• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen dök den upp, Landsort’en 😎
5A6D20D8-4CA5-4522-A6EA-A798BAF0F6A9.jpeg

Funderar vad jag ska köpa nu.. ;-)
9EBB0444-0426-4D46-BAE6-95ECF3197296.jpeg

mvh
Micke
Fet Landsort, trevlig samling.

Är det någon som har koll på vilka skillnader det är på gamla och nya worldtimern? är de olika tjocka? sama urverk?

Framförallt är det väl tavlan som skiljer? Mer lume på nya.
Okej! detta står på hemsidan:
The new Worldtimer has been given a contemporary upgrade when it comes to the design of the case, dial and hands. We have increased the amount of super luminova to the index bars and hands, redesigned the lugs on the case and added a new tapered rubber band that comes with a stainless-steel folding buckle.

Testade nya i butik och tycker om att den känns nätt! Så jag tänkte om det kommer diffa ifall jag gå rpå en gammal istället

Ligger ju en svart av gamla modellen på säljes nu. Ser rätt så lik ut förutom tavla och visare

Ligger ju en svart av gamla modellen på säljes nu. Ser rätt så lik ut förutom tavla och visare

ping! @Sjöö Sandström skiljer nya modellen i externa mått?

Senast ändrad:
ping! @SjööSandström skiljer nya modellen i externa mått?
Båda är 41mm och nya gummibandet ser även ut att passa den gamla. Skulle säga att de förmodligen har samma mått. Intressant dock att se vad SjööS säger.
Andra skillnader mellan nya och gamla är verket, i gamla var det ETA och nya Selitta (Soprod). Gamla kommer väldigt sällan ut till försäljning. Tror jag sett 2 senaste året (på KS).

Jag har, mkt bra, men tycker bär större än sina 44, större än mina 45 mm Brattar, men dina björnarmar fixar det;)
Ngn som haft problem med bandet? En gammal kollega fick sitt bytt pga att trådar föll ur hela tiden. Själv har jag några månader kvar till upppackningen då den sparas lite, bra att veta dock om fler har bandproblem.

Ngn som haft problem med bandet? En gammal kollega fick sitt bytt pga att trådar föll ur hela tiden. Själv har jag några månader kvar till upppackningen då den sparas lite, bra att veta dock om fler har bandproblem.
Nja, så jävla styvt bara, svårt o få bra fit med dinka o handled, men ger sig väl med tiden, annars bandbyte…, divisions skillnad till Brattebandet ovan och ej till SS fördel

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp