• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

N.L

Omega
Är det någon som har koll på vad ett spänne (gummiband) till en WT 41mm kostar?
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tycker att tavlorna på gen 2 är mycket bättre än den äggskalsvits på gen 1
Där går våra åsikter isär något. Personligen gillade jag första generationens tavla då den gav ett lite "mjukare" intryck än den uppdaterade. Det, kombinerat med avsaknaden av datumfönstret gör den till min personliga favorit.
En 38mm i gulguld och jag hade stått först i kön:)
Jag har inte kunnat prova någon variant av RC så jag vet inte hur den sitter på armen men i dagsläget har jag en 38mm Nomos som jag sitter väldigt bra på mig. Om du lyckas knipa första köplatsen på en RC3 i 38mm så hade jag förhoppningsvis varit på en stabil andraplats! :D
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Där går våra åsikter isär något. Personligen gillade jag första generationens tavla då den gav ett lite "mjukare" intryck än den uppdaterade. Det, kombinerat med avsaknaden av datumfönstret gör den till min personliga favorit.

Jag har inte kunnat prova någon variant av RC så jag vet inte hur den sitter på armen men i dagsläget har jag en 38mm Nomos som jag sitter väldigt bra på mig. Om du lyckas knipa första köplatsen på en RC3 i 38mm så hade jag förhoppningsvis varit på en stabil andraplats! :D
Jag hade som sagt min varje dag i 1,5år är det är absolut inget fel på tavla men jag tycker att gen 2 har lite mer liv i sig men alla tycker vi olika:)
Springer du på en så köp den du kommer att bli nöjd det är jag säker på:)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
För många många år sen köpte jag en SjööSandström av en handlare som
påstod att den var mycket ovanlig. Jag försökte då få fram information, men lyckades inget vidare. Det enda jag fick fram var att den var tillverkad i väldigt få exemplar och att ännu färre sålts. Det är alltså en kronometerspecificerad version.
Sedan sålde jag den till en vän 2005 och igår köpte jag tillbaka den.
Om nån vet nåt om de här vore det jättekul om ni vill dela med er!
3F3E21C1-CC5C-4A4E-9793-02644D3420F5.jpeg
CDE917E6-7BEB-4DF6-9FE2-8D44CA541B8E.jpeg
8863E358-9D2A-4B52-AAE0-853A5F28D66B.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
För många många år sen köpte jag en SjööSandström av en handlare som
påstod att den var mycket ovanlig. Jag försökte då få fram information, men lyckades inget vidare. Det enda jag fick fram var att den var tillverkad i väldigt få exemplar och att ännu färre sålts. Det är alltså en kronometerspecificerad version.
Sedan sålde jag den till en vän 2005 och igår köpte jag tillbaka den.
Om nån vet nåt om de här vore det jättekul om ni vill dela med er!
3F3E21C1-CC5C-4A4E-9793-02644D3420F5.jpeg
CDE917E6-7BEB-4DF6-9FE2-8D44CA541B8E.jpeg
8863E358-9D2A-4B52-AAE0-853A5F28D66B.jpeg
Är det inte en S1?
 

Hawk100

Rolex

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Thunberg

Omega
Snart haft denna i snart ett år och den där nykära känsla är borta sen länge. Ett par reflektioner:

1: Gångreserv 42 timmar
Klockat den till ca 30 timmar. Är det någon annan som upplever detta? Jag använder klockan 5 dagar i veckan.
2: Lumen
Njaa, inget direkt att skryta med. Här hade jag hoppats på mer.

IMG_0965.jpg
 
Topp