• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nörderi på högsta nivå! Älskart!!

Jag skulle gissa att det orangea crockolädret inte heller är supervanligt och tror inte att det går att köpa längre från Sjöö Sandström.

Skulle väldigt gärna ha ett svart präglat crockoband med svarta sömmar, och det skulle ju vara en liten dröm med nya viklåset till Royal Capital men det är för mycket pengar just nu med låset.

Jag skulle gissa att det orangea crockolädret inte heller är supervanligt och tror inte att det går att köpa längre från Sjöö Sandström.

Skulle väldigt gärna ha ett svart präglat crockoband med svarta sömmar, och det skulle ju vara en liten dröm med nya viklåset till Royal Capital men det är för mycket pengar just nu med låset.
Ah, viklåset till Stockholm är en fullpott, men jag kan tänka mig att SS tar betalt därefter också. Lycka till i jakten min vän

20170131_180143.jpg

Ikväll kan det bli ett glas eller två...

20170131_180454.jpg

Pushpresent till sambon inhandlad.
Ska man ge den före förlossningen? Eller vänta till efteråt?

Syfte med presenten är givetvis att visa uppskattning för att hon burit och snart ska föda vårt andra barn.

Den dolda agendan är att hon ska få en större förståelse för fina klockor och låta mig " investera" i fred :happyhappy:

Edit : Presenten ligger alltså i påsen och består ej av alkohol

20170131_180454.jpg

20170131_180454.jpg

Syfte med presenten är givetvis att visa uppskattning för att hon burit och snart ska föda vårt andra barn.

Den dolda agendan är att hon ska få en större förståelse för fina klockor och låta mig " investera" i fred :happyhappy:

20170131_180454.jpg
Trevligt! Vad blev det för klocka?

Grattis I förskott!

20170131_180454.jpg

20170131_180454.jpg

Stort grattis i förskott till er båda. Jag skulle definitivt lämna över innan i samband med att du lagar en mysig middag eller liknande.
Då blir det i lugn och ro, bara du och hon och du kan ta dig tid att berätta vad du verkligen vill få sagt utan att det måste till ett blöjbyte mitt i :)

Trevligt! Vad blev det för klocka?

Grattis I förskott!

Tack så mycket.
Det blev en Royal Steel Classic (32mm) med pärlemortavla.

Stort grattis i förskott till er båda. Jag skulle definitivt lämna över innan i samband med att du lagar en mysig middag eller liknande.
Då blir det i lugn och ro, bara du och hon och du kan ta dig tid att berätta vad du verkligen vill få sagt utan att det måste till ett blöjbyte mitt i :)

Tack så mycket!

Låter som en bra idé. Planerad leverans redan den här veckan så då börjar det bli dags att förbereda...

Har för mig att det var så sist jag kollade på Sjöö Sandström: stämmer det att damuren endast har Quartz-verk? :wideyed:

Hur svårt / enkelt är det att korta länken på en Royal Steel? Det ser ut som det är skruvar och jag har nog relevanta verktyg.

Eller ska jag glida förbi där jag köpte den och få det enkelt åtgärdat for free?

Hur svårt / enkelt är det att korta länken på en Royal Steel? Det ser ut som det är skruvar och jag har nog relevanta verktyg.

Eller ska jag glida förbi där jag köpte den och få det enkelt åtgärdat for free?

Kan bara svara för Chronolink-länken som också har skruvar. Om det är samma konstruktion så är det otroligt enkelt...bara att lossa skruven, dra ut stiftet, bort med en länkbit och så skruva tillbaka igen. Ska tilläggas att jag är riktigt ohändig och gillar att lämna in saker, men till och med jag tyckte att det var enkelt att korta länken :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp