• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hawk100

Rolex
Jäklar vad jag gillar den nya tavlan. Blir nog höstens följeslagare, synd bara att det brukar ta några veckor hos urmakaren för att byta.

IMG_20161017_100831.jpg
IMG_20161017_100918.jpg
IMG_20161017_101004.jpg
Men nu vill jag se alla tavlorna på samma bild som du lovade, eller ännu hellre en bild med varje tavla placerad på klockan så man kan få en uppfattning om hur de skulle se ut monterade...... :D
 
Senast ändrad:

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Hej,
Det är den senaste och allra sista tillverkade av denna modell som endast har tillverkats i 100 exemplar, vilket är den totala produktionen av denna modell.
Ha en fortsatt bra dag!
Richard
 

greverif

Breitling
Det är väl den totala ÅRLIGA produktionen? Jag fattade för de bara ska göra 100 per år men fortsätta produktionen med 100 till nästa år.
 

Hawk100

Rolex
Nu rusar begagnatpriserna i höjden!!! ;)
Köper ni inte den "sista" nya av Richard så finns det en eller två begagnade på blocket....
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Hej,
Det är den senaste och allra sista tillverkade av denna modell som endast har tillverkats i 100 exemplar, vilket är den totala produktionen av denna modell.
Ha en fortsatt bra dag!
Richard
Jasså, fattade också som dom andra att den skulle göras i 100 exemplar i år men fortsätta nästa år.
Lite roligare som du säger att den bara kommer göras i 100 exemplar. Då blir den lite mer eftertraktad på begagnatmarknaden
 

Hawk100

Rolex
Lite kul att SS ser till att flera av modellerna blir exklusiva, men utan att ständigt används uttrycket "limited edition" som tex tillverkaren som börjar på Om och slutar på ega.....
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Min första, men definitivt inte sista, SS. Trots att det är 'budgetmodellen' är kvalitetskänslan på topp.

Snygg och enkel modell i en, enligt mig, perfekt storlek.

IMG_1966.JPG


Vill även passa på att ge SS kundbemötande en välförtjänt hyll. Beställde ett originalspänne direkt av deras kundtjänst. Trevlig och smidig kommunikation och snabb leverans till ett bra pris.
 

break out

Omega
Jasså, fattade också som dom andra att den skulle göras i 100 exemplar i år men fortsätta nästa år.
Lite roligare som du säger att den bara kommer göras i 100 exemplar. Då blir den lite mer eftertraktad på begagnatmarknaden
Jag hörde att de första 100 är med ett ETA-verk men att SS inte kommer att få köpa dessa något mer. Det innebär att de första 100 blir i ett avseende unika eftersom följande kommer att ha ett annat urverk. Om det blir några andra förändringar på klockan efter de första 100 vet jag ej.
 

månljus

Panerai
Jag hörde att de första 100 är med ett ETA-verk men att SS inte kommer att få köpa dessa något mer. Det innebär att de första 100 blir i ett avseende unika eftersom följande kommer att ha ett annat urverk. Om det blir några andra förändringar på klockan efter de första 100 vet jag ej.
Hoppas på andra förändringar! Alltid kul med nytt och gör även den första varianten mer unik. Inte så troligt kanske men skulle gärna se att storleken blev lite mindre.
 
Noterade att Royal Steel 37 mm hade försvunnit från SS hemsida. Tycker den är jäklig clean och snygg på läder och med en för mig närmast perfekt storlek för en dressad klocka. Gick förbi Krons för att kolla om den har slutat tillverkas och i sådant fall köpa ett butiksexemplar. Enligt Krons ska den dock komma tillbaka när urverksfrågan löst sig. Runt jul trodde de. Hade tänkt mig en vit tavla med brunt läderband, men den elfenbensfärgade med rosé guld index var ännu vassare till brunt läder. Ser fram emot en återlansering av 37:an och kul att SS inte hoppar på modetåget och bara gör stora klockor.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Noterade att Royal Steel 37 mm hade försvunnit från SS hemsida. Tycker den är jäklig clean och snygg på läder och med en för mig närmast perfekt storlek för en dressad klocka. Gick förbi Krons för att kolla om den har slutat tillverkas och i sådant fall köpa ett butiksexemplar. Enligt Krons ska den dock komma tillbaka när urverksfrågan löst sig. Runt jul trodde de. Hade tänkt mig en vit tavla med brunt läderband, men den elfenbensfärgade med rosé guld index var ännu vassare till brunt läder. Ser fram emot en återlansering av 37:an och kul att SS inte hoppar på modetåget och bara gör stora klockor.

Jag gillar just storleken och enkelheten. Har endast klockor i storlekarna 34-37mm. Har testat flertalet över 40mm och det funkar verkligen inte för min del. Skulle också vilja ha en med rosé-index men de verkar inte jättelätta att hitta!
 
Jag gillar just storleken och enkelheten. Har endast klockor i storlekarna 34-37mm. Har testat flertalet över 40mm och det funkar verkligen inte för min del. Skulle också vilja ha en med rosé-index men de verkar inte jättelätta att hitta!
Hoppas att de gör datumfönstret runt när 37:an kommer tillbaka, precis som den är på 41:an, tycker det harmoniserar bättre med boetten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men nu vill jag se alla tavlorna på samma bild som du lovade, eller ännu hellre en bild med varje tavla placerad på klockan så man kan få en uppfattning om hur de skulle se ut monterade...... :D

Har inte alla tavlor hemma just nu, men tänkte i alla fall bjuda på lite nytillskott med tavlor, (orange och silver), och två nya band.
Sorry för dåliga bilder, borde egentligen ha väntat till i morgon och bättre ljus...men du får stå ut :)

IMG_20161020_214815.jpg
IMG_20161020_214707.jpg
IMG_20161020_214751.jpg
IMG_20161020_214849.jpg
IMG_20161020_214929.jpg
IMG_20161020_214909.jpg
IMG_20161020_215022.jpg
IMG_20161020_215057.jpg
IMG_20161020_215116.jpg
 
Topp