Ping @TiEEn liten fråga. Läste långt tillbaka i tråden om att det möjligtvis sitter ETA verk i senare versionerna av UTC orc klockorna,stämmer detta? Isf vad för ETA?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ping @TiEEn liten fråga. Läste långt tillbaka i tråden om att det möjligtvis sitter ETA verk i senare versionerna av UTC orc klockorna,stämmer detta? Isf vad för ETA?
Svarar mig själv. Sjöö Sandström svara mig att det ej sitter ETA urverk i dom utan likadana som från början.En liten fråga. Läste långt tillbaka i tråden om att det möjligtvis sitter ETA verk i senare versionerna av UTC orc klockorna,stämmer detta? Isf vad för ETA?
Update 2Låter som en ganska trött handlare.
#låtCarezköpasinSjöö
Du ska inte behöva hämta ut klockan om du inte vill, de kan beställa hem klockor till påseende som det så vackert heter.Update
Bad om att få avbeställa (Certina) klockan i torsdags efter lunch.
Jag har fortfarande inte fått något svar från min AD, senast var i fredags då jag stötte på dom via mail.
Då fick jag som svar att dom jobbade så fort dom kunde..
Den där är allt något extra![]()
Trevlig Sjöö Sandström söndag![]()
Snyggt! Grattis till bästa dinkan!Nu hemma. Kul att ha en svensk klassiker.
Funkar också, trots auktionshusets löfte om motsatsen…![]()
![]()
![]()
Jävla coolt med gult på undre tavlan!Nu hemma. Kul att ha en svensk klassiker.
![]()
![]()
Sweeeeeet!Nu hemma. Kul att ha en svensk klassiker.
![]()
![]()
Snyggt! Grattis till bästa dinkan!
Jävla coolt med gult på undre tavlan!
Tack!Sweeeeeet!
Underbar!God kväll! ORCen är riktigt bra! fyller på med en chronolink.
![]()
Det blir nog närmare 40Hård strid om Landsorten WT som ska klubbas i juni på kaplans. Blir intressant att se vad den slutar på.
Kan bara svara för mig själv med 18-18,5cm handleder, men jag tycker den bärs riktigt stort faltiskt, tyvärr… Men helt klart en frän modell!Någon med små handleder som ägt/äger en UTC SKydiver? Tänkte på hur ni upplevde den och lite bilder. Jag har själv 16cm handleder och undrar över storleken.
Måste nog prova den när tillfälle ges. Har inte så stora problem med om det ser för stort ut eller överhäng, som vi i klockkretsar nojjar över. Men det är ju hur den känns på handleden som är viktigast.Kan bara svara för mig själv med 18-18,5cm handleder, men jag tycker den bärs riktigt stort faltiskt, tyvärr… Men helt klart en frän modell!
Jag skulle säga att man kan förvänta sig rätt så mycket. Jag har haft fem olika sjöö och frun har en. Någon har behövt ruckas och någon har fått det nya urverket (bytt på garanti) sen har de alla gått superfint, ungefär +/- 2 spd.Hej tråden!
Vad kan man förvänta sig för tidshållning av en Sjöö Sandström klocka? Tänker mig mer specifikt en RSC. Tappar era mycket per dygn?![]()
Personligen tycker jag vanliga är snyggare oavsett om det är svarta eller vanligaLetar efter en ”semesterklocka”, skall tåla lite sol och bad
Den här är ett alternativ, men verkar inte ens poppis här i tråden?
Är det bättre att satsa på den vanliga i så fall?
![]()
Skulle säga den vanliga!Letar efter en ”semesterklocka”, skall tåla lite sol och bad
Den här är ett alternativ, men verkar inte ens poppis här i tråden?
Är det bättre att satsa på den vanliga i så fall?
![]()
Röstar också på den vanliga. Tycker för övrigt att Skydivern passar väldigt bra som semester och fritidsklocka. Särskilt med tanke på alla användbara funktioner.Skulle säga den vanliga!
Ville gärna ha den. Tycker den är stenhård men jag var inne och provade med mina 17cm och fick lunka hem med svansen mellan benen. Men det är såklart en smaksak!Någon med små handleder som ägt/äger en UTC SKydiver? Tänkte på hur ni upplevde den och lite bilder. Jag har själv 16cm handleder och undrar över storleken.
Jag känner mig som en riktig noob (vilket jag är) men jag får ärligt talat inte ihop länken på min SS Royal Steel. Jag kan inte stänga den.
![]()
Jag förstår det som att den stängs enligt ovan. Men som man kan se i nästa bild, går det inte ihop. Det känns ju som att den ska fästas under SS-märket men det finns liksom inget spelrum för det? Hjälp en hjälplös newbie..![]()
![]()
Sitter du fast?-Har någon lust att visa hur man får upp låset?![]()
Sitter du fast?![]()
Kan inte fota just nu men när det sitter på handleden sätter jag bara in fingret mellan själva länkarna och spännet (det som sticker ut under armbandet, till höger om SS-loggan. Sen lägger jag lite tryck uppåt. Rätt eller fel vet jag inte men det funkar. Lycka till![]()
-Få testa sen. Tack![]()
Hittade ett eget gammalt inlägg