Deras gummi är annars toppen tycker jag då den integrerar snyggt med boetten. Men spännet öppnar sig tyvärr hela tiden.imer? Kollat på SS egna men söke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Deras gummi är annars toppen tycker jag då den integrerar snyggt med boetten. Men spännet öppnar sig tyvärr hela tiden.imer? Kollat på SS egna men söke
Hm, kanske ska testa ändå. Möjligt att man får igen det vid eventuell försäljning. Synd med spännet, tror du det är designfel eller att du fått ett söndagsex?Deras gummi är annars toppen tycker jag då den integrerar snyggt med boetten. Men spännet öppnar sig tyvärr hela tiden.
Grym dinkaBytt till svart läder på Quattron![]()
Vet inte. Men när jag viker min hand, så tar den emot vid handleden och låser upp på båda sidorna. Sjukt irriterande. Men kan ju vara jag som gör fel ocksåHm, kanske ska testa ändå. Möjligt att man får igen det vid eventuell försäljning. Synd med spännet, tror du det är designfel eller att du fått ett söndagsex?
Sjöös egna gummi är helt otroligt bra. Värt varenda krona.Hm, kanske ska testa ändå. Möjligt att man får igen det vid eventuell försäljning. Synd med spännet, tror du det är designfel eller att du fått ett söndagsex?
Låter jättekonstigt. Hur tight sitter ditt gummi?Vet inte. Men när jag viker min hand, så tar den emot vid handleden och låser upp på båda sidorna. Sjukt irriterande. Men kan ju vara jag som gör fel också![]()
Har inte kvar det. Men jag brukar ha det rätt så löst.Hur tight sitter ditt gu
Okej. Du kanske hade ett dåligt ex då.Har inte kvar det. Men jag brukar ha det rätt så löst.
Det är inte alls omöjligtOkej. Du kanske hade ett dåligt ex då.
Ja jag är riktigt nöjd med den , har ju ett brun croccoband också och då blir det enhelt annorlunda klocka , synd att det är 26 mm svårt att hitta band till den bara.Grym dinka
Valfritt 20mm brett. Men deras egna är svårt att slå, inte speciellt dyrt om man ser till andra tillverkares heller.Någon som har koll på passande gummiband till 36 mm worldtimer? Kollat på SS egna men söker hellre något billigare.
Låter märkligt. Trycks båda tryckknapparna in då?Vet inte. Men när jag viker min hand, så tar den emot vid handleden och låser upp på båda sidorna. Sjukt irriterande. Men kan ju vara jag som gör fel också![]()
+1 på bilförsäljarehäng härLåter märkligt. Trycks båda tryckknapparna in då?
Antingen fel på låset eller att du har klockan på handen snarare än armen.
Haft samma problem. Löstes på garantin med nytt spänne.Vet inte. Men när jag viker min hand, så tar den emot vid handleden och låser upp på båda sidorna. Sjukt irriterande. Men kan ju vara jag som gör fel också![]()
Någon som har koll på vad ett tavelbyte kostar om man redan har tavlan? Ingår visare då? För till den andra tavlan ska det nog vara guldvisare.
![]()
![]()
Då är det nog enklast för mig att lämna den direkt till SS, bor i närheten.Huke i Malmö tar 1600kr. Dom skickar till SS som gör själva bytet.
Du kar det så är det ju nog att föredra. Då vet du att det blir ordentligt gjort ocksåDå är det nog enklast för mig att lämna den direkt till SS, bor i närheten.
Hyfsat Avis på LandsortenÄntligen dök den upp, Landsort’en
![]()
Funderar vad jag ska köpa nu.. ;-)
![]()
mvh
Micke
Har du testat med en till 3/4 dels länkbit? Jag hade två st och då blev passformen mycket bättre.Hejsan Vänner! Jag tänkte uppdatera min Sjöö Sandström Anniversary (Den gröna), har redan från start tyckt att original länken är väldigt svår att justera, är van vid Omega och Breitling länkar som sitter som ett smäck på mig, men antingen är Sjöö Sandström länken för tight eller för loos, så jag tänkte försöks hitta någon edtermarknasalänk i Oysterlänk utseende, gärna med polerade mittenbitar, vad tror ni om detta? har någon något förslag på eftermarknadslänkar i bra kvalité så man slipper dom billigaste ”vassa” kinalänkarna.
tacksam För tips
mvh Calle
Nej har inte testat med en 3/4 dels länkbit, men ska göra det, är ändå sugen på en länk i Oysterstil som lite variation ändå men tack för tipsetHar du testat med en till 3/4 dels länkbit? Jag hade två st och då blev passformen mycket bättre.
Hur är ändlänkarna, är de lösa? Om ja, då borde du kunna hitta en eftermarknadslänk så länge det är samma mått på centrumdelen av länken.