Ååå att modellen inte tillberkas längre måste göra det lite bättre för alla som har en... Men usch vad tråkigt det blir för oss som inte har en....
Chronolink är en grundbult i ett horologiskt kanon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ååå att modellen inte tillberkas längre måste göra det lite bättre för alla som har en... Men usch vad tråkigt det blir för oss som inte har en....
Mailade Simon på krons nu. Var där jag köpte den. Får se vad han svarar![]()
Kanske ska säga att jag är helt noob på klockor. Om mina frågor innehåller fel är det pga okunskap och då uppskattar jag all kompetent vägledning. Med det sagt var även min förståelse att 41 har runt fönster (till min besvikelse) men ser att försäljare annonserar med fyrkantigt ibland. Har säljarna rört ihop det?Visa bilder. Idag har 36 fyrkantigt och 41 runt.
Ska ta o kolla länken jag har igen. Just nu ligger klockan i lådan igen faktiskt. Har fått ett galet begär igen på en ploprof (tredje gången gillt) så funderar på att sälja klockorna jag har för att spara ihop till en ploprof igen. Så är nån sugen så e de bara att hojta till. Ss rsc svart 36mm full setMen det sitter ju en halvlänk på armbandet på 36:an? Jag tog bort den idag nämligen, när jag tog ut den sista med svart tavla (de hade inne i lager) på Krons. FK.
Hej Sjöö-Sandströmtråden!
![]()
Ska ta o kolla länken jag har igen. Just nu ligger klockan i lådan igen faktiskt. Har fått ett galet begär igen på en ploprof (tredje gången gillt) så funderar på att sälja klockorna jag har för att spara ihop till en ploprof igen. Så är nån sugen så e de bara att hojta till. Ss rsc svart 36mm full set
De är fan fruktansvärt haha...kommer säkerligen ut en annons på min rsc 36mm svart tavla under helgen. Fullset från krons dessutomJa, kolla.
Haha, the hustle is real!
Det kan vara samma länk till Chronolink och Chronograph. Men det är inte samma till RSC41Är det någon som vet vad det är för länk till Chronolink? Skulle det fungera lika bra med en länk från en RSC41 eller en UTC ORC?![]()
Okej tack! Då har jag lite koll på läget. Trivs bra med läder än så länge, tänkte mer om jag skulle vilja testa på länk någon gång framöverDet kan vara samma länk till Chronolink och Chronograph. Men det är inte samma till RSC41![]()
Vad jag förstår har de med guldvisare fyrkantigt fönster, de med silvervisare runt. Av de som är 41 mm.Kanske ska säga att jag är helt noob på klockor. Om mina frågor innehåller fel är det pga okunskap och då uppskattar jag all kompetent vägledning. Med det sagt var även min förståelse att 41 har runt fönster (till min besvikelse) men ser att försäljare annonserar med fyrkantigt ibland. Har säljarna rört ihop det?
Fin klocka! Jag har själv haft en sådan och det finns så oerhört många funktioner. Du får experimentera lite på din minisemesterPremiär i tråden som ägare av en UTC Skydiver, svart som natten! Jag lyckades hasta iväg på minisemester vid sjön utan instruktionsbok, så ännu vet jag inte hur man ställer in hälften av funktionerna...
![]()
Grattis till nyförvärvet! StenhårdPremiär i tråden som ägare av en UTC Skydiver, svart som natten! Jag lyckades hasta iväg på minisemester vid sjön utan instruktionsbok, så ännu vet jag inte hur man ställer in hälften av funktionerna...
![]()
Ja, jag får nog göra det.Fin klocka! Jag har själv haft en sådan och det finns så oerhört många funktioner. Du får experimentera lite på din minisemester![]()
Ja, jag får nog göra det.
Jag kanske helt skamlösa kan utnyttja tråden
Fråga 1:
Vad betyder 22:an bredvid SA i övre fönstret?
![]()
Fråga 2:
Vad är "AG" för funktion, som dyker upp när man trycker på en pusher i Alarm-menyn?
![]()
Fråga 3:
På min verkar det som att tidzon 2 är samma som analoga visarna. Kan jag ställa analoga visarna separat från de digitala tidzonerna?
Underbart! Tack!Fråga 1: Vecka 22![]()
Olika ändlänkar. Byte av öndkänkar kostade ca 1300kr hos Sjöö för ett år sedan....Är det någon som vet vad det är för länk till Chronolink? Skulle det fungera lika bra med en länk från en RSC41 eller en UTC ORC?![]()
Jag tror jag löst alltihop nuJa, jag får nog göra det.
Jag kanske helt skamlösa kan utnyttja tråden
Fråga 1:
Vad betyder 22:an bredvid SA i övre fönstret?
![]()
Fråga 2:
Vad är "AG" för funktion, som dyker upp när man trycker på en pusher i Alarm-menyn?
![]()
Fråga 3:
På min verkar det som att tidzon 2 är samma som analoga visarna. Kan jag ställa analoga visarna separat från de digitala tidzonerna?
Vadan denna rabatt?![]()
Det verkar vara fyndläge i Västerås.
(Bilden skamlöst stulen från annan tråd här på KS!!)
50 000 i rabatt på RC i guld är inte illa!!
Vadan denna rabatt?
Det är samma på 41:an också. Alla raka 20mm-länkar är samma bortsett från ändfästena som man får byta beroende på modell. Sen finns det förstås den avsmalnande 20mm-länken som sitter på 36orna också.Det kan vara samma länk till Chronolink och Chronograph. Men det är inte samma till RSC41![]()
Ah, ok. Tack!Vad jag förstår har de med guldvisare fyrkantigt fönster, de med silvervisare runt. Av de som är 41 mm.
https://sjoosandstrom.se/wp-content/uploads/2014/01/ROYAL-STEEL-CLASSIC.pdf
Ja du har rätt att alla raka 20mm länkar är samma, men jag tänkte just på ändarna som fästs mellan luggarna, de är olika. Har för mig att Sjöö Sandström har förtydligat detta i den här tråden vid något tillfälleDet är samma på 41:an också. Alla raka 20mm-länkar är samma bortsett från ändfästena som man får byta beroende på modell. Sen finns det förstås den avsmalnande 20mm-länken som sitter på 36orna också.
Brun låter läcker! Har aldrig sett det på en RS Chrono! Är det en automat låter det galet billigt!! En bild vore kul att se. (Automaterna har en text ”Automatic” i vänstra subdialen har jag för mig. Annars är det NOG ett kvartsverk...).Har läge att köpa en Royal Steel Chronograph med brun urtavla på länk från 2010 ingen service gjord men känner att 6500:- är ett bra pris vad säger ni här? Kan tyvärr inte hitta någon bild är den ovanlig?
Ja det är en automat men finns den med kvartsverk?Brun låter läcker! Har aldrig sett det på en RS Chrono! Är det en automat låter det galet billigt!! En bild vore kul att se. (Automaterna har en text ”Automatic” i vänstra subdialen har jag för mig. Annars är det NOG ett kvartsverk...).
Jag tror jag löst alltihop nu
AG borde vara engångslarm med datum. Och för att ställa visarna rätt relativt digitala drar man ut kronan när nedre fönstret är tomt. Då ställer man visarna efter den digitala tid som dyker upp i fönstret och voilà stämmer allt vad det verkar.