• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Min Skydiver säger hej!
Fotor_145190773539530.jpg
 

Hawk100

Rolex
Trevlig tråd och kul att se att det finns så många Sjöö Sandström på forumet. :)

Vi har ju vår egna officiella tråd här på KS där vi lägger in nyheter löpande. Men det är såklart bara kul om det finns en till Sjöö Sandström-tråd som är "medlemsdriven". Självklart dyker vi in även i denna tråd och svarar på frågor och tar till oss av tips och idéer.

God fortsättning på det nya året! :)

Kul att ni hör av er! Vi är nog många med :sjoosandstrom:klockor som gärna kommer
förbi och tittar hur ni har det och får höra lite mer om er verksamhet och framtidsplaner om ni någon gång vill köra "öppet hus" igen..... ;);)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tackar!
Det är ett Hirsch Duke.
Gummit och länken i all ära men personligen gillar jag henne bäst på detta läder faktiskt.
Kör även på brunt läder ibland,
DSC_1014.JPG

Men det svarta är nog favoriten;)
Tack då vet jag vad som måste införskaffas:) Det gör sig grymt bra på läder. För mig så är storleken sådär med hålen på gummit. Om det ska sitta perfekt så hamnar spännet mitt mellan två hål:(
 

LS

Panerai
2-Faktor
Spanade på några S&S på väg hem från jobbet. Måste säga att dom växer på mig, från att jag inte förstått grejen alls kittlas dom faktiskt lite.

UTC Skydiver är häftig och jag är lek-pilot så den är såklart intressant... Överraskningen var dock UTC extreme som faktiskt var riktigt ball i verkligheten, ni som har en sådan får gärna lägga upp fler bilder. :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Spanade på några S&S på väg hem från jobbet. Måste säga att dom växer på mig, från att jag inte förstått grejen alls kittlas dom faktiskt lite.

UTC Skydiver är häftig och jag är lek-pilot så den är såklart intressant... Överraskningen var dock UTC extreme som faktiskt var riktigt ball i verkligheten, ni som har en sådan får gärna lägga upp fler bilder. :)
Kan inte annat än att hålla med dig om att UTC extrem är riktigt ball. Kom igen gott folk langa upp lite bilder
 

LS

Panerai
2-Faktor
Är det förresten någon som har en ungefärlig uppfattning om "normal" prutmån på S&S?

Skiljer sig givetvis men man vet ju att Omega går att förhandla ner ganska mycket mer än tex Rolex.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Är det förresten någon som har en ungefärlig uppfattning om "normal" prutmån på S&S?

Skiljer sig givetvis men man vet ju att Omega går att förhandla ner ganska mycket mer än tex Rolex.
Beror nog snarare på vilken AD du går till. Men det går säkert att förhandla allt mellan 10-25%
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
klockan äger jag redan, tänkte mer på bandet från hirsch som ska införskaffas så det klarar jag nog utan att leva på chips i en månad;)
image.jpeg
bild från igår
Jag har lite samma dilemma, men tycker inte det är nått större problem faktiskt.
I och med att gummit är så tjockt/styvt så behöver det inte sitta dikt an mot armen för mig. Även om det finns lite luft så glider den inte runt på fruns av friktionen. Fast alla upplever det ju såklart annorlunda. Länken är brutalt stor (men ganska cool) men läder är helt klart att rekommendera som sagt.
Man kan även köpa ett extra spänne från S&s som set står Skydiver på (likasom det på gummit) för 250. Ska göra det nån dag snart tror jag:)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag har lite samma dilemma, men tycker inte det är nått större problem faktiskt.
I och med att gummit är så tjockt/styvt så behöver det inte sitta dikt an mot armen för mig. Även om det finns lite luft så glider den inte runt på fruns av friktionen. Fast alla upplever det ju såklart annorlunda. Länken är brutalt stor (men ganska cool) men läder är helt klart att rekommendera som sagt.
Man kan även köpa ett extra spänne från S&s som set står Skydiver på (likasom det på gummit) för 250. Ska göra det nån dag snart tror jag:)
Intressant. Skulle du säga att det ändå är värt ca 5k extra att köpa på länk istället för gummi om man köper ny? :)

Skydivern var riktigt snygg på läder förresten!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Intressant. Skulle du säga att det ändå är värt ca 5k extra att köpa på länk istället för gummi om man köper ny? :)

Skydivern var riktigt snygg på läder förresten!

Absolut värt det!
Att köpa till gummit ligger på 1200 har jag för mig.
Själv varierar jag oftast mellan länk och läder. 22mm stål är mycket stål i en länk, men det funkar tycker jag.
Gummit har jag inte riktigt kommit överrens med, men gillar ändå att kunna variera med det för att byta look på klockan:)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Absolut värt det!
Att köpa till gummit ligger på 1200 har jag för mig.
Själv varierar jag oftast mellan länk och läder. 22mm stål är mycket stål i en länk, men det funkar tycker jag.
Gummit har jag inte riktigt kommit överrens med, men gillar ändå att kunna variera med det för att byta look på klockan:)
Kul! Gillar tanken att kunna variera med lite olika band, det som är så trevligt med en speedy tex. Tycker också det är häftigt med combon gmt-visare och kronograf, känns inte helt vanlig? Ball klocka som sagt :)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Absolut värt det!
Att köpa till gummit ligger på 1200 har jag för mig.
Själv varierar jag oftast mellan länk och läder. 22mm stål är mycket stål i en länk, men det funkar tycker jag.
Gummit har jag inte riktigt kommit överrens med, men gillar ändå att kunna variera med det för att byta look på klockan:)

Klämde på en UTC Extreme på vägen hem från jobbet nyss. Måste säga att den satt riktigt bra på mina smala handleder trots storleken.

Enligt dom jag pratade med i butiken skiljer det ca 5500 på priset att köpa på länk istället för gummi. Länken löst låg på ca 7000. Då känns det nästan mer aktuellt att köpa på gummi, listade 33600. Testade inte att pruta mer än att fråga om det gick att förhandla och det lät inte omöjligt.

Nu hade det varit fint att lägga upp ett handledsskott. Jag var dock så uppspelt att jag helt glömde att plåta... :D
 

LS

Panerai
2-Faktor
En sak jag reagerade på var dock hur "tim-flyttningen" fungerade. När jag dragit ut kronan en liten bit var det quick set av datum åt ena hållet och andra flytt av timme. So far so good.

Dock var det GMT-visaren som flyttades en timme i taget. För GMT är den långa konstiga visaren..? Det brukar väl vara vanliga timvisaren man ställer... Mycket möjligt att jag gjorde fel såklart, någon som vet? :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En sak jag reagerade på var dock hur "tim-flyttningen" fungerade. När jag dragit ut kronan en liten bit var det quick set av datum åt ena hållet och andra flytt av timme. So far so good.

Dock var det GMT-visaren som flyttades en timme i taget. För GMT är den långa konstiga visaren..? Det brukar väl vara vanliga timvisaren man ställer... Mycket möjligt att jag gjorde fel såklart, någon som vet? :)
Det är GMT-visaren du ställer så, och med 24h-visning. Du gjorde rätt. Vanliga visarna ställer du som vanligt med kronan fullt utdragen.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Det är GMT-visaren du ställer så, och med 24h-visning. Du gjorde rätt. Vanliga visarna ställer du som vanligt med kronan fullt utdragen.
Tack för svaret.

Löjligt av mig kanske, men jag tycker det är lite tråkigt att det inte är "riktig" GMT där man flyttar 12-timmars visaren.
 

Hellebring

Cartier
Tack då vet jag vad som måste införskaffas:) Det gör sig grymt bra på läder. För mig så är storleken sådär med hålen på gummit. Om det ska sitta perfekt så hamnar spännet mitt mellan två hål:(
Jag har precis samma problem med gummit så jag kör i stort sett jämt med nato. När jag var och hämtade ut min efter service fick jag klämma lite på länken och den kommer jag ganska säkert att köpa när jag får tummen ur. :)
Provade gummit nu igen så jag lägger med ett par bilder bara för sakens skull. (Ja, gummit är dammigt.. Jag vet)
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp