Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja på 41 mm iafDum fråga men hittar inte genom snabbt googlande. Är det 20mm lugg bredd på SS RC?
Jag är dum. Ursäkta. C kan så klart stå för classic. Menar capital.Ja på 41 mm iaf
På den är det 20 mm men curved så kanske 21 eller 22 om du ska få det snyggt.Jag är dum. Ursäkta. C kan så klart stå för classic. Menar capital.
Stort tack!På den är det 20 mm men curved så kanske 21 eller 22 om du ska få det snyggt.
Kolla @ERIKSON URHANDEL ser ut att kunna ha den https://www.eriksonurhandel.se/sjoo...g-created-d-9-2&twsList-70344537=g-name-a-9-2Någon som vet om Annual edition finns hos någon av stockholmshandlarna?
Dags att byta tavla..har ännu inte testat grafit..kanske dags...och som alltid är det någon som ligger på någon tavla till Chronolinken så är alla färger av intresse från mig.
![]()
Vert du om det är samma pris för gummi och lås till en Worldtimer 36mm?Hej.
Jag vill minnas att den listar i häradet 2200:-
Riktigt snyggt! Gör du bytet själv?Vert du om det är samma pris för gummi och lås till en Worldtimer 36mm?
Finns en hel uppsjö..hur många har jag faktiskt ingen aning om.Wow fina! Hur många olika färger finns det? Har alltid tänkt på att det finns så många (så många som syns på fotot iaf....).
Hej ,Någon som vet om Annual edition finns hos någon av stockholmshandlarna?
Hej.Vert du om det är samma pris för gummi och lås till en Worldtimer 36mm?
Vänta här, vad har jag nu missat?![]()
Min första Sjöö Sandström, det blev för mig en Royal steel 37mm
Skrev på fel inlägg förut, sorry.. Gör du bytet själv?Dags att byta tavla..har ännu inte testat grafit..kanske dags...och som alltid är det någon som ligger på någon tavla till Chronolinken så är alla färger av intresse från mig.
![]()
den innan tror jag var jubileumsmodellen, den röda 25 åringenHar ingen SjööSandström idag, men blev sugen när jag såg den gröna "annual edition". Gissar att det funnits andra tidigare, vilka färger i så fall?
- Tacksam för svar.
Den gröna är den första Annual Edition. Tanken är att varje år så kommer det en ny färg (rätta mig om jag har fel).Har ingen SjööSandström idag, men blev sugen när jag såg den gröna "annual edition". Gissar att det funnits andra tidigare, vilka färger i så fall?
- Tacksam för svar.
Den är ifrån 2004. MMIV står det på den, jag antar att det är modellenVänta här, vad har jag nu missat?
Vilket år är den från? Hittar inte den mindre varianten av royal steel med 12,6,9 istället för batongindex. Datumfönstret ser ut att ha högre finish också.
Sellita använder de idagEn fråga till: varifrån tar de sina urverk idag, Sellita?
Vad jag förstår har det varit olika leverantörer genom åren. Hade en kronometercertifierad med ETA för länge länge sedan![]()
- Tack för dina svar, är lite sugen på en SjööSandström igen!Sellita använder de idag