• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sugen på en Royal Capital...
Denna Chronolink är på armen idag. :)
image.jpeg

Mvh
Micke

Så sinnesjuk fet klocka!

Någon som har en original box till Sjöö Sandström royal steels första serie som kan tänka sig att sälja den? PM!

Den känns absolut mer massiv än på gummi, men jag skulle inte säga klumpig. Känslan med länk är att det blir en "ny" och lite elegantare klocka tycker jag. Beror ju förstås även på vilken typ av klocka man är van vid. Jag har dock flera klockor med länk och känner att jag inte behöver en till.....

Ska bli kul att se vad Sjöö Sandström och Krons hittar på. Är alla klockor uppbokade?

Skärmavbild 2016-09-13 kl. 15.33.12.png

Tror att @TiE kanske har mer info.......????

Vi som var inbjudna och närvarande vid Krons 50-årsfest den 19/5 är de som haft möjlighet att se klockan och det var tillfället att teckna sig för ett exemplar.
Här skrev vi lite om klockan: https://klocksnack.se/threads/klockkväll-på-krons.55029/#post-1405634.
Jag tror att vid det tillfället tecknades ett 10-tal klockor. Men eftersom sedan informationen om klockan varit 0 så tror jag inte fler blivit tecknade och inte kommer att bli det för än presentationen blir offentlig. Tidpunkten för lanseringen har skjutits fram och är fortfarande oklar.
Det vore kul att få lite mer information från Krons och Sjöö Sandström om när och hur klockorna kommer att presenteras.
Krons finns ju inte officiellt här men kanske @Nymans Ur 1851 kan svara tillsammans med @Sjöö Sandström
Jag har i alla fall tingat nr 2 och väntar med olidlig spänning.....;)

Vi som var inbjudna och närvarande vid Krons 50-årsfest den 19/5 är de som haft möjlighet att se klockan och det var tillfället att teckna sig för ett exemplar.
Här skrev vi lite om klockan: https://klocksnack.se/threads/klockkväll-på-krons.55029/#post-1405634.
Jag tror att vid det tillfället tecknades ett 10-tal klockor. Men eftersom sedan informationen om klockan varit 0 så tror jag inte fler blivit tecknade och inte kommer att bli det för än presentationen blir offentlig. Tidpunkten för lanseringen har skjutits fram och är fortfarande oklar.
Det vore kul att få lite mer information från Krons och Sjöö Sandström om när och hur klockorna kommer att presenteras.
Krons finns ju inte officiellt här men kanske @Nymans Ur 1851 kan svara tillsammans med @Sjöö Sandström
Jag har i alla fall tingat nr 2 och väntar med olidlig spänning.....;)
Kul och snyggt att du tingade nr 2! :) Man blir alltid nyfiken på såna här grejer. Sjöö Sandström har ju sagt att det ska smälla till rejält i år som jag har förstått det, så väntar mig mer från dom!

Funderar på en UTC Extreme II på gummi armbandet. Vad tycker, ni som har era SS på gummi, om kvalitén?
Sprickor uppstår väl efter ett tag (gummi brukar ju få mindre sprickor)...
Slitage på bandet kommer väl också förr eller senare...

Funderar på en UTC Extreme II på gummi armbandet. Vad tycker, ni som har era SS på gummi, om kvalitén?
Sprickor uppstår väl efter ett tag (gummi brukar ju få mindre sprickor)...
Slitage på bandet kommer väl också förr eller senare...
Jag har min skydiver på gummi, efter ca 1 år ser den som ny ut fortfarande. Så kvalitén är bra i mitt tycke iaf...

Suget efter en Chronolink har kommit tillbaka
Någon som vet hur svårt det är att få tag på tavlor?
Vad är det för mm band som passar ?

Jag är rätt säker på att jag har sett en ljusblå tavla? Likt platina DD tavlan?
Någon som vet om den var specialgjord eller "vanlig"
Till Chronolink alltså

Tillbaka
Topp