• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mickef1

Breitling
Rätt bra mix, men måste få tag på en ”Landsort”, någon som har en tillsalu? ;)

Min nuvarande samling:
227BAC67-2E6E-4A48-BDFE-7F3A8AB0FD78.jpeg


Mvh
Micke

Det ligger en uppe på tradera
22EFC3A1-047F-4DC5-93AB-589E20233D6D.png
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Hej alla kunniga. Letar efter ett schysst gummi till min Royal capital. Har ni tips? Tittat på det hirschbandet @Margarinkungen använt men hittar det endast i large. Behöver kortare. Det ska gärna vara så nätt som möjligt så det passar på klockan. Tittat på royal straps zuludiver vintage tropical dive. Vad tror ni?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla kunniga. Letar efter ett schysst gummi till min Royal capital. Har ni tips? Tittat på det hirschbandet @Margarinkungen använt men hittar det endast i large. Behöver kortare. Det ska gärna vara så nätt som möjligt så det passar på klockan. Tittat på royal straps zuludiver vintage tropical dive. Vad tror ni?
Men Hirsch accent finns i flera storlekar, leta vidare och köp ett normallångt.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Vänta här, vad har jag nu missat?
Vilket år är den från? Hittar inte den mindre varianten av royal steel med 12,6,9 istället för batongindex. Datumfönstret ser ut att ha högre finish också.
Det är föregångaren till nuvarande 36:an. Är 37 mm, har ETA 2824 och inte glasad baksida.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag älskar stålisen. Har aldrig känt att jag kan bära upp guld även om jag någonstans innerst inne önskar att jag kunde. Hade dock inte haft något emot en vitguld eller platina- utgåva.
Det är en så pass diskret klocka så guld funkar absolut, güld funkar alltid;)
Jag har haft båda och skulle gärna ha en i guld igen.
Det är såklart en fin klocka även i stål väldigt mycket för pengarna:)
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Det är en så pass diskret klocka så guld funkar absolut, güld funkar alltid;)
Jag har haft båda och skulle gärna ha en i guld igen.
Det är såklart en fin klocka även i stål väldigt mycket för pengarna:)
Haha du har kanske rätt. Skulle vara kul att testa en i guld också. Aldrig sett den irl. Hade du nya med datum eller original?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Gå på en i guld direkt, stålversionen är ganska trist.
När den först kom 2014 tyckte jag redan då att guld var den i särklass snyggaste, men som nybliven student var det total fantasi att lägga över 100' på en klocka. Stålisen ser också jättefin ut och har dessutom fördelen att dölja min "inre gubbe" lite mer än guld. :)
Gör det om du får chansen! Alltid gillat den men klickade ännu mer när jag fick den i handen. Ska bara få hem lite nya band så jag kan göra den lite mer casual!
Äsch, nya band är absolut inget måste. Som jag skrev, jag har en liten PRO-medlem i hjärtat och tycker att alligator funkar jättebra. Med det sagt har jag ju sett bilderna med Royal Capital och gummiband för att få lite Aquanaut vibbar.
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
När den först kom 2014 tyckte jag redan då att guld var den i särklass snyggaste, men som nybliven student var det total fantasi att lägga över 100' på en klocka. Stålisen ser också jättefin ut och har dessutom fördelen att dölja min "inre gubbe" lite mer än guld. :)

Äsch, nya band är absolut inget måste. Som jag skrev, jag har en liten PRO-medlem i hjärtat och tycker att alligator funkar jättebra. Med det sagt har jag ju sett bilderna med Royal Capital och gummiband för att få lite Aquanaut vibbar.
Alligator funkar definitivt. Men jag skulle vilja ha alternativ hemma för att dressa ner den beroende på vad jag har på mig. Beställt ett gummi, ett sailcloth och ett väldigt ljust mocka som jag tror kommer bli riktigt snyggt!
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Haha du har kanske rätt. Skulle vara kul att testa en i guld också. Aldrig sett den irl. Hade du nya med datum eller original?
Jag hade den första, bar den i stort sett dagligen i 1,5år är nog den bästa klocka jag haft iallafall den jag använt mest.
Den skulle gärna fått vara lite mindre och sen tyckte jag att viklåset var i klumpigaste laget, bekvämt men lite väl klumpigt:)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
När den först kom 2014 tyckte jag redan då att guld var den i särklass snyggaste, men som nybliven student var det total fantasi att lägga över 100' på en klocka. Stålisen ser också jättefin ut och har dessutom fördelen att dölja min "inre gubbe" lite mer än guld. :)

Äsch, nya band är absolut inget måste. Som jag skrev, jag har en liten PRO-medlem i hjärtat och tycker att alligator funkar jättebra. Med det sagt har jag ju sett bilderna med Royal Capital och gummiband för att få lite Aquanaut vibbar.
Prova inte guld för gör du det vill du inte ha den i stål;)
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Jag hade den första, bar den i stort sett dagligen i 1,5år är nog den bästa klocka jag haft iallafall den jag använt mest.
Den skulle gärna fått vara lite mindre och sen tyckte jag att viklåset var i klumpigaste laget, bekvämt men lite väl klumpigt:)
Jag kör med vanligt c-spänne. SS har inga korta band vilket gör att viklåset hamnar snett och får långt upp på sidan för mina små handleder. På ett sätt hade jag gillat om den var 38 men jag tror att 40 skapar en perfekt balans för att kunna ha en så pass bred bezel och ändå ha mycket tavla kvar.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Det är definitivt ljuset! Visarna ser ut som index finishmässigt. Tänkte inte på det när jag tog bilden men du har helt rätt. Provade att ta någon bild till nyss men det är otroligt svårt att fånga hur dom ser ut irl på bild.
- Tack för svar, antog att det var så. Är sugen på en men begagnatmarknaden är ju något begränsad och nypriset är lite för stora pengar att lägga ut för mig i nuvarande läge.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Prova inte guld för gör du det vill du inte ha den i stål;)
Jag vet, fullständigt livsfarligt att tycka om ädelmetaller. Som "tur" är så finns det ju inte jättemånga av den ursprungliga guldmodellen ute på marknaden (den var väl limiterad till typ 30 exemplar eller likannde?) så jag kan nog hålla flippardjävulen under kontroll. Sedan så avskräcker priset en del fortfarande när det kommer till güld... ;)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet, fullständigt livsfarligt att tycka om ädelmetaller. Som "tur" är så finns det ju inte jättemånga av den ursprungliga guldmodellen ute på marknaden (den var väl limiterad till typ 30 exemplar eller likannde?) så jag kan nog hålla flippardjävulen under kontroll. Sedan så avskräcker priset en del fortfarande när det kommer till güld... ;)
Tycker att tavlorna på gen 2 är mycket bättre än den äggskalsvits på gen 1
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör med vanligt c-spänne. SS har inga korta band vilket gör att viklåset hamnar snett och får långt upp på sidan för mina små handleder. På ett sätt hade jag gillat om den var 38 men jag tror att 40 skapar en perfekt balans för att kunna ha en så pass bred bezel och ändå ha mycket tavla kvar.
En 38mm i gulguld och jag hade stått först i kön:)
 
Topp