• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

joh.jonsson

Panerai
Är väl lite som att svära i kyrkan. Men! Skydiver på perlon faller mig i smaken som bara den! :)

20160905_145201.jpg
 

Djingis Khan

Breitling
Kommer befinna mig i Stockholm imorgon av jobbanledningar och tänkte att jag kanske skulle gå förbi SS kontor då jag har ett (presentkort?) på gratis byte av tavla för min Royal steel automatic och har ett par funderingar om detta.

  • Är det bara att knalla in och be om byte utan att ha haft kontakt med SS tidigare?
  • Någon som har bra koll på färgval?
  • Om ja på fråga 1, hur lång tid tror ni det ungefär tar?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kommer befinna mig i Stockholm imorgon av jobbanledningar och tänkte att jag kanske skulle gå förbi SS kontor då jag har ett (presentkort?) på gratis byte av tavla för min Royal steel automatic och har ett par funderingar om detta.

  • Är det bara att knalla in och be om byte utan att ha haft kontakt med SS tidigare?
  • Någon som har bra koll på färgval?
  • Om ja på fråga 1, hur lång tid tror ni det ungefär tar?
1. Med största sannolikhet nej. Jag tror inte du kan knalla in där alls utan att ha bokat tid innan. Det är ju ingen butik.
2. Beror väl på om det är den nya eller gamla storleken...
3. Skulle tro att du måste kontakta dom eller AD. Förslagsvis Stjärnurmakarna Söderhallarna.
 

Djingis Khan

Breitling
1. Med största sannolikhet nej. Jag tror inte du kan knalla in där alls utan att ha bokat tid innan. Det är ju ingen butik.
2. Beror väl på om det är den nya eller gamla storleken...
3. Skulle tro att du måste kontakta dom eller AD. Förslagsvis Stjärnurmakarna Söderhallarna.

Som jag misstänkte alltså, tråkigt men väldigt förståndigt!
Det är en 41:mm från 2012 :nailbiting:
 

Hawk100

Rolex
Kommer befinna mig i Stockholm imorgon av jobbanledningar och tänkte att jag kanske skulle gå förbi SS kontor då jag har ett (presentkort?) på gratis byte av tavla för min Royal steel automatic och har ett par funderingar om detta.

  • Är det bara att knalla in och be om byte utan att ha haft kontakt med SS tidigare?
  • Någon som har bra koll på färgval?
  • Om ja på fråga 1, hur lång tid tror ni det ungefär tar?

Ring först o boka tid. Jag har ringt samma dag som jag kommit in med klockan för service och det har funkat.
Tyvärr har SS haft väldigt långa servicetider ett tag nu. Beror nog både på att det är brist på urmakare i Sverige (trist) samt att de har fullt upp med att bygga nya klockor och nya modeller (kul)....
Vet dock inte om tavelbyte ska behöva ta en evighet?!?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ring först o boka tid. Jag har ringt samma dag som jag kommit in med klockan för service och det har funkat.
Tyvärr har SS haft väldigt långa servicetider ett tag nu. Beror nog både på att det är brist på urmakare i Sverige (trist) samt att de har fullt upp med att bygga nya klockor och nya modeller (kul)....
Vet dock inte om tavelbyte ska behöva ta en evighet?!?
Är det till ringvägen du gått då?
 

Djingis Khan

Breitling
Ring först o boka tid. Jag har ringt samma dag som jag kommit in med klockan för service och det har funkat.
Tyvärr har SS haft väldigt långa servicetider ett tag nu. Beror nog både på att det är brist på urmakare i Sverige (trist) samt att de har fullt upp med att bygga nya klockor och nya modeller (kul)....
Vet dock inte om tavelbyte ska behöva ta en evighet?!?
Segt med väntetiden ja... Men nytt är alltid kul
Tack för infon! ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kör med vintage band idag på cronolinken, den har verkligen allt. Min älskade fru gillar denna mer än mina Rolexklockor och jag är beredd att hålla med. När Landström worldtimer kommer tillbaka i produktion ska jag ha en... och därmed basta
IMG_4832.JPG
IMG_4833.JPG
 
Senast ändrad:
Topp