• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En fråga till er som kan SS. I flertalet annonser på blocket och i andra texter står ofta att klockan är ett kommande samlarobjekt och prissättningen är därefter för att sedan sänkas ganska kraftigt. Är det svårt att bli av med dessa klockor? Eller tror man att de är värda mer än motsvarande klockor från andra märken?

Är nog för att det är ett ganska okänt märke ändå.
Efter att ha köpt min först så känner jag ett djävulskt sug efter en till.
Skulle tro att det är som Citroen.
Man fruktar den tills man köpt en.
Sen vill man inte ha någpt annat.

Datum & tid är fucked up. Testade gångreserven!:)

image.jpeg

Så fantastiskt cool....riktigt, riktigt bra. Och jag måste säga att den verkar ligga helt perfekt mot handleden....snyggt!

Saknar min chronolink som är inne på service. Hoppas på samtal snart om att den är är klar att hämta.

IMG_6651.JPG

Många som vill sälja sina SS verkar väl optimistiska om värdet och efterfrågan. Huruvida de blir framtida samlarklockor eller ej är svårt att sia om, men trevliga ur är de och det känns bra att gå med en svensk kvalitetsklocka runt armen......
Följer du blocket under några månader eller ett halvår får du nog en ganska god uppfattning om hur prisbilden för SS ska ligga trots att några annonserar ur sina ur på tok för högt till en början.

Många som vill sälja sina SS verkar väl optimistiska om värdet och efterfrågan. Huruvida de blir framtida samlarklockor eller ej är svårt att sia om, men trevliga ur är de och det känns bra att gå med en svensk kvalitetsklocka runt armen......
Följer du blocket under några månader eller ett halvår får du nog en ganska god uppfattning om hur prisbilden för SS ska ligga trots att några annonserar ur sina ur på tok för högt till en början.
Har du något exempel? Min uppfattning är att du får så galet mycket pang för karamellen, passa på.

Vad är det som händer?!
Två Skydivers ute på K&S och en på Gripenbro. Samtidigt!
Typ inte sett någon ute hitintills!
Vist, intressant att äntligen få veta vad dom säljs för i andra hand, men ändå olustigt :(

Ni som kör UTC Skydiver, hur tycker ni att den känns på armen?

Jag är sjukt sugen på en sådan men det känns lite för mkt med 44mm.

Jag tycker att min Speedmaster på 42mm ligger på gränsen.

Speedy pro'n känns liten i jämförelse..
När man använt skydivern några dagar tänker man inte på storleken, men när man sen byter till speedyn så märker man skillnaden. Speciellt när det går åt andra hållet.
Om du tycker 42 är på gränsen så skulle jag tyvärr avråda dig från 44.

42 sitter "lagom" på mig, men 44 är stort..

1453961636849606012084.jpg

Allas vår skydiver
Vs.
Omega Speedmaster Pro
1453961675626-68574813.jpg

Speedy pro'n känns liten i jämförelse..
När man använt skydivern några dagar tänker man inte på storleken, men när man sen byter till speedyn så märker man skillnaden. Speciellt när det går åt andra hållet.
Om du tycker 42 är på gränsen så skulle jag tyvärr avråda dig från 44.

42 sitter "lagom" på mig, men 44 är stort..

1453961636849606012084.jpg

Allas vår skydiver
Vs.
Omega Speedmaster Pro
1453961675626-68574813.jpg

Tack för jämförelsen :) Ja det ser onekligen rätt stort ut. Jag får ta mig till en AD och testa men blir nog inte ett köp. Tyvärr känns den lite för stor.

Någon som har en royal steel chronograph och som kan berätta lite mer om vad ni tycker?:)
Hej.

Jag har en SS RSChrono som jag använder dagligen.
En bekväm klocka som funkar både till skjorta och på badstranden. Riktigt bekvämt att den är vattentät till 100 m. Skruvad krona och tryckknappar känns tryggt när man badar/surfar men gör att man inte använder tidtagningen så ofta eftersom det blir lite extra pill. Ibland skaver den övre tidtagningsknappen lite på knölen man har på handleden. Länken går att få till bra passning med hjälp av halvlänksbiten och det dolda låset/claspen är elegant även om det skulle behövas lite justering på min. (Får bli vid nästa service). Jag har skrapat i och dängt i min klocka i diverse saker då och då utan att glaset fått några repor men botten börjar ha en del märken.
Jag är så pass nöjd med min SS att jag letar efter ytterligare en som ska få bli min kostymklocka. Då blir det dock förmodligen inte en Chrono (om jag inte hittar en med pärlemourtavla....).

Hej.

Jag har en SS RSChrono som jag använder dagligen.
En bekväm klocka som funkar både till skjorta och på badstranden. Riktigt bekvämt att den är vattentät till 100 m. Skruvad krona och tryckknappar känns tryggt när man badar/surfar men gör att man inte använder tidtagningen så ofta eftersom det blir lite extra pill. Ibland skaver den övre tidtagningsknappen lite på knölen man har på handleden. Länken går att få till bra passning med hjälp av halvlänksbiten och det dolda låset/claspen är elegant även om det skulle behövas lite justering på min. (Får bli vid nästa service). Jag har skrapat i och dängt i min klocka i diverse saker då och då utan att glaset fått några repor men botten börjar ha en del märken.
Jag är så pass nöjd med min SS att jag letar efter ytterligare en som ska få bli min kostymklocka. Då blir det dock förmodligen inte en Chrono (om jag inte hittar en med pärlemourtavla....).
Tack för en utförlig beskrivning:)

Tillbaka
Topp