• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om det är rätt tråd för min fundering/fråga men hoppas det. Hur kommer det sig att det ligger väldigt mycket nyinköpta Sjöö i köp och sälj? Tycker många verkar ha plockat ut dem i maj/juni/juli och säljer dem redan? Stort missnöje med klockorna eller bara ren pengatvätt?

Jag kan försöka ge dig ett seriöst svar, och inte ett ironiskt som du redan fått. Jag tror helt enkelt folk tröttnar. Kanske har man velat testa men den har inte levt upp till förväntningarna? Kanske kan det vara så att många köper en SS som sommarklocka, och sedan säljer av när sommaren börjar gå mot sitt slut? Vi klockdårar har ju en tendens att sällan nöja oss menar jag.

Din fråga är mer eller mindre omöjlig att få svar på utan att fråga alla som säljer, men såhär tänker jag spontant :)

Precis som @McNulty skriver så lider många av oss av svår kronisk flipparsjuka. Man vill prova så många olika klockor som möjligt. Jag flippade en vit wt för halvannan månad sen efter att ha ägt den i typ 3 4 månader. Och jag gillade verkligen klockan. Dessutom äger jag sällan en klocka mer än kanske två månader. Nu har jag en blå rs41. Och den lär flippas inom kort också.

Har man varit med ett tag och drabbats av klockekonomisk fartblindhet så är inte några tusenlappar i förlust en big deal.

Vill man ha ett bättre pris än så där på en Chronolink får man nog vänta ett tag.

EDIT: En av de bästa tavlorna inför hösten också :)

https://www.blocket.se/annons/stockholm/sjoo_sandstrom_royal_steel_classic/91654740

Skärmavbild 2020-08-27 kl. 12.50.47.png

Royal steel classic 36mm.

Urverket som följer med; vad motsvarar det i Selitta/ETA termer?

Vad är det för lug-to-lug mått?

Var sjuttom har alla vita Royal Capital från den första generationen tagit vägen? Man/jag ser aldrig någon ute på auktion eller på något säljforum.
En finns väl på HK i alla fall. En fanns på KS men tror den såldes.

Viklås.jpg
Just den första versionen i guld är så förbannat bra! Jag såg att en var till salu som pre-owned hos någon handlare för flera år sedan men har sedan dess aldrig hört något igen. Såvitt jag minns släpptes den bara i 30 exemplar och detta skulle väl isåfall visa att det inte var nördarna på KS som lade beslag på majoriteten av klockorna.

Just den första versionen i guld är så förbannat bra! Jag såg att en var till salu som pre-owned hos någon handlare för flera år sedan men har sedan dess aldrig hört något igen. Såvitt jag minns släpptes den bara i 30 exemplar och detta skulle väl isåfall visa att det inte var nördarna på KS som lade beslag på majoriteten av klockorna.

Ja, skulle kunna tänka mig att ta ett sms-lån om det dök upp ett exemplar att köpa :)

Japp, fick dock pröjsa rejält mer än annonspriset... Var många intresserade, så slutade med budgivning:eek: Men känns riktigt skönt att äntligen ha en Chronolink igen:) Testar på lite läder nu, tycker den upplevs lite mer dressig då
EDIT: Får även passa på att tacka för tipset @Clark Kent, hade missat den annars!!!

Han skrev det iofs i annonsen att det kunde bli budgivning, men trist ändå så klart att du inte fick köpa till utsatt pris.
Jag tror att den orangea tavlan skulle göra sig riktigt bra tillsammans med ett canvasband nu till hösten :)

Tillbaka
Topp