• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så nöjd med den gröna tavlan

76BF3733-83C0-430D-B786-955D8DAF6892.jpeg
Är den mörkare än den gröna annual? Riktigt mysig ton

Säljs inte denna på länk?
Passar länken från de tidigare modellerna?
20201218_172150.jpg

20201218_172547.jpg

Svar om Annual 2020:
Länk och Nato (brunt råläder) följer med.
Bandhorn 20mm.
Det svarta gummit passar många modeller med 20mm, ex worldtimer.
Medföljande länk är olika från andra jag har. Sitter s&S märke över claspen. Äsch lättare se med foto, länkändarnas anslutning ser lika ut, så passar säkert i mellan som gummit. Vill du jag ska prova det? (jag gör nog det för jag gillar det breda bandet och claspen lättare att stänga än det smala där det måste stängas omlott)

Senast ändrad:
20201218_172150.jpg

20201218_172547.jpg

Svar om Annual 2020:
Bandhorn 20mm.
Medföljande länk är olika från andra jag har. Sitter s&S märke över claspen. Äsch lättare se med foto, länkändarnas anslutning ser lika ut, så passar säkert i mellan som gummit. Vill du jag ska prova det? (jag gör nog det för jag gillar det breda bandet och claspen lättare att stänga än det smala där det måste stängas omlott)
Är nog standardlänkar. SS märke på spännet är 36mm länken, den som inte smalnar av och som inte har SS märket är 41mm länken.

20201218_172150.jpg

20201218_172547.jpg

Svar om Annual 2020:
Bandhorn 20mm.
Tack för utförligt svar med jämförande bild också! För min skull behöver du inte men det är säkert fler i tråden som är sugna på att se hur det ser ut. Klockan är för stor för mig, jag var bara nyfiken :happyhappy:

Riktigt bra och i rätt format. Jag fick för mig att gröna tavlan endast fanns i 41mm.
Det finns egentligen ingen grön tavla till 36:an, däremot fanns det till gamla 37:an med ETA 2824. Uppenbarligen passar den dock i 36:an också eftersom @HaVet71 lyckats sätta en i sin.

Skillnaden utseendemässigt mellan tavlorna till 36:an och 37:an är att 36:ans bara har stav-index, medan 37:ans har 6-9-12 i siffror.

Det finns egentligen ingen grön tavla till 36:an, däremot fanns det till gamla 37:an med ETA 2824. Uppenbarligen passar den dock i 36:an också eftersom @HaVet71 lyckats sätta en i sin.

Skillnaden utseendemässigt mellan tavlorna till 36:an och 37:an är att 36:ans bara har stav-index, medan 37:ans har 6-9-12 i siffror.
Visste inte att de tidigare var 37mm. Då är det bara att ge sig ut och leta :) vad fanns det mer för färger i 37mm?

Jag förstår. Hade också för mig att det icke fanns någon grön tavla till 36 versionen.
Kul att den gröna passade och att den gjorde sig så pass bra i ny kostym.

Hej! Har på sistone fastnat ordentligt för royal steel och worldtimer och diggar verkligen att de går att få på 36 mm, passar en med smala handleder bättre hehe.
Vilken skulle ni satsat på först? Känns som att royal steel är mer allsidig, både till uppklätt som casual. Samtidigt är jag svag för GMT funktionen och worldtimerns design. Vad tycker ni? :)

Visste inte att de tidigare var 37mm. Då är det bara att ge sig ut och leta :) vad fanns det mer för färger i 37mm?
Nä, dom är ju ganska snarlika. 37:an har även platt safirglas, solid baksida och den "raka", inte avsmalnande länken.

Släpptes sjukt mycket tavlor till 37:an, inte långt ifrån Chronolinken skulle jag tro. Finns allt från kyckling-gul och orange till pärlemor med stenar och kolfiber.

Hej! Har på sistone fastnat ordentligt för royal steel och worldtimer och diggar verkligen att de går att få på 36 mm, passar en med smala handleder bättre hehe.
Vilken skulle ni satsat på först? Känns som att royal steel är mer allsidig, både till uppklätt som casual. Samtidigt är jag svag för GMT funktionen och worldtimerns design. Vad tycker ni? :)
Kul att du fastnat för Sjöö Sandström, det är båda riktigt fina klockor. Jag har haft båda två och min röst skulle nog gå till Worldtimer. De är väldigt tunna och glider lätt in under skjortärmen😊 Kan skicka med någon bild på de jag haft, orange och svart 41mm och en vit 36mm.
6C2E2917-336A-46D8-A482-594EF365FD17.jpeg
14810EFA-2DB7-4AD5-8474-73AABC32D354.jpeg
5F4FD170-064E-4B8C-8966-C17CB3423EB3.jpeg

Senast ändrad:
Kul att du fastnat för Sjöö Sandström, det är båda riktigt fina klockor. Jag har haft båda två och min röst skulle nog gå till Worldtimer. De är väldigt tunna och glider lätt in under skjortärmen😊 Kan skicka med någon bild på de jag haft, orange och svart 41mm och en vit 36mm.
6C2E2917-336A-46D8-A482-594EF365FD17.jpeg
14810EFA-2DB7-4AD5-8474-73AABC32D354.jpeg
5F4FD170-064E-4B8C-8966-C17CB3423EB3.jpeg
Verkligen 👌🏻 36 mm vit är det jag har suktat efter :) får ta mig till AD och testa den på så fort coronan lugnat sig lite.. sett flera här i tråden som bytt tavla relativt enkelt på chronolink, finns samma möjligheter på WT?

Verkligen 👌🏻 36 mm vit är det jag har suktat efter :) får ta mig till AD och testa den på så fort coronan lugnat sig lite.. sett flera här i tråden som bytt tavla relativt enkelt på chronolink, finns samma möjligheter på WT?
Den är riktigt fin, tyvärr var den lite för liten för min handled, men en grym klocka är det definitivt😃 Tevelbyten kan du göra på i princip alla Sjöö Sandströms klockor, däremot så är det inget du fixar själv, utan du kan lämna in klockan för det eller göra det i samband med service.

Värt att fundera på är sedan om du vill köpa en ny eller begagnad. Det är ofta möjligt att få tag på fina begagnade för många tusenlappar mindre. Alla mina var i nysckick och såldes för ca 10k under listpris (12-15k såldes de för)

Den är riktigt fin, tyvärr var den lite för liten för min handled, men en grym klocka är det definitivt😃 Tevelbyten kan du göra på i princip alla Sjöö Sandströms klockor, däremot så är det inget du fixar själv, utan du kan lämna in klockan för det eller göra det i samband med service.

Värt att fundera på är sedan om du vill köpa en ny eller begagnad. Det är ofta möjligt att få tag på fina begagnade för många tusenlappar mindre. Alla mina var i nysckick och såldes för ca 10k under listpris (12-15k såldes de för)
Tänkte satsa på en begagnad, 10-15k ligger min budget på så får vänta in någon som säljer :) tack för tipsen. Kul att satsa på en svensk klocka, Sjöö Sandström verkar väldigt uppskattade här på forumet

Tänkte satsa på en begagnad, 10-15k ligger min budget på så får vänta in någon som säljer :) tack för tipsen. Kul att satsa på en svensk klocka, Sjöö Sandström verkar väldigt uppskattade här på forumet
Låter som en bra plan! Du kan ju även skapa en köpesannons medan du väntar på att rätt klocka ska dyka upp. Håller med dig, skoj med en svensk tillverkare, och dessutom är det riktigt bra kvalitet! Du lär definitivt bli nöjd med en sådan.

Med det sagt så kan du ju ändå åka till nån AD framöver och testa både RSC och WT, så att du får känna vilken just du gillar mest😃
Stort lycka till med letandet!

Tillbaka
Topp