• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig kväll tråden…
F30E0CD5-92B7-4DAE-B0EB-7959CE5E85DB.jpeg

Idag kom det ett paket med posten :)

Det jag direkt noterade är att rotorn på den här (som är ny och har nya verket?) skramlar och låter mer än min gamla som jag hade för ett par år sedan. Eller det är bara jag som minns fel?

Oavsett är det skönt att ha en på armen igen :)

@Sjöö Sandström Lite konstruktiv kritik: Till nästa revision av den här önskar jag mig blå lume. Tror det hade passat den här tavlan bättre :)

1_nVpHgo4D9MdG94l4-D6tbHWPeg1zZZx7I4Cqv3KHx4p9nzHnU0u2t4TXV1XkU1k1ytiSR3RYkBfGwVT3bScKrrCQXJTM...jpg

VSJliAOcpgvxIEmU4DFCMnIHXsS-4nJtZLSzNzMaFqFailgNU9ze-FrAGUbOEDuuM8khBupSSE8AvieeU3HQiQ7LsoBQGf...jpg

Senast ändrad:
Idag kom det ett paket med posten :)

Det jag direkt noterade är att rotorn på den här (som är ny och har nya verket?) skramlar och låter mer än min gamla som jag hade för ett par år sedan. Eller det är bara jag som minns fel?

Oavsett är det skönt att ha en på armen igen :)

@Sjöö Sandström Lite konstruktiv kritik: Till nästa revision av den här önskar jag mig blå lume. Tror det hade passat den här tavlan bättre :)

1_nVpHgo4D9MdG94l4-D6tbHWPeg1zZZx7I4Cqv3KHx4p9nzHnU0u2t4TXV1XkU1k1ytiSR3RYkBfGwVT3bScKrrCQXJTM...jpg

VSJliAOcpgvxIEmU4DFCMnIHXsS-4nJtZLSzNzMaFqFailgNU9ze-FrAGUbOEDuuM8khBupSSE8AvieeU3HQiQ7LsoBQGf...jpg
Snyggt! Är det där 36 eller 41mm? Gissar på 36 då jag inte ser någon SS-logga på övre delen av länken :)

Jag behöver lite goda råd och tänkte kolla här på KS om det finns någon annan stolt ägare till Sjöö Sandströms unika SÄPO-utgåva av Royal Steel Worldtimer? Jag är stolt ägare av en sådan efter tjänstgöring på nämnda myndighet för ett par år sedan. Det är en grymt trevlig och bekväm klocka som dock får alldeles för lite handledstid av mig. Jag har en stor förkärlek för dykarur och använder uteslutande min gamla Omega SMP 2254.50.00.
Så nu till mitt dilemma. Jag är lite sugen på att köpa en blå Breitling Superocean 2, 42mm, alternativt en till Omega SMP (blå) men känner då att SS skulle behöva maka på sig. Är det vettigt att sälja en unik klocka som hör ihop med en unik tjänst och är det ens någon som kan tänkas vara intresserad av en sådan klocka, om man nu inte tjänstgjort där? Vad torde värdet i så fall vara? Denna tråd tangerar bli en annons inser jag, men det är inte syftet. Jag vill bara ha lite vägledning då jag känner att min SS ligger och samlar alldeles för mycket damm, men samtidigt inte är en självklar ”till salu” med risk att begå helgerån…

Jag hade börjat med att byta användarnamn ifall ditt användarnamn är ditt verkliga namn också, kanske inte så smart att det kommer ut att du jobbat/jobbar på SÄPO.

Angående klockan så hade jag inte sålt den alls! Låt den samla damm och gå till nästa generation, sedan är det alltid trevligt med bilder på klockan. :)

Jag hade börjat med att byta användarnamn ifall ditt användarnamn är ditt verkliga namn också, kanske inte så smart att det kommer ut att du jobbat/jobbar på SÄPO.

Angående klockan så hade jag inte sålt den alls! Låt den samla damm och gå till nästa generation, sedan är det alltid trevligt med bilder på klockan. :)
Tack för omtanken avs användarnamn. Dock så lämnade jag myndigheten för ett par år sen och tjänsten krävde inte alias.

Bilagor

• 4F0EDEED-FE55-46B9-B878-B08FE3794C84.jpeg
    4F0EDEED-FE55-46B9-B878-B08FE3794C84.jpeg
    984.8 KB · Visningar: 46
  • 3FAA7993-793A-4984-A926-9172379E2535.jpeg
    3FAA7993-793A-4984-A926-9172379E2535.jpeg
    869.2 KB · Visningar: 42
  • C708C76A-F29B-4827-A83F-377B9B16A469.jpeg
    C708C76A-F29B-4827-A83F-377B9B16A469.jpeg
    374 KB · Visningar: 42
Tillbaka
Topp