• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stalrob

Cartier
På lördagar kör vi jordnära färger, det är sen gammalt.
IMG_20210619_103427.jpg
 

Stalrob

Cartier

Ingen länk, men fullset å sent serial. behöver definitivt service då den inte går. Men väldigt trevlig tavla

Äre samma utförande på tavla som du hade innan i din chronolink, @HaVet71 ?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Ingen länk, men fullset å sent serial. behöver definitivt service då den inte går. Men väldigt trevlig tavla

Äre samma utförande på tavla som du hade innan i din chronolink, @HaVet71 ?

Knaspris men bra tavla.

IMG_20171102_134814.jpg
IMG_20171103_112329.jpg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor

Ingen länk, men fullset å sent serial. behöver definitivt service då den inte går. Men väldigt trevlig tavla

Äre samma utförande på tavla som du hade innan i din chronolink, @HaVet71 ?
Nix, har tyvärr inte den tavlan..
 
Hej!

Har flera Sjöö Sandström och tänkte ruljera lite i samlingen, men innan jag gör bort mig helt tänkte jag fråga här vad ni tror det är för värde på mina klockor?

Har en Chronolink i ok tillstånd, men utan stållänk (o-originalt armband). Vad tror ni man får för den? Det är bara klockan med armband alltså. Efter att jag köpt den fick jag erbjudande om en likadan som var i "golfmodell" utförandet, och köpte även den. Så jag tror detta är en lite mer sällsynt utgåva som har knappar för att räkna hål när man spelar golf, och den kan även komma ihåg pin-koderna till visa korten! En smula onödigt i dagens IT samhälle men ändå en lite unik feature kanske? Ni vet säkert bättre än mig.

Har också en Royal Steel Lady Chronograph med stållänk, med kvitto, garantikort och papper och svart urtavla. Men anar inte vad man kan tänkas få för den idag? Nypriset var runt 20.000:- tror jag.

Royal Steel klockan köpte jag till damen, men hon använder den inte alls.. "inte hennes stil" Kanske har varit på en handled 20 gånger max, annars bara varit förvarad mörkt och mjukt.

Tänkte att det är lika bra att snurra ut klockor man inte använder.. Så innan jag kommit upp i mina 50 poster och kan annonsera ut dem tänkte jag försöka orientera mig om vad de kan tänkas vara värda. Såg att det gick en Chronolink med stållänk för 19.000:- förra veckan, men osäker vad man får med o-originalt läderarmband?

Också osäker vad man får för en dam-modell. Är de lika lättsålda?

IMG_3392.JPG IMG_3391.JPG
 

Stalrob

Cartier
@Ironlung och @TobiasD
Har uppe köpesannonser bl.a:


känner inte till vad just den modellen skulle gå på, men kan hänvisa till mitt tidigare inlägg så får du nog ett litet humm
Tror länken går ny på 5-6k, låda kring 1k.
Sedan dra av lite för paketsumma (och avsaknad av dokument), och kalibera för skicket och servicebehov
Skulle tippa kring 14.

Total gissning. Aldrig sett någon headonly chronolink till salu, @HaVet71 eller@ Clark kent har nog bättre koll, eller mästerflipparn @Limeee som ägt hälften av chronolinkarna på marknaden.
Finns/fanns en ute på auctionnet som låg kring 18, fullset utan länk, och tuff tavla, men fen funkade ej vid kontroll så det kändes lite väl högt. Men hittar man rätt köpare så.

vad gäller damnodellerna så har jag dålig koll, men gissae på ett procentuellt större tapp än herrmodellerna pga efterfrågan.
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@Ironlung och @TobiasD
Har uppe köpesannonser bl.a:


känner inte till vad just den modellen skulle gå på, men kan hänvisa till mitt tidigare inlägg så får du nog ett litet humm

Finns/fanns en ute på auctionnet som låg kring 18, fullset utan länk, och tuff tavla, men det kändes lite väl högt. Men hittar man rätt köpare så.

vad gäller damnodellerna så har jag dålig koll, men gissae på ett procentuellt större tapp än herrmodellerna pga efterfrågan.
Själv letar jag efter en med länk :)
 
WoW!

Snacka snabb respons här, fler än mig som sitter inomhus idag av någon anledning ;)

Ok, tror ni det kan vara rimligt med 14.000:- för Chronolink, och kanske max 10.000:- för royal steel lady?
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej!

Har flera Sjöö Sandström och tänkte ruljera lite i samlingen, men innan jag gör bort mig helt tänkte jag fråga här vad ni tror det är för värde på mina klockor?

Har en Chronolink i ok tillstånd, men utan stållänk (o-originalt armband). Vad tror ni man får för den? Det är bara klockan med armband alltså. Efter att jag köpt den fick jag erbjudande om en likadan som var i "golfmodell" utförandet, och köpte även den. Så jag tror detta är en lite mer sällsynt utgåva som har knappar för att räkna hål när man spelar golf, och den kan även komma ihåg pin-koderna till visa korten! En smula onödigt i dagens IT samhälle men ändå en lite unik feature kanske? Ni vet säkert bättre än mig.

Har också en Royal Steel Lady Chronograph med stållänk, med kvitto, garantikort och papper och svart urtavla. Men anar inte vad man kan tänkas få för den idag? Nypriset var runt 20.000:- tror jag.

Royal Steel klockan köpte jag till damen, men hon använder den inte alls.. "inte hennes stil" Kanske har varit på en handled 20 gånger max, annars bara varit förvarad mörkt och mjukt.

Tänkte att det är lika bra att snurra ut klockor man inte använder.. Så innan jag kommit upp i mina 50 poster och kan annonsera ut dem tänkte jag försöka orientera mig om vad de kan tänkas vara värda. Såg att det gick en Chronolink med stållänk för 19.000:- förra veckan, men osäker vad man får med o-originalt läderarmband?

Också osäker vad man får för en dam-modell. Är de lika lättsålda?

IMG_3392.JPG IMG_3391.JPG
Det var jag som plockade Chronolinken för 19k förra veckan. Den var med orginallänk men utan box och papper. Tycker det var ett OK pris. Utan länk kan du nog dra av 4k och för ev box/papper slå på en tusing beroende på vad köparen värderar.

Har du kvar golfversionen också?
 
Japp, de två finns kvar. Det är golfversionen som är avbildad på fotot i första posten.

Den har:
  • Lite bredare visare
  • Numrerad även på den lilla urtavlan
  • En annan design på urtavlan på digitala delen, när man flippar upp

Sorry för avsaknad av korrekta klocktermer, jag är inte en finlirare som resten av folket här utan har en ganska enkel samling ;)

Vilka är mest eftertraktade? Är det de tidiga modellerna eller de senare? Vilka produktionsnummer betraktas som senare, eller tidigare?

Eftersom länken gör så stor skillnad i pris så borde ju värdet på Royal Steel- Lady klockan garanterat vara över 6000:-, den har ju samma länk tänker jag?
 
Senast ändrad:

Stalrob

Cartier
Mnja, Testa släng iväg ett pm till @Ironlung å se om den matchar hans beskrivning, vit check. Läder check (går ju att köpa till deras läder om man ska vara sån).

Skjuter alltid från höften så inget finlir här iaf.

jag har ingen koll på vad som är mer eftertraktade heller, men tror det är lite hugget som stucket just nu åtminstone, där skicket har större påverkan än årgång, men chronolink-marknaden verkar ha plockat upp lite hastighet på senare tid, så vem vet.

Vid frågor om den specifika modellen kan du alltid testa skriva till @Sjöö Sandström på Facebook, eller kanske slänga iväg ett mail, jag har alltid fått snabba svar när jag undrat något ang. Någon modell. (Vad som klassas som senare, hur många som gjordes OSV, kanske årtal?)
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Mnja, Testa släng iväg ett pm till @Ironlung å se om den matchar hans beskrivning, vit check. Läder check (går ju att köpa till deras läder om man ska vara sån).

Skjuter alltid från höften så inget finlir här iaf.

jag har ingen koll på vad som är mer eftertraktade heller, men tror det är lite hugget som stucket just nu åtminstone, där skicket har större påverkan än årgång, men chronolink-marknaden verkar ha plockat upp lite hastighet på senare tid, så vem vet.

Vid frågor om den specifika modellen kan du alltid testa skriva till @Sjöö Sandström på Facebook, eller kanske slänga iväg ett mail, jag har alltid fått snabba svar när jag undrat något ang. Någon modell. (Vad som klassas som senare, hur många som gjordes OSV, kanske årtal?)
Vi är igång med pm :)
 
Topp