• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
1250_001_front2.jpg

Detta är ju då en halvsnabb edit i någon online bildredigerare.
@Sjöö Sandström önskelista.
Hade köpt direkt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Landsort gen1 är ju redan gjord. Lite trist om de släpper "samma" igen tycker jag.

Möjligt att de gör en Royal Steel-Landsort, men för mig skulle det vara för långt från vad Landsort ska vara i mina ögon att en ny variant inte är ett alternativ. Men den skulle med all säkerhet sälja bättre än den gamla. Olika smak helt enkelt och/eller ett ”problem” som skulle lösas om Sjöö valde ett annat namn än Landsort på en ny dykare.
 
  • Like
Reactions: NRE

Hawk100

Rolex
Möjligt att de gör en Royal Steel-Landsort, men för mig skulle det vara för långt från vad Landsort ska vara i mina ögon att en ny variant inte är ett alternativ. Men den skulle med all säkerhet sälja bättre än den gamla. Olika smak helt enkelt och/eller ett ”problem” som skulle lösas om Sjöö valde ett annat namn än Landsort på en ny dykare.
Hornavan kanske?? Men då blir den bara tät till 221 m......
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Möjligt att de gör en Royal Steel-Landsort, men för mig skulle det vara för långt från vad Landsort ska vara i mina ögon att en ny variant inte är ett alternativ. Men den skulle med all säkerhet sälja bättre än den gamla. Olika smak helt enkelt och/eller ett ”problem” som skulle lösas om Sjöö valde ett annat namn än Landsort på en ny dykare.
Optimalt vore en Landsort2 och en RS diver. Everybody happy
 

UTCetter

Cartier
Skulle vara passande med den limiterade KS-klockan i den där LE-samlingen:)
Du skrev "limiterad" som passande.
Jag är så dåligt påläst att jag inte fattar. Berätta gärna!
I vilket fall är det kul med de här lustiga färgerna från S&S. Det är tydligt sjyssta klockor/smycken och hjälper till att framhäva varandra och andra klockor. Och så jäkla kul att välja klocka lite efter humör.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Du skrev "limiterad" som passande.
Jag är så dåligt påläst att jag inte fattar. Berätta gärna!
I vilket fall är det kul med de här lustiga färgerna från S&S. Det är tydligt sjyssta klockor/smycken och hjälper till att framhäva varandra och andra klockor. Och så jäkla kul att välja klocka lite efter humör.
Limiterad = begränsat antal.
Den gröna gjordes i 86 ex, den röda i 100.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Du skrev "limiterad" som passande.
Jag är så dåligt påläst att jag inte fattar. Berätta gärna!
I vilket fall är det kul med de här lustiga färgerna från S&S. Det är tydligt sjyssta klockor/smycken och hjälper till att framhäva varandra och andra klockor. Och så jäkla kul att välja klocka lite efter humör.
Den gröna Annual edition gjordes i 86 exemplar och den röda anniversary edition gjordes i 100 exemplar:)
 

UTCetter

Cartier
Den gröna Annual edition gjordes i 86 exemplar och den röda anniversary edition gjordes i 100 exemplar:)
Japps, då är jag med. Fick för mig att du menade att det fanns en till klocka i serien. Såklart det funnits många andra varianter i begränsad upplaga genom åren.
Info: På baklocket står det 1841LTd på båda och inget unikt serienummer. Bara one of 86 och one of 100. Bra för "klubbkänslan":angel:
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Fick hem min royal steel classic 36mm idag och undrar om man kan köpa en halvlänk? Har för mig nån här i tråden gjort de :-/
 
  • Like
Reactions: NRE
Köpte en royal steel classic 36:a från magnussons i gbg, i butiken sa dom att de var de nya selitta verket i den.

Gick några dagar diffa mycket i tid, och gången var kass, så mailade sjöö sandström direkt med en bild på baksidan, det var de gamla soprod verket i den.

Mailade butiken men de sa att infon var fel från sjöö sandström, svårt och tro att de inte vet vad för urverk de sitter i deras klockor

68DBC63F-F4D1-4BE9-80C6-2C557D3AB3CD.jpeg

2A2CDAF9-5460-42A1-B3C1-6BA94A9983D7.png


Det ser väl ut som soprod, lägligt kom denna bilden tusen tack!

Blir lite ledsen ifall man måste vara utan den ett tag nu
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Köpte en royal steel classic 36:a från magnussons i gbg, i butiken sa dom att de var de nya selitta verket i den.

Gick några dagar diffa mycket i tid, och gången var kass, så mailade sjöö sandström direkt med en bild på baksidan, det var de gamla soprod verket i den.

Mailade butiken men de sa att infon var fel från sjöö sandström, svårt och tro att de inte vet vad för urverk de sitter i deras klockor

68DBC63F-F4D1-4BE9-80C6-2C557D3AB3CD.jpeg

2A2CDAF9-5460-42A1-B3C1-6BA94A9983D7.png


Det ser väl ut som soprod, lägligt kom denna bilden tusen tack!

Blir lite ledsen ifall man måste vara utan den ett tag nu
Känns ju som att Sjöö har koll själva liksom. De bytte verk i min frus klocka i april. Tog två veckor, inga problem. Jag gick iofs dit personligen så slapp posten men det är ju inga schweiziska handläggningstider direkt.
 
Topp