Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har lite svart inomhus färg över, om du vill att jag ska måla på min Orc?Om det är någon som sitter på en utc orc black, eller känner någon som har den och vill sälja hojta till
trevlig helg
Haha nej det kan jag göra själv på min tackJag har lite svart inomhus färg över, om du vill att jag ska måla på min Orc?![]()
Men ändå undrar jag över hur andra Skydiver ligger till under en längre tid i tidsavvikelse? Samt även andra modeller.Spontant känns +/- 25 sekunder på ett år ganska bra ändå![]()
Lättast är ju att fråga @Sjöö Sandström direktMen ändå undrar jag över hur andra Skydiver ligger till under en längre tid i tidsavvikelse? Samt även andra modeller.
Jag vet ju hur bra värden på automatiska klockor brukar ligga i allmänhet, både COSC -certifierade och inte men ang kvartsur har jag inte en susning.
Visserligen kan jag göra det och det skall jag men det handlar inte bara om att jag vill veta lite om min klocka utan även andra medlemmars kvartsur vare sig det är en Skydiver eller inte. Det är användarkommentarer som är intressanta.Lättast är ju att fråga @Sjöö Sandström direkt![]()
Men ändå undrar jag över hur andra Skydiver ligger till under en längre tid i tidsavvikelse? Samt även andra modeller.
Jag vet ju hur bra värden på automatiska klockor brukar ligga i allmänhet, både COSC -certifierade och inte men ang kvartsur har jag inte en susning.
![]()
Trevlig Sjöö Sandström söndag
Min UTC Orc innan jag målar den svart![]()
UTC Orcen kanskess every day! Vilken tar vi idag
![]()
Min sambo har en 36 med pärlemor. Smakfullt tycker jag. Åk och testa. Pippi är fin också.Min sambo har blivit helt såld på annual edition 2021 (Pippi), hon har en royal steel classic 32mm just nu men börjar intressera sig mer för klockor och mekaniska verk, då landar vi på 36mm. Någon som har erfarenhet eller kanske bilder på en 36mm på smal handled (runt 15,5cm)?
Har tyvärr ingen bild att erbjuda, men jag är helt övertygad om att 36mm kommer funka galant.Min sambo har blivit helt såld på annual edition 2021 (Pippi), hon har en royal steel classic 32mm just nu men börjar intressera sig mer för klockor och mekaniska verk, då landar vi på 36mm. Någon som har erfarenhet eller kanske bilder på en 36mm på smal handled (runt 15,5cm)?
Tyvärr inte så smala handleder men här är Pippi 36 på 18cm handled.Min sambo har blivit helt såld på annual edition 2021 (Pippi), hon har en royal steel classic 32mm just nu men börjar intressera sig mer för klockor och mekaniska verk, då landar vi på 36mm. Någon som har erfarenhet eller kanske bilder på en 36mm på smal handled (runt 15,5cm)?
Riktigt fin!Tyvärr inte så smala handleder men här är Pippi 36 på 18cm handled.
Jag tror det kommer se toppen ut på 15,5!