• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är slutsåld från min sida. Så nä jag har ingen till försäljning men verkar finnas många Gamar som vill dra ner priset för att komma själva över ett ex 👍

🥺 Så många som spekulerar här hade väntat mig lite mer kunskap och inte okunskap av entusiasmer av S&S Chronolink. Man kan om kunskap saknas säkert ring S&S dom ger säker all info ni vill utan gissningar. ( dom finns på hemmaplan Sverige Stockholm )

1.Chronolinken kostade 44tkr när den såldes
Så allt där under är kanon pris med tanke på att den inte produceras mer (hade detta varit ett schweiziska märke hade den kosta över 100tkr)

2. Att det finns 4000 Chronolinks 🤣🤣🤣🤣.
Man antar då att srnr är samma som antal tillverkade och det är det inte. Det finns inte 4000 tillverkade S&S Chronolinks.

Ha en underbar kväll
Ditt argument under punkten 1 är inte ju inte särskilt rimligt. Enligt min (och nog många andras) uppfattning är det långt ifrån så det går till.

Är det du som säljer den på Blocket månne? 😊

Trodde detta var en seriös sida men verkar krylla av konspirationsteoretiker. Nej jag säljer Ingen Chronolink hoppas ni kan läsa detta

Senast ändrad:
Trodde detta var en seriös sida men verkar krylla av konspirationsteoretiker. Nej jag säger Inge Chronolink hoppas ni kan läsa detta
Lugn nu. Var väl jag som tolkade ditt inlägg fel i så fall. Och om jag ska vara ärlig uppfattades ditt inlägg som rätt oseriöst faktiskt.

Och den där faktan om Sjöö Sandströms serienummer under punkten 2, är det spekulationer eller kan du underbygga det med fakta?

Chronolink från Sjöö &Sandström är en fantastisk klocka som är en av stil ikoner inom Nordisk och europeiska Klocktillverkning. Uppskatta det för vad det är.
Ett enormt arbete bakom den innan den kom till.
klockan är helt unik. Jag klipper mina inlägg så kan ni fortsätta spekulera som det verkar att ni trivs bäst med.
nono nono

Chronolink från Sjöö &Sandström är en fantastisk klocka som är en av stil ikoner inom Nordisk och europeiska Klocktillverkning. Uppskatta det för vad det är.
Ett enormt arbete bakom den innan den kom till.
klockan är helt unik. Jag klipper mina inlägg så kan ni fortsätta spekulera som det verkar att ni trivs bäst med.
nono nono
Det tror jag alla här håller med om, och det var väl inte det som diskuterades? Oaktat så styr marknaden priserna, varav vi gillar det eller inte.

Och jag undrar fortfarande hur du vet där om deras serienummer, eller om det var en klassisk ”mansgissning”… 😉

Nr 193. Och det finns det bara en av 😎
F7C963C4-8852-49B1-8C97-4FC483079047.jpeg

Gokväll. Sitter och inser att jag måste ha en Sjöö Sandström. Chronograph då. Har läst lite här i trådarna och den verkar ha funnits i några varianter?? Olika storlekar, varför? Den som säljs idag, är den med 7750-verket? Svenskt stål fortfarande?

Gokväll. Sitter och inser att jag måste ha en Sjöö Sandström. Chronograph då. Har läst lite här i trådarna och den verkar ha funnits i några varianter?? Olika storlekar, varför? Den som säljs idag, är den med 7750-verket? Svenskt stål fortfarande?
Klart du ska ha en Sjöö!

Dagens automatiska kronografer har väl olika varianter på 7750, ja. Eller om det är någon klon, typ Selitta. Pålitliga iallafall. Bra grejer. Köp köp

Serienumren på Chronolink överensstämmer någorlunda med produktionsordningen, framförallt i början (de första 500 har ju också lite annan boettkonstruktion, lite annan funktionalitet på digitalmodulen osv). De senare är dock mer slumpmässiga, så 3400 skulle kunna vara tillverkad före 3100 t ex. Serienummer finns upp till 4000 och produktionsantalet är inte jättelångt ifrån detta.

Serienumren på Chronolink överensstämmer någorlunda med produktionsordningen, framförallt i början (de första 500 har ju också lite annan boettkonstruktion, lite annan funktionalitet på digitalmodulen osv). De senare är dock mer slumpmässiga, så 3400 skulle kunna vara tillverkad före 3100 t ex. Serienummer finns upp till 4000 och produktionsantalet är inte jättelångt ifrån detta.
Hej. Vet du hur slumpmässiga de kan vara? Kan siffror över 3000 vara gjorda mycket tidigare än jag trott. Jag har fått idéen om att min är en som är gjord väldigt sent men det kan alltså vara helt fel?

Senast ändrad:
Hej. Vet du hur slumpmässiga de kan vara? Kan siffror över 3000 vara gjorda mycket tidigare än jag trott. Min har nr 3740 och jag har fått idéen om att den är en som är gjord väldigt sent men det kan alltså vara helt fel?
Alltså, det rör sig om några hundra hit eller dit, kan tyvärr inte säga något exakt. Sannolikt är den ju tillverkad bland de senare, men som sagt, den kan mycket väl ha levererats före en som har betydligt lägre nummer.

Tillbaka
Topp