• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vår på riktigt med Sjöö Sandström ☀️🏍
8C60F4EE-3C69-4AF7-923A-ACB445CE5B9F.jpeg

Hej alla! Är ny till tråden här och söker lite vägledning om det är ok!

Min sambo vann en Sjöö Sandström UTC skydiver ascari för något år sen när Henrik Ekdahl Persson gav ut ett antal omkring jul (https://www.thewatch.no/artikler/carbon-mania-utc-skydiver-ascori-limitid-edition/)

Hon har inte använt den och vill nu sälja den. Hon har varit i kontakt med en Sjöö Sandström återförsäljare som erbjöd henne omkring 10kkr. Jag tycker det känns lite, men å andra sidan är den kanske svårsåld..

Hur skulle ni gå tillväga för att försöka sälja den?

Tack!
Jag kan vara intresserad beroende på hur mycket du vill ha för den ?

Traskade förbi NK idag för att testa på 35,5mm-kronografen. Tyvärr hade de ej modellen i lager. Fick dock höra att det är ett quartz-urverk i den? Trodde nämligen att den (likt sin storebror) har ett automatiskt urverk.

Jag har alltid haft automater men för två veckor sedan så fick jag också min Skydiver. Jag har en liten undran angående gångavvikelse på ett kvartsur.
I mitt fall så fortar den sig 1 sekund på de två veckor som jag har haft den.
Den är tio år gammal och servad förra året.
Jag har försökt att hitta på nätet gångavvikelser på dessa urverk men har inte hittat något.
Jag kunde inte låta bli att gräva fram ur en byrålåda en Timex som jag köpte på kul för fyra år sedan och den gick fortfarande med en plustid på 1,5 sekunder på 4 år.
Därför tycker jag det vore intressant att få veta lite fakta över kvartsur och hur de har gångavvikelse över kortare respektive längre tider. Det vill säga om de går konstant med plus eller minus tid eller om dom kommer i kapp sig efter förlorad tid?
Och vad kan man förvänta sig på ett urverk i min Skydiver?
BE3A0D6F-D9F1-473E-99A4-4B5A69E1C675.jpeg

Jag har alltid haft automater men för två veckor sedan så fick jag också min Skydiver. Jag har en liten undran angående gångavvikelse på ett kvartsur.
I mitt fall så fortar den sig 1 sekund på de två veckor som jag har haft den.
Den är tio år gammal och servad förra året.
Jag har försökt att hitta på nätet gångavvikelser på dessa urverk men har inte hittat något.
Jag kunde inte låta bli att gräva fram ur en byrålåda en Timex som jag köpte på kul för fyra år sedan och den gick fortfarande med en plustid på 1,5 sekunder på 4 år.
Därför tycker jag det vore intressant att få veta lite fakta över kvartsur och hur de har gångavvikelse över kortare respektive längre tider. Det vill säga om de går konstant med plus eller minus tid eller om dom kommer i kapp sig efter förlorad tid?
Och vad kan man förvänta sig på ett urverk i min Skydiver?
BE3A0D6F-D9F1-473E-99A4-4B5A69E1C675.jpeg
Spontant känns +/- 25 sekunder på ett år ganska bra ändå :)

UTC Orc är en förbaskat frän klocka som jag önskar att jag skulle gilla, men nä inte denna gången heller… Något som gör att vi inte klickar, tur att det ändå är på väg lite annat nytt från Sjöö Sandström in i klocklådan😊

Så om någon är sugen på en fullset UTC Orc i nyskick så släpper jag den vidare här i tråden för samma grymma pris som jag köpte den för av @jamesfranco.
7500kr+frakt
EDIT: Såld till en trevlig KS-medlem här i tråden🙏
B5568E71-AFFB-4A10-8BD4-3E71F546E454.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp