En helt ok typ av skadaÄr man skadad så är man..4 till tavlor till Royal steel..
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En helt ok typ av skadaÄr man skadad så är man..4 till tavlor till Royal steel..
![]()
Har köpt lite för mycket klockor på sistone..kanske dock har 1 till på G..annars tycker jag verkligen att den bruna ser magisk utEn helt ok typ av skadaGillar tavlan längst ner till höger skarpt. Årets julklocka blir ett enkelt val i år för min del, dvs Annual 2020 med brun tavla
![]()
Den är riktigt bra. Bilder gör den dock inte rättvisa i vanlig ordning. Får se om jag lyckas fota av den i skapligt dagsljus när det nu återvänderHar köpt lite för mycket klockor på sistone..kanske dock har 1 till på G..annars tycker jag verkligen att den bruna ser magisk ut
Snygg komboMatchar klocka med skor idag![]()
Hej vad jag kollat med urmakare: Ang urtavlor. S.S Royal 36 så heter den hos S.S och återförsäljarna. Jag vet att några aktion hus skriver 37.men den är 36 och ska passa alla S.S i den storleken.Det finns egentligen ingen grön tavla till 36:an, däremot fanns det till gamla 37:an med ETA 2824. Uppenbarligen passar den dock i 36:an också eftersom @HaVet71 lyckats sätta en i sin.
Skillnaden utseendemässigt mellan tavlorna till 36:an och 37:an är att 36:ans bara har stav-index, medan 37:ans har 6-9-12 i siffror.
Det är två olika modeller med olika boetter (även om dom är väldigt lika). 37:an kom som sagt med äldre raka länken, platt istället för kupat glas, solid bakboett (inte glasad), ETA 2824-2 istället för Soprod eller numera Sellita och 6-9-12-tavla istället för bara stav-index. 37:an uppdaterades i samband med övergången från ETA och blev nuvarande 36:an.Hej vad jag kollat med urmakare: Ang urtavlor. S.S Royal 36 så heter den hos S.S och återförsäljarna. Jag vet att några aktion hus skriver 37.men den är 36 och ska passa alla S.S i den storleken.
Jag skall inte strida men den jag pratat med har jobbat på SS som urmakare..Det är två olika modeller med olika boetter (även om dom är väldigt lika). 37:an kom som sagt med äldre raka länken, platt istället för kupat glas, solid bakboett (inte glasad), ETA 2824-2 istället för Soprod eller numera Sellita och 6-9-12-tavla istället för bara stav-index. 37:an uppdaterades i samband med övergången från ETA och blev nuvarande 36:an.
Tror inte att Sjöö själva skulle gå med på att montera den äldre tavlan i nya boetten då det som sagt rör sig om olika modeller även om dom råkar passa.
Snygg tavlaPå Julafton är det tradition med Sjöö Sandström
![]()
Grym som alltid, kan vi få en bild på RS Quattro så man kan se dem "nära" varandra? Någon?Julklockan......
![]()
Riktigt läckerJulklockan......
![]()
Passar väldigt bra!![]()
vad tycks om läder på rsc?
Mycket bra val!Wish You A Merry Annual Chistmas![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Där har man varit ett par gångeChans till romans för den som skulle bli sugen på en S&S AnnualEn grymt lyckad modell men flippardjävulen kom över mig.
![]()
imponerandeHej alla!
Presenterade mig precis i Ny på forumet-tråden så jag tänkte att jag skulle fortsätta i denna trevliga tråd! Har hängt här i det tysta i flera år och gjort ett antal affärer på K&S men detta är mitt andra inlägg.
Senaste temat för mitt klockintresse är att jag håller på att bygga upp en vintage Sjöö Sandström-samling i någon form av kronologisk ordning, bjuder på en bild på denna nedan i nuvarande skick.
Har inte riktigt bestämt mig hur stringent samlingen ska bli men känner starkt för att lägga till åtminstone en Landsort.
Jag har både inspirerats av och lärt mig mycket från denna tråd så jag hoppas kunna bidra för egen del framgent.
Väl mött!
![]()