Om du har läst sedan start så borde du ha noterat att en stor del av forumets funktion/syfte/nytta/nöje eller vilken vinkel du än väljer är diskussion, spekulation, gissninar och fröjdeliga samtal om klockor och allt däromkring. Om medlemmar enbart skulle skriva sådant som är 100% faktabelagt skulle det bli ett högst torftigt och dött forum med få inlägg.
Jag har som sagt aldrig hävdat någon Chronolink-expertis från min sida, och min poäng var att om du nu sitter med facit att antalet är ca 2.500 hade du kunnat skriva det på en gång istället för att hänvisa till telefonsamtal med Sjöö Sandström. Har inte den minsta anledning att tvivla på din uppgift, och om du hade börjat dina inlägg med den infon hade det istället för som nu med lite tråkig stämning blivit bra surr. Men vi gör som Kungen, som för övrigt sportar Chronolink, och vänder blad
Om den är underskattad på den svenska marknaden så tror jag att det är ännu värre internationellt där inte ”svenskheten” blir en av klockans selling points. Helt enig i att det är en fantastisk klocka och jag tror att det säkerligen har varit hårt jobb att lyckas lösa kombon ana-digi. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte vi som bestämmer hur mycket man än skulle önska, utan andrahansvärdet är givet vad en samlad köpeskrets är villig att betala och då hamnar vi mellan 16-25 och i undantagsfall upp till 28 för klocka, box och cert.
Den babyblå tavlan satt i när jag fick klockan. Den är köpt via en kontakt från en norsk urhandlare som ägde den privat. Bifogad bild visar vad som ingick i köpet.