som sitter i Classic lady :)

Hej alla Sjöö Sandström fans!
Hade en fråga angående en royal steel automatic (Första serien)
Vet ni om den är vattentät eller ej? Tänkt att trycktesta den men kan ju alltid börja här nu när butikerna är stängda

Må bäst!

image.jpg

image.jpg

Hej,
Vad skulle ni betala för en 2012 Skydiver med både länk och gummi i perfekt skick inkl alla tillbehör? Listar väl 29 någonstans ny?

13' som den på Blocket.... ;)
Nä men helt allvarligt borde väl den vara värd närmare 20' om den är i så fint skick som du skriver.....
Vad har han bud på?

Hej,
Vad skulle ni betala för en 2012 Skydiver med både länk och gummi i perfekt skick inkl alla tillbehör? Listar väl 29 någonstans ny?
Edit: såg att det var länk till.

Listar 29400:- på Nymans
Listar 23700:- på Nymans
Kolla med Erikssons urhandel dom kan nog få ner den i pris.

2012 hade jag inte betalat mer än 19 kanske

Tillbaka
Topp