• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då sveper jag in å snabbt byter ämne här.

Jag hade för stor hjärna när jag gjorde första editen, så sparade inte filen med lager.
Gjorde om, men flyttade inte ner 12-indexet som jag gjorde på förra, och kom inte ihåg siffrorna jag använde, men något sånt här?
Ska det vara sunburst på det får vi flirta med @Martin. då det är ovanför min paygrade.

varsågod @Clark Kent

ps: Ena är grå vid railindex.
chronolink2.png
chronolink3.png

och en utan rails.
chronolink4.png

Jag hade för stor hjärna när jag gjorde första editen, så sparade inte filen med lager.
Gjorde om, men flyttade inte ner 12-indexet som jag gjorde på förra, och kom inte ihåg siffrorna jag använde, men något sånt här?
Ska det vara sunburst på det får vi flirta med @Martin. då det är ovanför min paygrade.

varsågod @Clark Kent

chronolink2.png
chronolink3.png

och en utan rails.
chronolink4.png

Strålande ☺️ 💚

Jag gillar verkligen rail-index. Min bestämda uppfattning är att på helgrön tavla bör även ytterkanten vara grön, medan det på grön/grå sektortavla gör det sig bäst med grått rail-index.

varsågod @Clark Kent

chronolink2.png
chronolink3.png

och en utan rails.
chronolink4.png
Vilka grymma designs du bjuder på @Stalrob😍 Båda två hade varit fantastiska på Chronolinken!

Tycker det är dålig attityd av person som har anställning att göra detta påhopp utan något underbyggt. Denna del av forumet var för min del ett ställe man hängde för att ha gött snack och häng men om officiella personer visar denna arrogans så vet inte jag om jag vill fortsätta vara en ambassadör för märket. Hoppas du tar dig en allvarlig funderare på detta
Ursäkta en okunnig, vad menar du med anställning och officiella personer?

Här är mina favoriter sida vid sida @Stalrob

pixlr_20210625124819193.jpg
Hur satte du bilderna sida vid sida? Borde jag göra då tråden inte blir 7 mil lång.
Vilka grymma designs du bjuder på @Stalrob😍 Båda två hade varit fantastiska på Chronolinken!
❤️
måste jag bara skaffa mig Photoshop igen, är ett jäkla mek i online-redigerare.
Nu blev även jag lite nyfiken. Ingen koll.

Hur satte du bilderna sida vid sida? Borde jag göra då tråden inte blir 7 mil lång.

❤️

Printscreen på mobilen och sen Pixlr-appen.

Jag gillade den dubbelgrå alt grå/blå...lite svårt att se nyanserna men hade varit kul att se med vanlig subdial.

❤️
Tips ifall du inte vill betala månadsvis för Photoshop är opensource programet Gimp, same same but different.

https://www.gimp.org/tutorials/ <-Guider hur man använder programmet, finns givetvis massvis på YouTube också.

Vänligen,
Martin

Tips ifall du inte vill betala månadsvis för Photoshop är opensource programet Gimp, same same but different.

https://www.gimp.org/tutorials/ <-Guider hur man använder programmet, finns givetvis massvis på YouTube också.

Vänligen,
Martin
Tack! Använde gimp lite för 10 år sedan när jag använde Linux. Good call.

Photoshop är det nog närmare 15 år sedan jag använde, så det har gått och blivit en prenumeration alltså.

Han syftar på att jag jobbat för SS. Är utbildad urmakare. Det gör mig inte till någon slags talesperson hoppas jag, inläggen jag skrivit i tråden är enbart mina egna ord och åsikter och har inget alls med företaget att göra.

Inlägget om tavelbyten var tänkt i all välmening eftersom det blivit så mycket prat om just tavlor i tråden på senare tid och jag tänker att det i många fall (om det inte är SS själva som gör jobbet förstås) är bäst om man i första hand kollar med dem vad som är tänkt att vara kompatibelt med vad, vad som faller inom ramen för garantier osv om klockan är så pass ny (eller har garanti från service) innan man går alltför "bananas" med olika kombinationer.

Glad midsommar!

Han syftar på att jag jobbat för SS. Är utbildad urmakare. Det gör mig inte till någon slags talesperson hoppas jag, inläggen jag skrivit i tråden är enbart mina egna ord och åsikter och har inget alls med företaget att göra.

Inlägget om tavelbyten var tänkt i all välmening eftersom det blivit så mycket prat om just tavlor i tråden på senare tid och jag tänker att det i många fall (om det inte är SS själva som gör jobbet förstås) är bäst om man i första hand kollar med dem vad som är tänkt att vara kompatibelt med vad, vad som faller inom ramen för garantier osv om klockan är så pass ny (eller har garanti från service) innan man går alltför "bananas" med olika kombinationer.

Glad midsommar!
Tack för förklaringen, inga konstigheter.
Glad midsommar!

Senast ändrad:
Hoppas @Stalrob kan producera en bild på den grå/grå. Tror att den skulle kunna blå ännu bättre än grå/grön. Men Om man nu skulle få Sjöö att lycks göra en KS-tavla så tycker jag att sektortavla med rail-inden är heöt rätt väg att gå då den skulle skilja sig från de vanliga.
Man skulle ställa upp sig snabbare än ett barn vaknar på julafton för att köpa en tavla likt dessa om de skulle ställa upp på detta.🇸🇪

Om någon känner äsch så här många tavlor till chronolinken kan jag ju inte ha så är jag makalöst intresserad av en ice blue eller den andra ljusblå. ☝🏼🙏🏼🤗

Hoppas @Stalrob kan producera en bild på den grå/grå. Tror att den skulle kunna blå ännu bättre än grå/grön. Men Om man nu skulle få Sjöö att lycks göra en KS-tavla så tycker jag att sektortavla med rail-inden är heöt rätt väg att gå då den skulle skilja sig från de vanliga.
chronogimp.png

edit: något sånt? Tror jag personligen föredrog de tidigare med lite färg i.
Iof så är det en ganska platt orginalbild på chronolinken, skulle nog se bättre ut med lite liv i sig.
Tog mig iaf tiden att klippa ut de olika elementen så nu kan jag trycka i vad som helst som urtavla.

Edit igen: verkar som att gimp producerade sämre bildkvalitet efter export, ska kika vad det kan bero på

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp