Coolt!Sjöö Sandström på äventyr![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt!Sjöö Sandström på äventyr![]()
“Spread the word!”Sjöö Sandström på äventyr![]()
När gjordes RSC i Orange? Letat ihjäl mig då den är så läcker!Trevlig Sjöö Sandström Söndag
![]()
Inte en RSC men däremot så har Krons en WT inne i Orange.När gjordes RSC i Orange? Letat ihjäl mig då den är så läcker!
Som jag förstår det så har den aldrig tillverkats med orange tavla. Däremot tillverkade Sjöö Sandström extratavlor till RSC37 i olika färger, däribland orange. Så min är en RSC36 med en tavla som var tillverkad för RSC37När gjordes RSC i Orange? Letat ihjäl mig då den är så läcker!
Varit och testat denna, gillar färgen skarpt men hade nog föredragit classic före world timerInte en RSC men däremot så har Krons en WT inne i Orange.
![]()
Köp Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer klocka - SS-1841-WT_PO
Upptäck Royal Steel Worldtimer idag, klockan som är gjord för dig. Tillverkad av de finaste materialen med skrupulös uppmärksamhet.krons.se
Det där var en tid bit information man inte hade koll på, spännande att de experimenterar runt lite, och verkligen sjysst färg nu för sommarenSom jag förstår det så har den aldrig tillverkats med orange tavla. Däremot tillverkade Sjöö Sandström extratavlor till RSC37 i olika färger, däribland orange. Så min är en RSC36 med en tavla som var tillverkad för RSC37![]()
Jaha spännande! Nu låter det dock ännu mer otroligt att få tag i enSom jag förstår det så har den aldrig tillverkats med orange tavla. Däremot tillverkade Sjöö Sandström extratavlor till RSC37 i olika färger, däribland orange. Så min är en RSC36 med en tavla som var tillverkad för RSC37![]()
Okej! Ja får bara leta vidare då helt enkelt och kanske skriva ett mail till dem direkt och kika om de har någon möjlighet att hjälpa digVarit och testat denna, gillar färgen skarpt men hade nog föredragit classic före world timer![]()
Detta beror så klart på skicket på uret men med retail priset på 23 200 :- och faktumet att de verkar säljas här på KS för 12k så skulle jag tänka mig att de känns som en lämplig nivå att sikta på.Sneglat på en begagnad worldtimer.
Uttagen 2020.
Okänd servicehistorik
Fullset med gummiband.
Grå tavla
41mm
Vad är ett rimligt pris på en sådan?
Den är oservad.Detta beror så klart på skicket på uret men med retail priset på 23 200 :- och faktumet att de verkar säljas här på KS för 12k så skulle jag tänka mig att de känns som en lämplig nivå att sikta på.
Som referens plockade jag själv upp en WT (Fullset) med gummiband här från KS för 10k, däremot var det 36mm varianten. (I väldigt bra skick)
Retail pris för 36 mm med gummiband: 20 600 :-
Priset låter vettigt.Den är oservad.
Rätt exakt två år, hur känslig är verket med serviceintervall?
Den skall håla tiden korrekt.
Har fått pris på 11000kr
Men härligt!![]()
Första gången jag kan posta här med gott samvete, och fira söndag på riktigt. Känns bra!
Snyggt!!![]()
Första gången jag kan posta här med gott samvete, och fira söndag på riktigt. Känns bra!
alla som säljs via AD har de nya verken och har varit så i ca tre år, skulle du köpa en begagnad med det gamla verket och det skulle strula så byts det ut till det nya.sugen på en WT 41mm men många pratar om ”nya modellen” är de uppdaterat urverk i den? Hur vet man att de är nya?