• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström på äventyr
20220415_115310.jpg
Coolt!

• Like
Reactions: NRE
Som jag förstår det så har den aldrig tillverkats med orange tavla. Däremot tillverkade Sjöö Sandström extratavlor till RSC37 i olika färger, däribland orange. Så min är en RSC36 med en tavla som var tillverkad för RSC37😃
Det där var en tid bit information man inte hade koll på, spännande att de experimenterar runt lite, och verkligen sjysst färg nu för sommaren :)

Sneglat på en begagnad worldtimer.
Uttagen 2020.
Okänd servicehistorik
Fullset med gummiband.
Grå tavla
41mm

Vad är ett rimligt pris på en sådan?

Sneglat på en begagnad worldtimer.
Uttagen 2020.
Okänd servicehistorik
Fullset med gummiband.
Grå tavla
41mm

Vad är ett rimligt pris på en sådan?
Detta beror så klart på skicket på uret men med retail priset på 23 200 :- och faktumet att de verkar säljas här på KS för 12k så skulle jag tänka mig att de känns som en lämplig nivå att sikta på.

Som referens plockade jag själv upp en WT (Fullset) med gummiband här från KS för 10k, däremot var det 36mm varianten. (I väldigt bra skick)
Retail pris för 36 mm med gummiband: 20 600 :-

Detta beror så klart på skicket på uret men med retail priset på 23 200 :- och faktumet att de verkar säljas här på KS för 12k så skulle jag tänka mig att de känns som en lämplig nivå att sikta på.

Som referens plockade jag själv upp en WT (Fullset) med gummiband här från KS för 10k, däremot var det 36mm varianten. (I väldigt bra skick)
Retail pris för 36 mm med gummiband: 20 600 :-
Den är oservad.
Rätt exakt två år, hur känslig är verket med serviceintervall?
Den skall håla tiden korrekt.

Har fått pris på 11000kr

Den är oservad.
Rätt exakt två år, hur känslig är verket med serviceintervall?
Den skall håla tiden korrekt.

Har fått pris på 11000kr
Priset låter vettigt.
Har dessvärre ingen närmare info kring hur känsligt det är. Jag planerar att göra en check efter 3-4 år och beroende på resultat så är det varierande kostnader.ä så klart.

Kanske någon med mer erfarenhet kring WT samt SS kan svara på detta ? 😊

sugen på en WT 41mm men många pratar om ”nya modellen” är de uppdaterat urverk i den? Hur vet man att de är nya?

Tillbaka
Topp