• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Bra tänkt!
DF752A47-89D6-4F1A-BC25-5E7AF85F8BEE.jpeg
Två snygga pjäser, hur gillar du Worldtimern på länk? Jag körde enbart på gummi när jag ägde min
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag var 5 min för sen... Riktigt fin! Är det någon här i tråden som har en Jubilee Steel ens? Tycker att man aldrig ser dem här på KS.
Heller inge sett någon på länge. Betydligt roligare alternativ än typ tissot eller certina om man vill ha en clean kvarts.

Antagligen så är det för att folk i allmänhet här på ks gillar mekaniska klockor.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Heller inge sett någon på länge. Betydligt roligare alternativ än typ tissot eller certina om man vill ha en clean kvarts.

Antagligen så är det för att folk i allmänhet här på ks gillar mekaniska klockor.
Håller helt med dig där, hade gärna kompletterat samlingen med en sådan. Men de känns alldeles för dyra vid nypriset (11k). Men en beggad skulle sitta riktigt fint.

Ja det verkar ju så, kvarts står inte högt i kurs här på KS. Själv så tycker jag att det är riktigt skönt på klockor som inte används så ofta.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Håller helt med dig där, hade gärna kompletterat samlingen med en sådan. Men de känns alldeles för dyra vid nypriset (11k). Men en beggad skulle sitta riktigt fint.

Ja det verkar ju så, kvarts står inte högt i kurs här på KS. Själv så tycker jag att det är riktigt skönt på klockor som inte används så ofta.
Ja, nya är det lite dyrt men kan man komma över en för runt 5 på länk så tycker jag det känns rimligt. Dessutom binder det inte upp så mycket klockkapital i en dinka jag vet att jag bara kommer använda ibland.

Nä, så är det ju. Precis som du skriver så är det kanon på klockor man har ibland. Jag har haft en tissotchrono i typ åtta år som roteras någon gång i månaden. Bara plocka upp.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, nya är det lite dyrt men kan man komma över en för runt 5 på länk så tycker jag det känns rimligt. Dessutom binder det inte upp så mycket klockkapital i en dinka jag vet att jag bara kommer använda ibland.

Nä, så är det ju. Precis som du skriver så är det kanon på klockor man har ibland. Jag har haft en tissotchrono i typ åtta år som roteras någon gång i månaden. Bara plocka upp.
Exakt, där kring 5k känns riktigt rimligt. Har själv köpt nya Tissot PRX nu för att ha någon quartz-beater som man kan plocka upp och använda till det mesta. Men får ju vänta till april med att testa den😅
 
Topp