Bulverket
Basic
Nån som sitter på en likadan och kan posta, så man kan jämföra?- Den där tavlan var bland det värsta jag sett. Klockan var väl inte levererad så där hoppas jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån som sitter på en likadan och kan posta, så man kan jämföra?- Den där tavlan var bland det värsta jag sett. Klockan var väl inte levererad så där hoppas jag?
Hej, bytte in hos AD då uppdagades detta.Vad menar du med" byttes in", lämnade du tillbaka den mot en ny hos AD eller Sjöö Sandström?
Ser ju onekligen ut som fukt skador tyvärrNr 8 som var posterboy-klockan för SS, har blivit för mycket tid i Kassaskåpet sedan köpet. Kan bli att behålla stål och passa vidare guldet...![]()
Verkligen, både visarna och subsekud-tavlan ser ju hemsk ut. Kan detta ha hänt bara från att ha varit i ett bankfack ett tag? Den kan ju helt klart inte ha levererats så där?Ser ju onekligen ut som fukt skador tyvärr
Verkligen, både visarna och subsekud-tavlan ser ju hemsk ut. Kan detta ha hänt bara från att ha varit i ett bankfack ett tag? Den kan ju helt klart inte ha levererats så där?
Jag får ta den till urmakaren helt enkelt. Jag har konstigt nog inte reflekterat över det tills jag ser att ni påpekar det nu. Men som första och enda ägare så skulle fuktet då isf komma från.. regn? Borde ej va möjligt. Återkommer i frågan!Verkligen, både visarna och subsekud-tavlan ser ju hemsk ut. Kan detta ha hänt bara från att ha varit i ett bankfack ett tag? Den kan ju helt klart inte ha levererats så där?
Ja definitivt.Du kan ta bort frågetecknet på sista meningenDen har garanterat inte passerat en AD och lämnats ut i det där skicket där både säljare och köpare skulle ha missat så stora skador.
Nej det stämmer såklart att den var felfri vid köp, jag funderar mer på hur det ska ha uppkommit tyvärr, men då mitt huvudbry..Du kan ta bort frågetecknet på sista meningenDen har garanterat inte passerat en AD och lämnats ut i det där skicket där både säljare och köpare skulle ha missat så stora skador.
Har den legat i bankfack utan någon som helst lufttillförsel? Eller kanske till och med i en plastpåse? Har du fukt runt klockan/bandet och sedan lägger klockan i en försluten plastpåse eller liknande så är det inte konstigt att det blev så här. Min morfar la sin gamla 50-tals Omega som hade spräckt glas i en plastpåse och tog inte upp den förens jag hittade den så där 20-30 år senare. Idag ser tavlan ut så här. Tavlan var i princip perfekt innan dess.Jag får ta den till urmakaren helt enkelt. Jag har konstigt nog inte reflekterat över det tills jag ser att ni påpekar det nu. Men som första och enda ägare så skulle fuktet då isf komma från.. regn? Borde ej va möjligt. Återkommer i frågan!
Nej det stämmer såklart att den var felfri vid köp, jag funderar mer på hur det ska ha uppkommit tyvärr, men då mitt huvudbry..
Tjena! Det är ingen som sitter på en Royal Steel Classic MoP/Vit i 36mm som de vill bli av med?Svärmors 50-årsdag på onsdag så uppskattar snabba svar![]()
@BikinigubbenEn dag tillgodo plus blå tavla extra som bonus
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-rsc-36mm-blÅ-inkl-vit-mop-tavla.134828/
Samtidigt är det väl 10 ATM på den så då ska den ju tåla fukt och regn.....Jag får ta den till urmakaren helt enkelt. Jag har konstigt nog inte reflekterat över det tills jag ser att ni påpekar det nu. Men som första och enda ägare så skulle fuktet då isf komma från.. regn? Borde ej va möjligt. Återkommer i frågan!
Exakt min tanke!Samtidigt är det väl 10 ATM på den så då ska den ju tåla fukt och regn.....
Märkligt!
Jag kanske ska låta den ligga ett tag, med tanke på ditt resultat!Har den legat i bankfack utan någon som helst lufttillförsel? Eller kanske till och med i en plastpåse? Har du fukt runt klockan/bandet och sedan lägger klockan i en försluten plastpåse eller liknande så är det inte konstigt att det blev så här. Min morfar la sin gamla 50-tals Omega som hade spräckt glas i en plastpåse och tog inte upp den förens jag hittade den så där 20-30 år senare. Idag ser tavlan ut så här. Tavlan var i princip perfekt innan dess.
![]()
Royal Capital:en är för fin/modern för att få en patinerad urtavlaJag kanske ska låta den ligga ett tag, med tanke på ditt resultat!
Jo, såklart!Royal Capital:en är för fin/modern för att få en patinerad urtavla![]()
Fast Omega på 50-talet var nog inte så täta...Har den legat i bankfack utan någon som helst lufttillförsel? Eller kanske till och med i en plastpåse? Har du fukt runt klockan/bandet och sedan lägger klockan i en försluten plastpåse eller liknande så är det inte konstigt att det blev så här. Min morfar la sin gamla 50-tals Omega som hade spräckt glas i en plastpåse och tog inte upp den förens jag hittade den så där 20-30 år senare. Idag ser tavlan ut så här. Tavlan var i princip perfekt innan dess.
![]()
Nej, definitivt inte. Men jag hade inte blivit förvånad om även en 10 ATM klocka får fuktskador om den ligger i en plastpåse/försluten förvaring med fukt under en längre tid.Fast Omega på 50-talet var nog inte så täta...
Tycker skadorna är obegripliga. Hur skulle det kunna vara fuktskador?Nr 8 som var posterboy-klockan för SS, har blivit för mycket tid i Kassaskåpet sedan köpet. Kan bli att behålla stål och passa vidare guldet...![]()
Någonting är det. Är inte visarna i guld? Guld kan väl inte oxidera på det där viset? Eller är det någon annan form av skada kanske?Tycker skadorna är obegripliga. Hur skulle det kunna vara fuktskador?
@Sjöö Sandström
Någonting är det. Är inte visarna i guld? Guld kan väl inte oxidera på det där viset? Eller är det någon annan form av skada kanske?
Intressant, hade ingen aning. Känns dock spontant som att det borde vara "jobbigare" att få guld att oxidera än andra metaller.https://sv.thpanorama.com/articles/...tructura-propiedades-nomenclatura-y-usos.html
Såg att @Aurum pratade om guldoxid i en annan tråd häromdagen, annars hade jag inte haft en aning om det![]()
Rsc ser betydligt större ut, vilken upplevs störst på handleden?högra rsc är min, grymt sugen på den vita wt som komplement...![]()
Wt upplevs större imo men rätt marginellt.Rsc ser betydligt större ut, vilken upplevs störst på handleden?