• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Han skrev det iofs i annonsen att det kunde bli budgivning, men trist ändå så klart att du inte fick köpa till utsatt pris.
Jag tror att den orangea tavlan skulle göra sig riktigt bra tillsammans med ett canvasband nu till hösten :)
Ja och jag förstår varför, den var utsatt alldeles för billigt. Jag är nöjd ändå:)
Tack för ytterligare tips! Har faktiskt ett svart canvas som ligger här hemma och skräpar, får ta och testa det!
 

Hawk100

Rolex
Ja och jag förstår varför, den var utsatt alldeles för billigt. Jag är nöjd ändå:)
Tack för ytterligare tips! Har faktiskt ett svart canvas som ligger här hemma och skräpar, får ta och testa det!
Ja, den hade redan gått upp ett par tusen när jag hörde av mig o visade intresse för den! (Mest av nyfikenhet...) Men jäklar vilken mysig tavla!! Måste få tag på en orange till min RS Chrono!!!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, den hade redan gått upp ett par tusen när jag hörde av mig o visade intresse för den! (Mest av nyfikenhet...) Men jäklar vilken mysig tavla!! Måste få tag på en orange till min RS Chrono!!!
Ja det gick fort upp, så glad att jag lyckades knipa den:) Älskar Sjöö Sandströms orangea tavlor, så en orange på din Chrono skulle ju inte sitta fel:D
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Äntligen kan jag delta igen i denna tråd, ny Sjöö Sandström runt handleden. Även en orange denna gång:D
A9798907-3A65-4274-8FCB-A62D48ED50C9.jpeg

92340577-9634-415C-A4D9-5517C9EDA8AB.jpeg
Snyggt med läderband..kanske dags att skaffa sig ett sådan till sin Chronolink..
 

Stalrob

Cartier
Nyfiken som jag är så skrev jag till SS på Facebook och fick svar efter typ en minut

"Hej, den är den som vi har i vår kollektion. Inte gjort något med den sen 2016. Kan dock vara lutningen på bilden eller hur klockan har fångats på bilden bara"

Falskt alarm gubbar!
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Nyfiken som jag är så skrev jag till SS på Facebook och fick svar efter typ en minut

"Hej, den är den som vi har i vår kollektion. Inte gjort något med den sen 2016. Kan dock vara lutningen på bilden eller hur klockan har fångats på bilden bara"

Falskt alarm gubbar!

Jag tror mer att fotografen/retouch klipp&klistrat med flera bilder och någonstans på vägen försvann det "design elementet". Kanske jag som är skadad då jag pysslar en del med produktfotografering och på lågupplösta bilder a´la Instagram kanske inte alla lägger märke till det men i tryck skulle man se dessa "skarvar" mellan olika bilder. Så tips till Sjöö Sandström är att fixa det innan ni trycker upp denna bild på en poster.

sss.png
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag tror mer att fotografen/retouch klipp&klistrat med flera bilder och någonstans på vägen försvann det "design elementet". Kanske jag som är skadad då jag pysslar en del med produktfotografering och på lågupplösta bilder a´la Instagram kanske inte alla lägger märke till det men i tryck skulle man se dessa "skarvar" mellan olika bilder. Så tips till Sjöö Sandström är att fixa det innan ni trycker upp denna bild på en poster.

sss.png
Klocksnacks detektivbyrå strikes again:pompus:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snart dags för tavelbyte. Lite inne på att byta till den tonade blå som satt i när jag köpte klockan, men som bara fick hänga med ett par dagar. Alternativt den helbruna nu när hösten är i antågande. Har fortfarande aldrig haft någon av de klassika Royal Blue, men det får vänta :)

IMG_20170203_093746.jpg
IMG_20181024_143739 2.jpg
 

Stalrob

Cartier
Jag tror mer att fotografen/retouch klipp&klistrat med flera bilder och någonstans på vägen försvann det "design elementet". Kanske jag som är skadad då jag pysslar en del med produktfotografering och på lågupplösta bilder a´la Instagram kanske inte alla lägger märke till det men i tryck skulle man se dessa "skarvar" mellan olika bilder. Så tips till Sjöö Sandström är att fixa det innan ni trycker upp denna bild på en poster.

sss.png

Klocksnacks detektivbyrå strikes again:pompus:

Haha otroligt! Tänkte inte ens tanken
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Alla bilder redigeras så "otroligt" är det inte :). Inte direkt så alla väntar tills klockan är 13:50:40 (eller liknande) och tar bilden utan man tar bilden med kronan utdragen och i datorn sätter man "tillbaka" den. I nämnda bild är ju klockan på något sätt monterad/upphängd då en klocka ej kan sväva i luften likt den på bilden, så "skarvarna" jag skrev om kan också vara från mindre lyckad redigering av fiskelina/något. För att vara pedagogiskt bifogar jag en bild jag tog för länge sedan:
ssss.gif
 
Topp