• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
image.jpeg

Sagt och gjort!
Helt rätt:) Bra gjort
 

Hellebring

Cartier
Tänkte ge gummit en ärlig chans men..
Ni andra som har gummi, hur många såna ringar (hällor?) är det på era? På mitt är det en och det gör ju att flärpen sticker rätt ut. Kan ju iofs vara så att en tidigare ägare haft av en om det skall vara två.
Är lite småirriterande när den sticker ut så.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte ge gummit en ärlig chans men..
Ni andra som har gummi, hur många såna ringar (hällor?) är det på era? På mitt är det en och det gör ju att flärpen sticker rätt ut. Kan ju iofs vara så att en tidigare ägare haft av en om det skall vara två.
Är lite småirriterande när den sticker ut så.

Två hällor på gummibandet till min Skydiver.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tänkte ge gummit en ärlig chans men..
Ni andra som har gummi, hur många såna ringar (hällor?) är det på era? På mitt är det en och det gör ju att flärpen sticker rätt ut. Kan ju iofs vara så att en tidigare ägare haft av en om det skall vara två.
Är lite småirriterande när den sticker ut så.
Två st är det på mitt band med.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Tänkte ge gummit en ärlig chans men..
Ni andra som har gummi, hur många såna ringar (hällor?) är det på era? På mitt är det en och det gör ju att flärpen sticker rätt ut. Kan ju iofs vara så att en tidigare ägare haft av en om det skall vara två.
Är lite småirriterande när den sticker ut så.
Jag har fått byta ring på min. Att säga att den är lättrepad är ett understatement... Hur som - vid det tillfället nämnde SoS att man någonstans uppdaterade armbandet och då avseende hällorna. Nu ska den ena sitta fixerad nära spännet och den andra hantera "flärpen". Är det en äldre klocka kanske det är en tidigare modell av armband? Som sagt - kan vara ute och cykla här men fick för mig att det var så.
 

Hellebring

Cartier
Jag har fått byta ring på min. Att säga att den är lättrepad är ett understatement... Hur som - vid det tillfället nämnde SoS att man någonstans uppdaterade armbandet och då avseende hällorna. Nu ska den ena sitta fixerad nära spännet och den andra hantera "flärpen". Är det en äldre klocka kanske det är en tidigare modell av armband? Som sagt - kan vara ute och cykla här men fick för mig att det var så.
Den som finns sitter fixerad nära spännet som du säger. Saknar en då bara. Bör vara hyfsat lättfixat :)
 

Hawk100

Rolex
Vi får se vad framtiden har att utvisa, men någon aktivitet tillsammans med er KS'are ska vi allt kunna få till den närmaste tiden. :)
Håller tummarna!
Jag kan också meddela att min Royal Steel Chrono väckte lite nyfikenhet hos butikspersonalen både hos Tudor och IWC när jag var i Hong Kong och klämde på lite klockor de senaste dagarna...... Rolex, Patek, Omega, Vacheron, IWC mfl hade ju butiker i dussintal (förutom alla kopior dessutom) men :sjoosandstrom: var väldigt, väldigt, väldigt ovanligt där......;)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Inte illa!!!
Hur känns royal c på armen? Den ser väldigt smidig ut. Har inte vågat prova en ännu. Risk att det blir så dyrt.......

Frågar du mig så säger jag att den sitter som en smäck även om jag är mer en dykarfantast med en panerai och en pontos diver i lådan som jag använder frekvent men denna är helt klart bekvämare på armen och supertunn så man inte slår i den lika ofta :)
 

Owaysis

Cartier
Ni som kör UTC Skydiver, hur tycker ni att den känns på armen?

Jag är sjukt sugen på en sådan men det känns lite för mkt med 44mm.

Jag tycker att min Speedmaster på 42mm ligger på gränsen.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Ni som kör UTC Skydiver, hur tycker ni att den känns på armen?

Jag är sjukt sugen på en sådan men det känns lite för mkt med 44mm.

Jag tycker att min Speedmaster på 42mm ligger på gränsen.
Känns riktigt bra på armen dock så är den lite hög för att funka till skjorta i mitt fall. Annars är det en riktigt trevlig fritidsklocka, speciellt på gummi. De 44,3 mm tänker jag mindre på.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
En fråga till er som kan SS. I flertalet annonser på blocket och i andra texter står ofta att klockan är ett kommande samlarobjekt och prissättningen är därefter för att sedan sänkas ganska kraftigt. Är det svårt att bli av med dessa klockor? Eller tror man att de är värda mer än motsvarande klockor från andra märken?
 
Topp