• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla!

Presenterade mig precis i Ny på forumet-tråden så jag tänkte att jag skulle fortsätta i denna trevliga tråd! Har hängt här i det tysta i flera år och gjort ett antal affärer på K&S men detta är mitt andra inlägg.

Senaste temat för mitt klockintresse är att jag håller på att bygga upp en vintage Sjöö Sandström-samling i någon form av kronologisk ordning, bjuder på en bild på denna nedan i nuvarande skick.

Har inte riktigt bestämt mig hur stringent samlingen ska bli men känner starkt för att lägga till åtminstone en Landsort.

Jag har både inspirerats av och lärt mig mycket från denna tråd så jag hoppas kunna bidra för egen del framgent.

Väl mött!

DA160CC4-71CA-46AF-8E05-51D61EC3D0D4.jpeg
Snyggt!!👍
Hör av dig när det är dags för en sån här.....
039E461E-D4CC-4333-A68E-0715920AF74D.jpeg

Eller första generationens Worldtimer (som var limiterad till 100...) 😉
0EA57F85-96F8-4058-94F9-CD49ABF1404C.jpeg

Snyggt!!👍
Hör av dig när det är dags för en sån här.....
039E461E-D4CC-4333-A68E-0715920AF74D.jpeg

Eller första generationens Worldtimer (som var limiterad till 100...) 😉
0EA57F85-96F8-4058-94F9-CD49ABF1404C.jpeg
Haha, frestare där! Bägge är klart intressanta kandidater så skicka PM om det börjar klia i fingrarna.

Har klämt på en modern Worldtimer, delvis för att jag saknar en på gummi och tänkte att den avsmalnande länken skulle göra sig bättre på Chronolinken för min del så två flugor i en smäll, men landade i att den inte kvalificerade in under ”vintage” riktigt. Att din är första generationen kan ju tippa över detta...

Jag var med upp till 20, fick tyvärr ge mig där. Grymt snygg och lite av en raritet då det verkar dröja med en ny Landsort (om den öht kommer).

Kul ändå att det säljs en nu och håller en tumme att den bärgas hem till någon på Klocksnack!
Föredrar personligen dykar-varianten före worldtimer-varianten, hoppas du hittar en landsort framöver :)

Ovanligt för mig att posta i den här delen, men har börjat bygga upp ett visst intresse kring S&S. Tänker att det vore en stabil beater i lagom prisklass att ha till jobbet, i skogen och till sjöss (vandrar en del med hund och kör båt om somrarna). En tålig, gärna badsäker, S&S som lämpar sig för den typen av aktiviter, 36-39mm, hyfsat minimalistisk. Var är bra att börja?

Worldtimern är väl det givna valet, tänker jag, men hade velat ha lite mindre än 41mm. 🤔

Ovanligt för mig att posta i den här delen, men har börjat bygga upp ett visst intresse kring S&S. Tänker att det vore en stabil beater i lagom prisklass att ha till jobbet, i skogen och till sjöss (vandrar en del med hund och kör båt om somrarna). En tålig, gärna badsäker, S&S som lämpar sig för den typen av aktiviter, 36-39mm, hyfsat minimalistisk. Var är bra att börja?

Worldtimern är väl det givna valet, tänker jag, men hade velat ha lite mindre än 41mm. 🤔
Låter som att en Worldtimer 36mm är vad du är ute efter?😉

Jag som tänkte hävda närhetsprincipen till Hawk100 Tonneau.
Stördhetsprincipen är väl nåt nytt. Men jag ska inte hävda regelfusk😇
Är det möjligt att photoshoppa in tavlorna i ett collage @Martin. (Givet att du tycker det är värt att lägga energi på det)
Photoshop finns det alltid energi för - problemet i detta fall var att högupplösta bilder att utgå ifrån lyste med sin frånvaro på Google. Inget illa menat till @HaVet71 men den bilden var inte optimal i Photoshop synpunkt. Men här kommer en bild med ett par olika färger, finns det önskemål om en specifik färg säg till så fixar jag det.
ss.png

Vänligen,
Martin

Photoshop finns det alltid energi för - problemet i detta fall var att högupplösta bilder att utgå ifrån lyste med sin frånvaro på Google. Inget illa menat till @HaVet71 men den bilden var inte optimal i Photoshop synpunkt. Men här kommer en bild med ett par olika färger, finns det önskemål om en specifik färg säg till så fixar jag det.
ss.png

Vänligen,
Martin
Snyggt..är inte någon höjdare på foton i vanliga fall men dessa har jag fått skickade🤪😂

ss.png

Vänligen,
Martin
Koppar finns också. Jag har en sån tavla i reserv.....

Fråga till gruppen: någon som testat att sätta ett gummi från en Worldtimer på en Chronolink? Någon modig själ som vågar testa?

Ser på bild ut som att det skulle kunna bli ett glapp under låset till yttre verket men jag torrsimmar eftersom jag bara har Chronolinken gripbar...

Tillbaka
Topp