• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kör chronon på ett mockastrap från Feskarn idag..
C6ECFEAE-F501-46CB-8F3C-A47C0AD3D8A4.jpeg
Passade riktigt bra

Är rätt nära på att hugga en royal capital, om ingen redan hunnit ta den.
men vill se om någon vet huruvida det går att använda raka bandstift eller om jag blir fast med de av böjd karaktär.

Tänkte (om ett rakt stift går att använda, ungefär vilket utrymme blir kvar mellan stift och boett?)

Beror väl lite på måtten på stiften tänker jag, men har även flera band med Quick-release system, och är lite fjantig när ddt kommer till att byta band.

@Sjöö Sandström har ni svar här?

Eller någon annan som sitter på en royal capital? Bild om ni har skulle hjälpa ❤️
Spännande, bara att slå till ;) Vilket utförande är det. Våra egna band är med böjda bandstift, det för att få det att sitta snyggt mot boetten.

Då har man hämtat ut sin senaste @Sjöö Sandström kör en paketöppning här i denna tråd..
D73C5037-75DD-4048-BEB5-67798FA43DBE.jpeg
AFD53461-9A46-4C7A-BE69-7C4188A50BA5.jpeg
50734DFC-A504-4173-BC8B-BB6834AE2515.jpeg
7BE4BD3D-FCA7-49D2-A582-25AA3E64B001.jpeg
3145349C-60D6-4711-AAE5-5F67605DACD3.jpeg

Nu har man ett gäng ”sommarklockor”🤩
SNYGG!
Om du någonsin får för dig att testa @Feskarn s gummi på den så är jag väldigt nyfiken på hur det ser ut (och om det ens passar)

Gäller dig också @RicVin ;)

SNYGG!
Om du någonsin får för dig att testa @Feskarn s gummi på den så är jag väldigt nyfiken på hur det ser ut (och om det ens passar)

Gäller dig också @RicVin ;)
Hmm...kanske vore något att testa.

Jävlar vad snygga dom är!
Som ett Hivemind! Jag var å testade dessa för någon dag sedan.
Tyvärr samma slutsats som förra gången, skulle varit något mindre imo.

Edit: vet inte vad jag tycker om runt datumfönster vid kl 3:45, fyrkantiga är stiligare, och kanske integrera den bättre vid loggan så den kan vara vid kl 3:00
Typ:
S&S <datum>
Sjöö Sandström

Eller något.

IMG_20210603_190347.jpg
IMG_20210524_124500.jpg

Vid närmare eftertanke beskrev jag ju nästan "dammodellen" nu;)
Om någon har en sån liggandes i bra skick, med rosé-index så skicka iväg ett pm!
Hade varit kul med automatisk, menmen man kan inte få allt här i världen.

Senast ändrad:
Jävlar vad snygga dom är!
Som ett Hivemind! Jag var å testade dessa för någon dag sedan.
Tyvärr samma slutsats som förra gången, skulle varit något mindre imo.

Edit: vet inte vad jag tycker om runt datumfönster vid kl 3:45, fyrkantiga är stiligare, och kanske integrera den bättre vid loggan så den kan vara vid kl 3:00
Typ:
S&S <datum>
Sjöö Sandström

Eller något.

IMG_20210603_190347.jpg
IMG_20210524_124500.jpg

Vid närmare eftertanke beskrev jag ju nästan "dammodellen" nu;)
Om någon har en sån liggandes i bra skick, med rosé-index så skicka iväg ett pm!
Hade varit kul med automatisk, menmen man kan inte få allt här i världen.
Frugans😬😬
55598819-5A97-47F4-8B65-33582FC31858.jpeg

Jag var bara tvungen att testa göra en snabbskiss i en riktigt pissigt online-redigerare.
Och vet inte var datumhjulet skulle hamna, men det var något sånt här jag tänkte:
Orginal:
012642-1.png

Min Edit:
test.png

conclusion: Vet som vanligt inte vad jag håller på med, men känns som att jag är något på spåret åtminstone?

Eller så förstår jag mig inte på kronografer, och är totalt oresonlig i min åsikt gällande runda datumfönster samt placering och måste ge denna poäng till @Sjöö Sandström, urtavlan blir helt klart mer balanserad på originalet.

Senast ändrad:
Jag var bara tvungen att testa göra en snabbskiss i en riktigt pissigt online-redigerare.
Och vet inte var datumhjulet skulle hamna, men det var något sånt här jag tänkte:
Orginal:
012642-1.png

Min Edit:
test.png

conclusion: Vet som vanligt inte vad jag håller på med, men känns som att jag är något på spåret åtminstone?

Eller så förstår jag mig inte på kronografer, och är totalt oresonlig i min åsikt gällande runda datumfönster samt placering och måste ge denna poäng till @Sjöö Sandström, urtavlan blir helt klart mer balanserad på originalet.
Håller med dig om att datumet blir lite off som det är just nu. Gillade dock inte heller placeringen kl 3, blir lite rörigt. I min värld skulle det absolut bästa vara att plocka bort datum helt😍

Här är jag ”motvals”😬 tycker datum ger liv i tavlan,
Jag var expert franmm till det att jag såg resultatet! Vad kallar vi det? Dunning kruger effekten?
Man skulle nästan kunna tro att Sjöö Sandström har ett gäng designers som vet vad de pysslar med.
Gillar nog utan datumfönster marignellt bättre, men datumet såhär i efterhand är rätt snyggt utfört.

Fint @Limeee!
Kör chronolink utan romantisk picknick.
IMG_20210604_101718.jpg

Tillbaka
Topp