• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Old vs New
Grattis! Har det blivit en till SS i din klocklåda?!?

Det är nästan synd att du ska sälja en sån skönhet...... :(
Jag är riktigt sugen på att lägga ett bud, men badrumsrenoveringen drar alla nöjespengarna just nu. :arghh:

Jag sålde precis min... finns många skäl, men ett av dem är att den är för tunn för mig, jag vill gärna ha något mer "tooligt". Skulle kunna haft den på länk kanske... oavsett, otroligt välbyggt ur. Men lite för dressig.

Jag sålde precis min... finns många skäl, men ett av dem är att den är för tunn för mig, jag vill gärna ha något mer "tooligt". Skulle kunna haft den på länk kanske... oavsett, otroligt välbyggt ur. Men lite för dressig.
Royal Steel Chronon är ju lite massivare men ändå elegant! Tål en hel del stryk, men är ändå elegant nog att funka till kostym......
Eller är det Rolex som gäller??

Royal Steel Chronon är ju lite massivare men ändå elegant! Tål en hel del stryk, men är ändå elegant nog att funka till kostym......
Eller är det Rolex som gäller??
Haha... lite lustigt, jag hade en RS Chrono för 5-6 år sedan. Jag tyckte den var för stor för mig. Just nu velar jag mellan Explorer I, DJ eller en Royal Steel Classic. Alternativt ska jag tjata på bror min, han har ett tidigt exemplar av RS Classic (Automatic).
Just enkelheten i alla ovanstående är det som lockar.

Jag har nu fått fler bilder från säljaren, på baksidan står serienumret och en årsbeteckning i romerska siffror "MMVIII", dock annonserar säljaren att han har köpt den 2013 och inte 2008. Jag har inte frågat om fler detaljer än.
Är det något ni känner till? Första gången jag ser en sådan markering på S&S, men jag är ingen expert.
Kanske @Sjöö Sandström vet.

IMG_5217.JPG

Jag har nu fått fler bilder från säljaren, på baksidan står serienumret och en årsbeteckning i romerska siffror "MMVIII", dock annonserar säljaren att han har köpt den 2013 och inte 2008. Jag har inte frågat om fler detaljer än.
Är det något ni känner till? Första gången jag ser en sådan markering på S&S, men jag är ingen expert.
Kanske @Sjöö Sandström vet.

IMG_5217.JPG
Så här ser det ut på min royalsteel
20160814_222127-01.jpeg

Tillbaka
Topp