• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Synd att det är så pass sällan de kommer ut på marknaden som de gör, jag hade mer än gärna provat en!

Är sugen på en men begagnatmarknaden är ju något begränsad och nypriset är lite för stora pengar att lägga ut för mig i nuvarande läge.
Tycker dem dyker upp rätt ofta. En riktig lortgris i stål hos Kaplans som blev osåld på auktion, samt en guldare hos Krons pre-owned.
https://krons.se/royal-capital-au-1740-2-blue-rgi-blue-alligator-019689-po
https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1630377

Edit: för framtida prisreferenser så låg stålisen på 33.6' och guld på 109'.
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Snart haft denna i snart ett år och den där nykära känsla är borta sen länge. Ett par reflektioner:

1: Gångreserv 42 timmar
Klockat den till ca 30 timmar. Är det någon annan som upplever detta? Jag använder klockan 5 dagar i veckan.
2: Lumen
Njaa, inget direkt att skryta med. Här hade jag hoppats på mer.

IMG_0965.jpg
Kan hålla med om lumen, den är inget att skryta med, lyser som en 40 år gammal Rolex
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Nyligen införskaffad Worldtimer 36 mm. Haft ögonen på den länge nu, och efter ett erbjudande från en vän kunde jag inte tacka nej! Tycker den gör sig grymt bra på detta 22 mm MN-strap, och vad gäller storleken är detta en riktig sweet spot för mig - större behövs inte ;)

Worldtimer.jpg
Varför har du ett 22mm band på en klocka som har 20mm mellan luggarna?
 

Schill

Cartier
Vet någon vad Sjöö Sandström tar för den svarta eller gråa urtavlan för Worldtimer 41?
Nu verkar det ju inte bli något sommarjobb mellan studierna så tänker att det kan vara ett alternativt sätt att få lite av en ny klocka!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vet någon vad Sjöö Sandström tar för den svarta eller gråa urtavlan för Worldtimer 41?
Nu verkar det ju inte bli något sommarjobb mellan studierna så tänker att det kan vara ett alternativt sätt att få lite av en ny klocka!
Maila eller ring en eller flera AD så får du ett pris.
 

UTCetter

Cartier
Nyligen införskaffad Worldtimer 36 mm. Haft ögonen på den länge nu, och efter ett erbjudande från en vän kunde jag inte tacka nej! Tycker den gör sig grymt bra på detta 22 mm MN-strap, och vad gäller storleken är detta en riktig sweet spot för mig - större behövs inte ;)

Worldtimer.jpg
Jättefin klocka! Tror att ditt band ser bättre ut i verkligheten. Om du har fler band skulle det vara kul att få jämföra, fortsätt fota!
 
Hej Klocksnackare,

Det är som alltid otroligt kul att följa ert engagemang och vi blir verkligen glada av alla fina bilder som läggs upp i de olika trådarna. Det är ju minst sagt konstiga tider vi befinner oss i, men vi har ett händelserikt år framför oss och jobbar på med vad som komma skall. Hoppas ni alla håller er friska och krya! Det är otroligt vad många olika fina engagemang som kommuniceras för att vi skall fortsätta hålla kontakten med varandra. Fortsätt posta bilder, fortsätt inspirera och visa era klockor i de olika kanalerna som finns, det gör oss väldigt glada och ger väldigt mycket energi till oss alla.

Ta hand om varandra och bara att ni hör av er om det skulle vara något ni undrar över.

MVH
Sjöö Sandström
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Klocksnackare,

Det är som alltid otroligt kul att följa ert engagemang och vi blir verkligen glada av alla fina bilder som läggs upp i de olika trådarna. Det är ju minst sagt konstiga tider vi befinner oss i, men vi har ett händelserikt år framför oss och jobbar på med vad som komma skall. Hoppas ni alla håller er friska och krya! Det är otroligt vad många olika fina engagemang som kommuniceras för att vi skall fortsätta hålla kontakten med varandra. Fortsätt posta bilder, fortsätt inspirera och visa era klockor i de olika kanalerna som finns, det gör oss väldigt glada och ger väldigt mycket energi till oss alla.

Ta hand om varandra och bara att ni hör av er om det skulle vara något ni undrar över.

MVH
Sjöö Sandström
Då drar jag igång frågestunden direkt:)
Får vi se en ny landsort 2020?
 
Topp