• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snyggt! Tänkte dock tvärt om - vit lysmassa men stålet på index och visare svart ;)
ssww.jpg

Vi försöker igen :)

Ligger ”ganska” högt i pris..tror dock i framtiden att Chronolinken kommer bli en som klättrar upp i värdet
Tycker priserna verkar ha konsoliderat däromkring för fullset och grymt skick.
Åtminstone de månader som jag nu har varit på jakt.
Upplever ganska bred spread, beroende på skick dock.

Är den servad skulle jag int ha några problem att betala däromkring (vilket var precis vad jag gjorde... nästan..)

Orörd så skulle jag nog försöka få ner det lite, är ju ingen ny klocka direkt.

Så "i framtiden en som klättrar upp i värde" är just nu, tror jag. Gissar i vanlig ordning:)

Annars håller jag med!
Edit: så kanske lite högt, men inte speciellt/utstickande imo.

Senast ändrad:
Tycker priserna verkar ha konsoliderat däromkring för fullset och grymt skick.
Åtminstone de månader som jag nu har varit på jakt.
Upplever ganska bred spread, beroende på skick dock.

Är den servad skulle jag int ha några problem att betala däromkring (vilket var precis vad jag gjorde... nästan..)

Orörd så skulle jag nog försöka få ner det lite, är ju ingen ny klocka direkt.

Så "i framtiden en som klättrar upp i värde" är just nu, tror jag. Gissar i vanlig ordning:)

Annars håller jag med!
Edit: så kanske lite högt, men inte speciellt/utstickande imo.
Oj.ö!!
Rätt saftigt prissatt tycker jag nog för en oservad klocka.....

Oj.ö!!
Rätt saftigt prissatt tycker jag nog för en oservad klocka.....
Japp, som jag skrev:)
Men servad, inga problem med det priset å skicket, känns rätt i kurs då.

Oservad, försöka extrahera delar av nedanstående kostnad åtminstone.

Detta är prislista från nymans ur(snabbgoogling, men ser ingen anledning till att priserna skulle skilja så Mkt urmakare emellan.

MODELLSERVICE INKL. POLERINGSERVICE EXKL. POLERINGTÄTHETSSERVICEPOLERINGKRONA (STÅL/DOUBLÉ)

Chronolink (batteribyte i digital ingår)7 700 kr5 700 kr2 900 kr4 600 krJa

Jag är/var spekulant på Chronolinken på blocket.

Säljaren skulle be en av hans kompisar som är urmakare titta på den och bedöma servicebehov men det känns tyvärr ganska oväsentligt i mina ögon om den är oservad sedan 7 år tillbaka. Jag har precis skrivit att jag inte är intresserad till utsatt pris eftersom den är oservad, och att jag förstår att han inte är villig att gå ner i pris med en service eftersom han satt utgångspriset som han har gjort så jag får leta vidare. Jakten är halva nöjet, eller vad säger man :)

Jag är/var spekulant på Chronolinken på blocket.

Säljaren skulle be en av hans kompisar som är urmakare titta på den och bedöma servicebehov men det känns tyvärr ganska oväsentligt i mina ögon om den är oservad sedan 7 år tillbaka. Jag har precis skrivit att jag inte är intresserad till utsatt pris eftersom den är oservad, och att jag förstår att han inte är villig att gå ner i pris med en service eftersom han satt utgångspriset som han har gjort så jag får leta vidare. Jakten är halva nöjet, eller vad säger man :)
28k låter i alla fall i mina öron ganska saftigt 😵‍💫😌

Någon som har koll på hur många Chronolink och Landsort det tillverkats? Det känns som det finns Chronolinks ute relativt ofta, men Landsort ser man inte röken av?
Annars kanske @Sjöö Sandström kanske kan svara på det?😊
Kan bara spekulera, men jag har haft en av de senaste sålda Chronolinksen (från 2012). Den hade nr 3700, så rimligtvis kan ca 4000 st ha producerats?

🥺 Så många som spekulerar här hade väntat mig lite mer kunskap och inte okunskap av entusiasmer av S&S Chronolink. Man kan om kunskap saknas säkert ring S&S dom ger säker all info ni vill utan gissningar. ( dom finns på hemmaplan Sverige Stockholm )

1.Chronolinken kostade 44tkr när den såldes
Så allt där under är kanon pris med tanke på att den inte produceras mer (hade detta varit ett schweiziska märke hade den kosta över 100tkr)

2. Att det finns 4000 Chronolinks 🤣🤣🤣🤣.
Man antar då att srnr är samma som antal tillverkade och det är det inte. Det finns inte 4000 tillverkade S&S Chronolinks.

Ha en underbar kväll

Senast ändrad:
****Så många som spekulerar här hade väntat mig lite mer kunskap och inte okunskap av entusiasmer av S&S Chronolink. Man kan om kunskap saknas säkert ring S&S dom ger säker all info ni vill utan gissningar. ( dom finns på hemma plan Sverige Stockholm )
Så allt där under är kanon pris med tanke på att den inte produceras mer (hade detta varit ett schweiziska märke hade den kosta över 100tkr)

Man antar då att srnr är samma som antal tillverkade och det är det inte. Det finns inte 4000 tillverkade S&S Chronolinks.

Ha en underbar kväll
Starkt första inlägg någonsin. Välkommen

****Så många som spekulerar här hade väntat mig lite mer kunskap och inte okunskap av entusiasmer av S&S Chronolink. Man kan om kunskap saknas säkert ring S&S dom ger säker all info ni vill utan gissningar. ( dom finns på hemma plan Sverige Stockholm )

Ha en underbar kväll
Välkommen boomer.

Bra input, kan du inte komma med fakta om du nu sitter på den? Alltid trevligt när första posten är tramsig.

Du har givetvis rätt.

1.Men tyvärr är det ju så att marknaden sätter priserna, oavsett vad det är för märke, vad den kostade ny, om den tillverkas, eller om förra ägaren åt hotellfrukost morgonen inför den stora försäljningsdagen.

Na zdrowie, kamrat!

2. Intressant om sant. Om inte serienumret är representativt för vilket nummer den har i produktionsordningen, vad är det då för siffra?

Finns det tex 3st 2203, eller ingen 666? Osv.

🥺 Så många som spekulerar här hade väntat mig lite mer kunskap och inte okunskap av entusiasmer av S&S Chronolink. Man kan om kunskap saknas säkert ring S&S dom ger säker all info ni vill utan gissningar. ( dom finns på hemmaplan Sverige Stockholm )

Ha en underbar kväll
Du råkar inte ha en Chronolink själv som du tänker sälja? Känns som att du bara vill trissa priset😂

Tillbaka
Topp