Ja de fick godkänt av en tuff publik.Snyggt!
Plättarna smakade säkert bättre, JAS style
Vilken funktion är aktiverad på bilden?
Körde chronografen, dvs tidtagning. (mest för att det såg coolt ut på bild med mycket lume )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja de fick godkänt av en tuff publik.Snyggt!
Plättarna smakade säkert bättre, JAS style
Vilken funktion är aktiverad på bilden?
Undrar om den skulle fungera på ett seriöst Mesh? Kanske inte funkar alls ...
Men troligen rätt fin även på ett kvalitetsläder, även i raceingmodell.
Stekte plättar JAS-style förut.
Har klockan till låns från en polare och jag måste säga att den växer på mig enormt. Innan var jag övertygad om att den skulle kännas tokstor, men även om den är stor så känns den smidig och bekväm på armen. Skulle lätt kunna tänka mig en egen. Fast först är det annat inom märket som hägrar
Ja den är faktiskt riktigt jävla bra. Och som du skrev ovan, detaljerna är coola. Gillar t ex att sekundvisaren stannar när man tänder lumen för att inte vara vägen. När lumen sedan släcks så återställer den sig till aktuell tid.Det är ju alltid roligt att prova, men jag skulle nog tro att "inte alls" ligger nära till hands att tro
Ja, man blir förvånad hur smidig den känns. Går inte alls att jämföra med min 44mm Sinn U1 till exempel. Skydivern känns som en riktigt mission impossible-klocka.
18700 är listpris
Den är riktigt fin. Klämde på den i butik häromdagen och blev riktigt sugen. Bra storlek och det nya låset är skitsnyggt.Väldigt nöjd! Har haft en 37mm också en kortare stund och föredrar 36:an alla dagar i veckan.
Det nya armbandet gör väldigt mycket för finishen allmänt.
Ja, det har du rätt i!
U1 bärs betydligt större på handleden. Men den är väl betydligt högre, eller minns jag fel?
Det är ju alltid roligt att prova, men jag skulle nog tro att "inte alls" ligger nära till hands att tro
Ja, man blir förvånad hur smidig den känns. Går inte alls att jämföra med min 44mm Sinn U1 till exempel. Skydivern känns som en riktigt mission impossible-klocka, som gjord för hemliga uppdrag
Jaha, folk brukar ju alltid säga att U1an bär mindre än sina 44 mm, mer som en 42a. Och Skydivern känns ännu mindre på handleden än U1an alltså?Ja, det har du rätt i!
U1 bärs betydligt större på handleden. Men den är väl betydligt högre, eller minns jag fel?
Jaha, folk brukar ju alltid säga att U1an bär mindre än sina 44 mm, mer som en 42a. Och Skydivern känns ännu mindre på handleden än U1an alltså?
Sweet. Alltid gillat både U1an och Skydivern men ratat dem pga storleken.
Japp, håller med. Svarta klockor brukar kännas mindre på handleden.Fast U1:n är ingen blyg viol, speciellt inte med länken så vette sjutton om jag tycker att den bärs mindre.
Jag måste däremot säga att jag upplevde skillnad mellan den vanliga och den svarta. Självklart är det ju inte det, men visuellt tycker jag att den svarta känns en hel del mindre medan den vanliga står upp för sina 44mm.
@Clark Kent Attans vad sugen man blir på en Chronolink nu...
Hur väl fungerar det manuella verket? Hur ofta bör man dra upp det? Hur är den i höjd? Jag upplever den hög på bild, men inser att det var många år sedan jag såg den IRL...
@Clark Kent Attans vad sugen man blir på en Chronolink nu...
Hur väl fungerar det manuella verket? Hur ofta bör man dra upp det? Hur är den i höjd? Jag upplever den hög på bild, men inser att det var många år sedan jag såg den IRL...
Jag har inte jämfört dem, tyvärr. Det som gjorde att jag högg en SS före en BB36 är nog att jag tycker kontrasterna är lite för starka mellan det svarta och vita på BB36. Föredrar den lite dämpade tavlan på vanliga Black Bay, som jag haft tidigare. Men det kommer nog bli en BB36 också så småningomDen är riktigt fin. Klämde på den i butik häromdagen och blev riktigt sugen. Bra storlek och det nya låset är skitsnyggt.
Vet att du har varit på jakt efter en BB36 innan. Har du haft möjligheten att jämföra dem bredvid varandra? Vad är dina tankar i så fall.
Så bra!Idag söndag med Sjöö Sandström Automatic Series 1.
Det är ca 42h gångreserv om jag inte minns helt fel. Men i och med att det inte är något datum på den manuella delen är det ju inte så jobbigt att ställa även om den har varit liggande ett tag. Det är förresten en mysig morgonrutin att dra upp verket
Jag är ingen kostymkille, och det är sällan jag har skjorta med tight manschett så där kan andra svara bättre. Det är ju heller inget dressur i ordets rätta bemärkelse, utan jag skulle snarare säga sportdressare. För min del föredrar jag att ha länken rätt så tight, annars upplever jag den som något topptung.
Det är likadant med min Breitling Aerospace, så det stämmer nog.Den här träffar tillräckligt bra men inte helt. Vill minnas att det är i princip omöjligt att få en quartz att träffa index helt exakt. Frågade en urmakare om saken för några år sedan.
Men men... Aerospacen har ingen sekundvisareDet är likadant med min Breitling Aerospace, så det stämmer nog.
Kom på det själv nu på morgonen, men principen gäller även minutvisaren som jag inte tycker prickar rätt heller.Men men... Aerospacen har ingen sekundvisare
Det låter inte normalt (eller kul alls) däremot. Minutvisaren skall träffa klockrent. Tänk på att minutvisaren tickar på hela och halva minuter (som Skydivern).Kom på det själv nu på morgonen, men principen gäller även minutvisaren som jag inte tycker prickar rätt heller.
@Clark Kent stort, stort grattis till nya klockan! Kul med alla tavlor!