• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nr 8 som var posterboy-klockan för SS, har blivit för mycket tid i Kassaskåpet sedan köpet. Kan bli att behålla stål och passa vidare guldet...
BBE02967-106A-4735-8FF1-A242D50AC3F2.jpeg
Ser ju onekligen ut som fukt skador tyvärr

Verkligen, både visarna och subsekud-tavlan ser ju hemsk ut. Kan detta ha hänt bara från att ha varit i ett bankfack ett tag? Den kan ju helt klart inte ha levererats så där?

Du kan ta bort frågetecknet på sista meningen :) Den har garanterat inte passerat en AD och lämnats ut i det där skicket där både säljare och köpare skulle ha missat så stora skador.

Verkligen, både visarna och subsekud-tavlan ser ju hemsk ut. Kan detta ha hänt bara från att ha varit i ett bankfack ett tag? Den kan ju helt klart inte ha levererats så där?
Jag får ta den till urmakaren helt enkelt. Jag har konstigt nog inte reflekterat över det tills jag ser att ni påpekar det nu. Men som första och enda ägare så skulle fuktet då isf komma från.. regn? Borde ej va möjligt. Återkommer i frågan!

Du kan ta bort frågetecknet på sista meningen :) Den har garanterat inte passerat en AD och lämnats ut i det där skicket där både säljare och köpare skulle ha missat så stora skador.
Ja definitivt.
Undra vad en ny tavla och nya visare går på? Hade jag haft den där hade jag inte kunnat leva med en tavla och visare som ser ut på det där viset.

Nej det stämmer såklart att den var felfri vid köp, jag funderar mer på hur det ska ha uppkommit tyvärr, men då mitt huvudbry..

Jag får ta den till urmakaren helt enkelt. Jag har konstigt nog inte reflekterat över det tills jag ser att ni påpekar det nu. Men som första och enda ägare så skulle fuktet då isf komma från.. regn? Borde ej va möjligt. Återkommer i frågan!
Har den legat i bankfack utan någon som helst lufttillförsel? Eller kanske till och med i en plastpåse? Har du fukt runt klockan/bandet och sedan lägger klockan i en försluten plastpåse eller liknande så är det inte konstigt att det blev så här. Min morfar la sin gamla 50-tals Omega som hade spräckt glas i en plastpåse och tog inte upp den förens jag hittade den så där 20-30 år senare. Idag ser tavlan ut så här. Tavlan var i princip perfekt innan dess.
15749359721213043042260834035108.jpg

Hallihallå, jag undrar lite om någon har ett band i tråden som de vill sälja eller byta bort som passar till en RS 36mm? Alternativt var jag skulle kunna hitta det... :)

Samtidigt är det väl 10 ATM på den så då ska den ju tåla fukt och regn.....
Märkligt!

Har den legat i bankfack utan någon som helst lufttillförsel? Eller kanske till och med i en plastpåse? Har du fukt runt klockan/bandet och sedan lägger klockan i en försluten plastpåse eller liknande så är det inte konstigt att det blev så här. Min morfar la sin gamla 50-tals Omega som hade spräckt glas i en plastpåse och tog inte upp den förens jag hittade den så där 20-30 år senare. Idag ser tavlan ut så här. Tavlan var i princip perfekt innan dess.
Jag kanske ska låta den ligga ett tag, med tanke på ditt resultat!

Fast Omega på 50-talet var nog inte så täta...

Ska/kan moderna visare drabbas på det sättet av fukt (hur det nu ens ska vara möjligt på en modern 10ATM’are?)? Nu kan det ju vara bilderna som luras något, men de ser närmast fysiskt skavda ut.

Edit: såklart mycket tråkigt att se också. Hoppas att det ordnar upp sig!

Tillbaka
Topp