• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stalrob

Cartier
Sjöö Sandström söndag med en liten story.
Alltid tyckt gummit har varit snyggt, och väldigt passande på worldtimern, men lite väl tjockt och styvt för min del om jag ska nitpicka (dvs att gummit vill ligga för rakt då den inte är fastspänt runt handleden, och när den väl är fastspänt så såg det ut som att klockan svävade lite, men som sagt, nitpickar verkligen).

Så när jag står där och kokar mitt nya munskydd så får jag en snilleblixt.

Jag kokade ss-gummit och böjde det efter mina preferenser, och voila, nu vill den inte längre vara så rak. Dont try this at home.

IMG_20210711_150102.jpg
IMG_20210711_150149.jpg

**Absolut närmast boetten verkar det övergå i plast, eller åtminstone något hårdare än gummi, såg till att bara fokusera på att böja har gummit så att jag inte skulle sabba övergång mellan boett och band.
 

Raz

Omega
Tjena,

Letar efter bra alternativ på band till SS WT 41mm nu till sommaren. Gärna bilder också
(Inköpsställen är bonus):cool:
 

Djuup

Breitling
Hej!
Har en UTC Extreme som jag gillar väldigt mycket. Har dock haft lite problem med automatiska samt manuella datumväxlingen som har blivit åtgärdat.

När jag hämtade klockan fick jag en snabb genomgång för hur man på bästa sätt ska ställa klockans tid och datum för att inte skada urverket.

Fick då följande instruktion:
1. Ställ klockan till 05:30 (oavsett faktiskt tid på dygnet)
2. Mata fram manuellt datumet till 1 dag före faktiskt datum.
3. Vrid sedan fram klockan till rätt datum och tid.

Är det någon som kan intyga detta eller finns det något sätt som är bättre eller mer korrekt?

Tacksam för all hjälp!
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hej!
Har en UTC Extreme som jag gillar väldigt mycket. Har dock haft lite problem med automatiska samt manuella datumväxlingen som har blivit åtgärdat.

När jag hämtade klockan fick jag en snabb genomgång för hur man på bästa sätt ska ställa klockans tid och datum för att inte skada urverket.

Fick då följande instruktion:
1. Ställ klockan till 05:30 (oavsett faktiskt tid på dygnet)
2. Mata fram manuellt datumet till 1 dag före faktiskt datum.
3. Vrid sedan fram klockan till rätt datum och tid.

Är det någon som kan intyga detta eller finns det något sätt som är bättre eller mer korrekt?

Tacksam för all hjälp!
Jag kör samma metod på alla mina klockor fast är inte så strikt med tiden. Bara den inte står mellan 21 och 03 eller vad det är.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Då har ni chansen att köpa en Chronolink 😬
 
Topp