DrDre
Diamant
Ahh den har jag sett. Men kan inte hitta denna nånstans? Gillar den skarpt.
Det var rätt länge sedan jag såg den. Jag har ett svagt minne av att den främst var avsedd som företagsklocka. (Dock inte säker).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahh den har jag sett. Men kan inte hitta denna nånstans? Gillar den skarpt.
Det är kul med Sjöö Sandström och därför har det blivit några genom åren. 2 för fugan och 4 för mig. Som vanligt så är problemet med för många klockor att de inte får tillräckligt med armtid. Har därför beslutat att två klockor av de märken jag har får räcka. Men vilka ska man då göra sig av med?
Chronolinken är ju ikonen och relativt tidig i produktionen, dessutom en underbar blå tavla.
Tonneau’n tillverkades i ca 500 ex innan den lades ner, men denna tavla är unik och den fick jag tag på till min 60-årsdag så den borde stanna.
Black Copper är ju en kul specialklocka gjord i 50 ex till Krons 50 årsjubileum. Detta ex har nr 2, vilket jag själv tingade. Nr 1 har Krons själva.
UTC Extreme Black Gold I,
Är en häftig GMT-klocka i svart DLC med guldring gjord i ca 20 ex.
Själv tror jag att de två svarta får gå, vad säger ni andra?
![]()
![]()
![]()
![]()
Snygg på gummiFortsätter med 25 åringen på kummi!!
![]()
Tack! Ja, det har ni gjort bra!! Gillarn skarpt och speciellt på gummitSnygg på gummi![]()
Jag håller på med gångtestning på några klockor sen ett halvår. Om du fortsätter blir det intressant att jämföra. Pma om du vill ha mina mätningar så här långt.Intressant precision, RSC. Ska fortsätta följa detta och se vart det bär hän.
![]()
Riktigt snyggt. Brunt och blått är en fin kombinationTestar brunt läder på RSC41
![]()
![]()
![]()
Ruggigt nöjd med det här bandbytet!! Toolwatch 2.0![]()
Finns ingen hype.Jag ifrågasätter inte, utan visar snarare min okunskap och nyfikenhet. Men vad är hypen på landsorten?
Den är cool och relativt ovanlig. Och @RobVintage ogillar och säger emot det mestaJag ifrågasätter inte, utan visar snarare min okunskap och nyfikenhet. Men vad är hypen på landsorten?
Sant men någon hype är det inteDen är cool och relativt ovanlig. Och @RobVintage ogillar och säger emot det mesta![]()
Jag ber om ursäkt för fel ordval, jag var mest nyfiken på den då jag sett många efterfrågat den på sistone.Sant men någon hype är det inte![]()
Tack för svarDen är cool och relativt ovanlig. Och @RobVintage ogillar och säger emot det mesta![]()
Rent spontant lät det lite ogenomtänkt, såvida jag inte missat något, någon som vetv hur många click och varför?Jag var väldigt sugen på en Landsort tidigare, men blev skeptisk när jag kollade på den. Utseendet är kul, men dykringen hade en märklig delning, varken 60 eller 120 klick, så det gick inte att ställa in den mot minutmarkeringarna på ett vettigt sätt. Sedan gjorde bandinfästningen att det inte gick att använda nåt annat än originalbandet och när sedan det utlovade skinnbandet aldrig kom avskrev jag den.
- Men kommer det en ny med lika spännande utseende ger jag den en ny chans![]()
Borde kanske vara 90 click då. 90 click är vanligt på GMT-bezels. Landsorten fanns väl som GMT också?Rent spontant lät det lite ogenomtänkt, såvida jag inte missat något, någon som vetv hur många click och varför?
Tror det! Men kan också vara 21 tyvärr. Men sätter mina pengar på 20. @TiE tell us!!SNABB FRÅGA:
Bandbredd Royal Steel Chronograph 42mm ??
edit, verkar vara 20mm.