Passade riktigt braKör chronon på ett mockastrap från Feskarn idag..
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passade riktigt braKör chronon på ett mockastrap från Feskarn idag..
![]()
Spännande, bara att slå tillÄr rätt nära på att hugga en royal capital, om ingen redan hunnit ta den.
men vill se om någon vet huruvida det går att använda raka bandstift eller om jag blir fast med de av böjd karaktär.
Tänkte (om ett rakt stift går att använda, ungefär vilket utrymme blir kvar mellan stift och boett?)
Beror väl lite på måtten på stiften tänker jag, men har även flera band med Quick-release system, och är lite fjantig när ddt kommer till att byta band.
@Sjöö Sandström har ni svar här?
Eller någon annan som sitter på en royal capital? Bild om ni har skulle hjälpa![]()
Grattis! Riktigt härlig tavla på den därDå har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu har man ett gäng ”sommarklockor”![]()
Grattis! Väldigt cool och ovanlig tavlaDå har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SNYGG!Då har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Satan så cool tavla.Då har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kommer senare när klockan varit inne på lite ”underhåll”Satan så cool tavla.
Du behöver lägga upp ett nytt familjefoto också
TackarGrattis! Riktigt härlig tavla på den där![]()
Hmm...kanske vore något att testa.SNYGG!
Om du någonsin får för dig att testa @Feskarn s gummi på den så är jag väldigt nyfiken på hur det ser ut (och om det ens passar)
![]()
Gummi Curved - Orange - Watchwear.se
Klockband i gummi. Mjukt och följsamt. Bandet har ”curved ends” (böjda ändar) för att sluta tätt mot boetten. 20mm passar bl.a MoonSwatch, Omega Seamaster, Omega Planet Ocean (42mm), Omega Speedmaster Professional, Rolex Submariner, Rolex GMT-Master II, Sinn 556 med flera. Bredd: 20mm / 21mm /...watchwear.se
Gäller dig också @RicVin![]()
Så ja, grattis till din 6:e i ordningenDå har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar..och min fru har ”bara” 1Så ja, grattis till din 6:e i ordningen![]()
Det lär väl du ändra på ganska snart eller?Tackar..och min fru har ”bara” 1![]()
Top notch!Nytt i lådan. Det var dags för Landsort att få lite sällskap i lådan.
![]()
![]()
FrugansJävlar vad snygga dom är!
Som ett Hivemind! Jag var å testade dessa för någon dag sedan.
Tyvärr samma slutsats som förra gången, skulle varit något mindre imo.
Edit: vet inte vad jag tycker om runt datumfönster vid kl 3:45, fyrkantiga är stiligare, och kanske integrera den bättre vid loggan så den kan vara vid kl 3:00
Typ:
S&S <datum>
Sjöö Sandström
Eller något.
![]()
![]()
Vid närmare eftertanke beskrev jag ju nästan "dammodellen" nu
Om någon har en sån liggandes i bra skick, med rosé-index så skicka iväg ett pm!
Hade varit kul med automatisk, menmen man kan inte få allt här i världen.
Tack, din sommarstänkare var inte så dum den hellerTop notch!
Håller med dig om att datumet blir lite off som det är just nu. Gillade dock inte heller placeringen kl 3, blir lite rörigt. I min värld skulle det absolut bästa vara att plocka bort datum heltJag var bara tvungen att testa göra en snabbskiss i en riktigt pissigt online-redigerare.
Och vet inte var datumhjulet skulle hamna, men det var något sånt här jag tänkte:
Orginal:
![]()
Min Edit:
![]()
conclusion: Vet som vanligt inte vad jag håller på med, men känns som att jag är något på spåret åtminstone?
Eller så förstår jag mig inte på kronografer, och är totalt oresonlig i min åsikt gällande runda datumfönster samt placering och måste ge denna poäng till @Sjöö Sandström, urtavlan blir helt klart mer balanserad på originalet.
Jag tycker det blir ”skönt flow” med det läget datumet har. Datum är NiceHåller med dig om att datumet blir lite off som det är just nu. Gillade dock inte heller placeringen kl 3, blir lite rörigt. I min värld skulle det absolut bästa vara att plocka bort datum helt![]()
Håller med. Såg bättre ut i mitt huvud.Håller med dig om att datumet blir lite off som det är just nu. Gillade dock inte heller placeringen kl 3, blir lite rörigt. I min värld skulle det absolut bästa vara att plocka bort datum helt![]()
Där har vi en fullpottHåller med. Såg bättre ut i mitt huvud.
Nu då?
![]()
Här är jag ”motvals”Håller med. Såg bättre ut i mitt huvud.
Nu då?
![]()
Chronolink at its bestSvensk sommar och svensk klocka, kan det bli bättre än så här?!
![]()
Jag var expert franmm till det att jag såg resultatet! Vad kallar vi det? Dunning kruger effekten?Här är jag ”motvals”tycker datum ger liv i tavlan,