Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Fullkomligt ologiskt, alla dykarur har ju 60 alt 120 klick eller flytande ring. På SS kan du inte ställa tiden linjärt mot minutskalan på tavlan. Kanske inte någon stor sak, men man undrar ju hur det blev sådär...Rent spontant lät det lite ogenomtänkt, såvida jag inte missat något, någon som vetv hur många click och varför?
Makes sense! Stör mig dock lite på såna besparingsåtgärder.
- Finns väl inga GMT-ringar med 90 klick? Vore ju tokigt då GMT oftast justeras i heltimmar och i något enstaka fall i halvtimmar?Borde kanske vara 90 click då. 90 click är vanligt på GMT-bezels. Landsorten fanns väl som GMT också?
Det kanske är 48 klick då? Jag har inte använd Landsorten.- Finns väl inga GMT-ringar med 90 klick? Vore ju tokigt då GMT oftast justeras i heltimmar och i något enstaka fall i halvtimmar?
Håller med, brukar alltid landa i brunt på mina blå!Riktigt snyggt. Brunt och blått är en fin kombination![]()
Det är 20mm!!Har inte full koll. Jag har Extreme, möjligt att det är samma som Royal Steel Chrono. Vi får kolla med @RicVin i stället!
Toppen, tack för info. Då har jag snodd när paketet anländer.Det är 20mm!!
Grattis i förskott! Välkommen ombord kompis!Toppen, tack för info. Då har jag snodd när paketet anländer.
Vi brukar väl säga att man bör ha nåt från s&S i lådan va...Grattis i förskott! Välkommen ombord kompis!
Låter bekant, vem brukar säga så... kram broderVi brukar väl säga att man bör ha nåt från s&S i lådan va...
Kul, stort grattis!Har precis köpt en Chronolink!!
Så glad, kollat på klockan i över tre år och slog nu äntligen till. Orange urtavla!
Grattis till detHar precis köpt en Chronolink!!
Så glad, kollat på klockan i över tre år och slog nu äntligen till. Orange urtavla!
Blev nog lite fel där...
Nice
Vi vill se bilder!!Har precis köpt en Chronolink!!
Wow, behöver skaffa mig en Royal capital framöver. Så cool
Testar nytt finläder på Stockholm.![]()
Så snygg! Lite för stor för mig tyvärr annars hade den varit min rätt snabbt.
Testar nytt finläder på Stockholm.![]()
Javisst är det synd på en mycket fin klocka.Så snygg! Lite för stor för mig tyvärr annars hade den varit min rätt snabbt.
Javisst är det synd på en mycket fin klocka.
40mm dress är ingen höjdare, speciellt inte om man har klena handleder som mig (16,5cm)![]()
Hur lång är den lug till lug?Jag ser den verkligen inte som en ren dressklocka. Den drar lite åt det sportiga hållet med sin storlek och den breda borstade belzeln. Älskar den och man kan verkligen göra mycket med bandvariation!
Vet faktiskt inte. Har @Margarinkungen koll?Hur lång är den lug till lug?