Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var nog lite otydlig från början, menade att de släppt en reviderad grå WT.Aha okej, my badMen den gråa färgen är åtminstone inte ny!
Inbillar jag mig eller ser boetten annorlunda ut vid bandhornen på Sjöö Sandströms senaste Instagram-inlägg?
Tänkte på den där kurvaturen som finns på insidan av bandhornen inte verkar finnas på bilden.
![]()
Nyfiken som jag är så skrev jag till SS på Facebook och fick svar efter typ en minut
"Hej, den är den som vi har i vår kollektion. Inte gjort något med den sen 2016. Kan dock vara lutningen på bilden eller hur klockan har fångats på bilden bara"
Falskt alarm gubbar!
Jag tror mer att fotografen/retouch klipp&klistrat med flera bilder och någonstans på vägen försvann det "design elementet". Kanske jag som är skadad då jag pysslar en del med produktfotografering och på lågupplösta bilder a´la Instagram kanske inte alla lägger märke till det men i tryck skulle man se dessa "skarvar" mellan olika bilder. Så tips till Sjöö Sandström är att fixa det innan ni trycker upp denna bild på en poster.
![]()
Alla bilder redigeras så "otroligt" är det inte. Inte direkt så alla väntar tills klockan är 13:50:40 (eller liknande) och tar bilden utan man tar bilden med kronan utdragen och i datorn sätter man "tillbaka" den. I nämnda bild är ju klockan på något sätt monterad/upphängd då en klocka ej kan sväva i luften likt den på bilden, så "skarvarna" jag skrev om kan också vara från mindre lyckad redigering av fiskelina/något. För att vara pedagogiskt bifogar jag en bild jag tog för länge sedan:
![]()
Aha då hänger jag medJag var nog lite otydlig från början, menade att de släppt en reviderad grå WT.
Jag gillar den nya looken!
Vad är nytt på den nya gråa? Jag ser ingen skillnad. Måste vara blindJag var nog lite otydlig från början, menade att de släppt en reviderad grå WT.
Jag gillar den nya looken!
Jämför gmt-visaren, worldtimertexten och färgplupparna vid index. De är inte längre blå. Om det nu inte är så att någon har tagit sig lite stora friheter med Photoshop…Vad är nytt på den nya gråa? Jag ser ingen skillnad. Måste vara blind![]()
Hemsidan är i så fall inte uppdaterad. Det kan vara en missvisande rendering också bara. Kan gissa på att klockan är en 3Dmodell.Jämför gmt-visaren, worldtimertexten och färgplupparna vid index. De är inte längre blå. Om det nu inte är så att någon har tagit sig lite stora friheter med Photoshop…
För mig känns det som om det är ljuset/"filter". Ex. så är sunburst i urtavlan väldigt skarp.Jämför gmt-visaren, worldtimertexten och färgplupparna vid index. De är inte längre blå. Om det nu inte är så att någon har tagit sig lite stora friheter med Photoshop…
Du har rätt. Inte mycket som ser lika ut. Ex. så är även index till höger om datumet annorlunda. Minutmarkeringarna kortare, 5-min index flyttade mer utåt. På senaste bilden ser man inte rehauten alls. Har man PS bort den? Känns som om hela urtavlan är zoomad? Kan teckensnitten på datumet vara olika mellan Soprod och Selitta?Jämför man bilderna som är länkade tidigare i tråden verkar det även som att datumet ser annorlunda ut. Teckensnittet är tunnare.
Gjorde en snabb gif som jämförelse, bilderna upplevs båda vara fotograferade rakt framifrån men det gick ändå inte att "aligna" de över varandra, kan förklaras med olika objektiv (vidvinkel/zoom enkelt förklarat) vid fotografering så gifen är inte 100% men ändå.
![]()
Vi behöver få in @Sjöö Sandström i det här. Kan ni bekräfta eller dementera en ny Worldtimer?Jämför man bilderna som är länkade tidigare i tråden verkar det även som att datumet ser annorlunda ut. Teckensnittet är tunnare.
Gjorde en snabb gif som jämförelse, bilderna upplevs båda vara fotograferade rakt framifrån men det gick ändå inte att "aligna" de över varandra, kan förklaras med olika objektiv (vidvinkel/zoom enkelt förklarat) vid fotografering så gifen är inte 100% men ändå.
![]()
Och den verkar också ha ett nytt bandHittade en till bild på deras Instagram som ser ut som den ”nya”
![]()
Noterade nu även att bandhornen börjar närmare kronan utöver att de ser tjockare ut.Och den verkar också ha ett nytt band
Kollar man på andra bilder av klockan med rubber strap slutar själva "nedsänkningen" i samband med triangeln längst upp medans det på "nya modellen" fortsätter. En bild säger mer än 1000...
![]()
Översta bilden från SS hemsida och understa från deras instagram. Kanske är vinkeln men jag har svårt att se att det skulle bli en sådan skillnad.
Samling på Ringvägen imorgon klockan 08.00 för att kräva svar! Vilka är med mig?Noterade nu även att bandhornen börjar närmare kronan utöver att de ser tjockare ut.
Har redan fixat plakat med texterna:
"Vi beväpnade med kollektiv autism och dåligt tålamod, och vi är inte rädda för att använda dem."
"Landsort och worldtimer-gate 2021"
![]()
Läckert! Kul att du fixar själv!Behövde lite guld efter min förra Royal Capital så då blev det att klippa denna som låg på KS..efter ny olja och och batteri så går den ”klockrent”..![]()
![]()
Inte jag som fixar, är från urmakare som gillar skicka bilder på när han servar mina klockorLäckert! Kul att du fixar själv!
Okej då, formulerar om: Kul att du fixar iordning den! Fin liten dressare.Inte jag som fixar, är från urmakare som gillar skicka bilder på när han servar mina klockor
Jo känns faktiskt bra..men nu vill vi väl all jacka upp med ny LandsortOkej då, formulerar om: Kul att du fixar iordning den! Fin liten dressare.
Så kände jag oxå när jag bara hade 6 SS..men så dök denna upp..och 7 stycken är väl bättre än 6 styckenHehe, Även jag hade span på den lilla rackaren.
Sen kom jag på att jag känner mig rätt så klar egentligen.
![]()