Här finns en jämförelsebild på nya (Selitta) vs gamla (Soprod) som lagts upp tidigare i tråden: #8,999sugen på en WT 41mm men många pratar om ”nya modellen” är de uppdaterat urverk i den? Hur vet man att de är nya?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här finns en jämförelsebild på nya (Selitta) vs gamla (Soprod) som lagts upp tidigare i tråden: #8,999sugen på en WT 41mm men många pratar om ”nya modellen” är de uppdaterat urverk i den? Hur vet man att de är nya?
GrymtHär finns en jämförelsebild på nya (Selitta) vs gamla (Soprod) som lagts upp tidigare i tråden: #8,999
Våren 2021!När kommer den nya Landsort?
Kanske redan avhandlats men … undrar ändå![]()
Hörde samma på en GTG i slutet av 2020…men jag verkar har missat den då om den kom 2021Våren 2021!
Den eviga väntan, jag har gett upp hoppet.När kommer den nya Landsort?
Som jag fattade det på Felix sist jag snackade med han så har de haft enorma pandemirelaterade leveransproblem.Hörde samma på en GTG i slutet av 2020…men jag verkar har missat den då om den kom 2021![]()
Ja denna väntan har nu pågått en hel del årNär kommer den nya Landsort?
För tre år sedan stod jag i valet och kvalet om jag skulle vänta lite längre på den nya Landsort (det hade då varit snack ett tag om att den skulle vara på gång), eller köpa en UTC Extreme.Ja denna väntan har nu pågått en hel del år![]()
Jag kan vara intresserad beroende på hur mycket du vill ha för den ?Hej alla! Är ny till tråden här och söker lite vägledning om det är ok!
Min sambo vann en Sjöö Sandström UTC skydiver ascari för något år sen när Henrik Ekdahl Persson gav ut ett antal omkring jul (https://www.thewatch.no/artikler/carbon-mania-utc-skydiver-ascori-limitid-edition/)
Hon har inte använt den och vill nu sälja den. Hon har varit i kontakt med en Sjöö Sandström återförsäljare som erbjöd henne omkring 10kkr. Jag tycker det känns lite, men å andra sidan är den kanske svårsåld..
Hur skulle ni gå tillväga för att försöka sälja den?
Tack!
Stämmer att det är Quartz-urverkTraskade förbi NK idag för att testa på 35,5mm-kronografen. Tyvärr hade de ej modellen i lager. Fick dock höra att det är ett quartz-urverk i den? Trodde nämligen att den (likt sin storebror) har ett automatiskt urverk.
Attans, då försvann suget totalt. Har inga problem med quartz (har en Tank Must i samlingen som jag älskar). Vill dock ha en automatisk/manuell kronograf i mindre storlek.Stämmer att det är Quartz-urverk
Det är 36an med gammal tavla va? Sjukt finKänner mig hur nöjd som helst med den här. Lagom nött, fin att se på, bra storlek och skön tyngd med stålbandet. Behåller den nog på armen nån dag till.![]()
Tycker det ser ut som en 37:a.Det är 36an med gammal tavla va? Sjukt fin![]()
Tack.Det är 36an med gammal tavla va? Sjukt fin![]()
Spontant känns +/- 25 sekunder på ett år ganska bra ändåJag har alltid haft automater men för två veckor sedan så fick jag också min Skydiver. Jag har en liten undran angående gångavvikelse på ett kvartsur.
I mitt fall så fortar den sig 1 sekund på de två veckor som jag har haft den.
Den är tio år gammal och servad förra året.
Jag har försökt att hitta på nätet gångavvikelser på dessa urverk men har inte hittat något.
Jag kunde inte låta bli att gräva fram ur en byrålåda en Timex som jag köpte på kul för fyra år sedan och den gick fortfarande med en plustid på 1,5 sekunder på 4 år.
Därför tycker jag det vore intressant att få veta lite fakta över kvartsur och hur de har gångavvikelse över kortare respektive längre tider. Det vill säga om de går konstant med plus eller minus tid eller om dom kommer i kapp sig efter förlorad tid?
Och vad kan man förvänta sig på ett urverk i min Skydiver?
![]()
Det där var en riktigt trevlig kombo måste jag sägaTestar nytt, ett grått mocca-ish-band.
Flög bra tycker jag!
Slängde på SS-spänne.
![]()