• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Söker urtavlor till Sjöö Sandström RSC 36. Hojta till i pm om någon har tillsalu.
@HaVet71 har ett par ute :)

@HaVet71 har ett par ute :)

Skulle älska den gula men tyvärr såld

PXL_20210526_194830927.jpg
PXL_20210526_194752285.MP.jpg

Länken är nu rengjord!
Vilken skön länk, lite som en vintage oyster i känslan.✨👍
Läcker länk 🤩

Förresten, jag tycker halvlänken som följer med ser ut att vara mindre än en halv normal länk, s a s. Kan det stämma? Saknar vettig mätutrustning... Länken ör lite stor nu men tror att den blir för liten om jag byter en hel länk mot halvlänken, men om jag kan korta det något med två halvlänkar kanske jag kan komma i mål.

20210527_090238.jpg
Kan säkert stämma! Så är det på chronolinken och orcen iaf, men med väldigt liten marginal

Quattrofredag!

Hade varit kul att se en kvartett av dem...
Min är en rejält tung pjäs med länken. Funderar på att skaffa något annat band till den också. Några tips eller idéer? Hade förresten varit läckert att få tag på ett originalarmband om någon har ett liggandes...

IMG_5776.JPG

Quattrofredag!

Hade varit kul att se en kvartett av dem...
Min är en rejält tung pjäs med länken. Funderar på att skaffa något annat band till den också. Några tips eller idéer? Hade förresten varit läckert att få tag på ett originalarmband om någon har ett liggandes...

IMG_5776.JPG
Den är allt lite speciell 😬. Finns ju hirschband, kanske ett brunt🤔

Känner mig riktigt nöjd än så länge :) Min Speedmaster har inte vilat så här länge i lådan sen jag skaffade den förra våren.

20210529_110808.jpg

Är det bara jag, eller vore det grymt med ett orange gummi till den här på sommaren? 🤔
Jaaaa!
Eller om du känner dig extra fashion:
Både blått å rött. Mixymatchy, men vet ej hur färgerna ser ut på riktigt.

Ingen aning hur de banden är dock, såg en snubbe som drämde på en sån på sin blå omega seamaster och tyckte det såg fränt ut, så sparade ner länken.

Hej alla SS älskare. Någon som vet om den orange urtavlan till Worldtimer 36 passar till en Royal steel classic 36?

Tillbaka
Topp