Ligger en Landsort på Blocket nu men säljaren verkar ha börjat lördagsgrogga tidigt. Oblygt pris...39´.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad går de för?Ligger en Landsort på Blocket nu men säljaren verkar ha börjat lördagsgrogga tidigt. Oblygt pris...39´.
Ligger en Landsort på Blocket nu men säljaren verkar ha börjat lördagsgrogga tidigt. Oblygt pris...39´.
Vad går de för?
Min fru köpte en rs36 hos ad sommaren -19. Den hade gammalt verk som blev utbytt på garanti. Antagligen gammalt lager.hmm hur ser det ut med urverken vid nyköp av ss nu förtiden? köpte en rs classic 36a när den kom typ, då höll den inte tiden och då byttes de till ett eta? är detta någonting man behöver oroa sig i nutid?
hmm fasen, beställde en rs 36a från fredmans.Min fru köpte en rs36 hos ad sommaren -19. Den hade gammalt verk som blev utbytt på garanti. Antagligen gammalt lager.
AD hjälper dig men skickar förmodligen klockan till Sjöö Sandström. Och de är superbra att ha och göra med direkt så mejla dem så hjälper de dig. Det gjorde jag och det tog två veckor.hmm fasen, beställde en rs 36a från fredmans.
Går de gå till vilken ss ad som helst och få de bytt?
Gött tusen tack för hjälpen!!AD hjälper dig men skickar förmodligen klockan till Sjöö Sandström. Och de är superbra att ha och göra med direkt så mejla dem så hjälper de dig. Det gjorde jag och det tog två veckor.
Återkoppla sen!Gött tusen tack för hjälpen!!
Jag skickade min direkt på Sjöö Sandström. Mailade bara.hmm fasen, beställde en rs 36a från fredmans.
Går de gå till vilken ss ad som helst och få de bytt?
Absolut!Återkoppla sen!
Aha okej kolla dom serie eller nått för att se vilket urverk de va i?Jag skickade min direkt på Sjöö Sandström. Mailade bara.
Skicka ett mejl och förklara problemet och skriv ner referens och serienummer så löser de nog resten.Aha okej kolla dom serie eller nått för att se vilket urverk de va i?
Inte en aning. Den tappade minuter per dygn, de bad mig skicka in den. De kollade gången osv, meddelade att de byter urverk, bytte och servade.Aha okej kolla dom serie eller nått för att se vilket urverk de va i?
Stämmer med priset, man kan ju undra vad denna person har haft i sin dryck.Det är ca 15´över marknadspris om man tittar på gamla försäljningar. @HaVet7§ sålde sin, exakt samma modell, för ca 25´om jag inte minns fel och den var full-set och dessutom med gummi.
EDIT: Mindes fel först. Den på Blocket är en Tungsten medan Havets var den vita GMT:n.
Okej förstårInte en aning. Den tappade minuter per dygn, de bad mig skicka in den. De kollade gången osv, meddelade att de byter urverk, bytte och servade.
Detta var 2018.
Har skrivit om det några gånger och har verkligen problem att släppa det... men nya landsorten...
Verkar som att ryktet är
-mindre boett
-Release 2020 förhoppningsvis
Är det någon som sitter på info om det kommer bli ett permanent bidrag i deras utbud?
Är verkligen supersugen på en dykare, men även den vita worldtimern. Tyvärr kan jag bara rättfärdiga att budgetera för en iår och det är lite oklart hur jag ska göra.
min rsc sitter säkert i båten men behöver en vän!![]()
Länge sedan @Sjöö Sandström gjorde ett bidrag i tråden.
Edit: Frågan är då... Vänta på landsorten eller köpa WT?
@Clark Kent @Hawk100 https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1630377 Ute igen på Kaplans, utrop 24.000 kr så den kan gå under 30k inkl. provision. Men kolla upp den, tyckte den såg sämre ut än på bilden.Ni har nog rätt båda två. Kanske inte alls var ett så bra pris sett till vad som eventuellt (sannolikt) behöver åtgärdas.
Okej. Trist. Inte alls något kul ex alltså
Sjukt ha begär på den där dykaren!Fotat idag vid Sandhamns båtmack. Hoppas på en reissue snart så @Sjöö Sandström slipper lyfta ner vepan för en utgången produkt
![]()
Ja, då börjar priset kanske bli någorlunda rimligt ändå....@Clark Kent @Hawk100 https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1630377 Ute igen på Kaplans, utrop 24.000 kr så den kan gå under 30k inkl. provision. Men kolla upp den, tyckte den såg sämre ut än på bilden.
Ja, då börjar priset kanske bli någorlunda rimligt ändå....
Jag vet dock inte om Vaucher-verket är mycket dyrare att serva än deras vanliga ”standardverk?? Man bör nog också titta på klockan IRL innan ett eventuellt bud, för den ser verkligen inte rolig ut på bilderna. Ser den dessutom ännu värre ut i verkligheten som du säger, då låter det inte riktigt lockande.....