• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låter som en ganska trött handlare.

#låtCarezköpasinSjöö
Update 2

Jag har nu mailat deras chef, det tog hem 2 sekunder att "avbryta" beställningen.
Jag hade gärnat sluppit ha mina 6000kr låsta hos dem, men nu har jag iallafall mitt tillgodokvitto inför köpet av nästa Sjöö Sandström

Update

Bad om att få avbeställa (Certina) klockan i torsdags efter lunch.
Jag har fortfarande inte fått något svar från min AD, senast var i fredags då jag stötte på dom via mail.
Då fick jag som svar att dom jobbade så fort dom kunde..

Senast ändrad:
Update

Bad om att få avbeställa (Certina) klockan i torsdags efter lunch.
Jag har fortfarande inte fått något svar från min AD, senast var i fredags då jag stötte på dom via mail.
Då fick jag som svar att dom jobbade så fort dom kunde..
Du ska inte behöva hämta ut klockan om du inte vill, de kan beställa hem klockor till påseende som det så vackert heter.

7DB5A0E2-CC82-47C9-8755-DAB64971D4EB.jpeg

Trevlig Sjöö Sandström söndag 🖤💛
Den där är allt något extra🤩

Hård strid om Landsorten WT som ska klubbas i juni på kaplans. Blir intressant att se vad den slutar på.

Hej tråden!
Vad kan man förvänta sig för tidshållning av en Sjöö Sandström klocka? Tänker mig mer specifikt en RSC. Tappar era mycket per dygn? 😊

Någon med små handleder som ägt/äger en UTC SKydiver? Tänkte på hur ni upplevde den och lite bilder. Jag har själv 16cm handleder och undrar över storleken.

Någon med små handleder som ägt/äger en UTC SKydiver? Tänkte på hur ni upplevde den och lite bilder. Jag har själv 16cm handleder och undrar över storleken.
Kan bara svara för mig själv med 18-18,5cm handleder, men jag tycker den bärs riktigt stort faltiskt, tyvärr… Men helt klart en frän modell!

Kan bara svara för mig själv med 18-18,5cm handleder, men jag tycker den bärs riktigt stort faltiskt, tyvärr… Men helt klart en frän modell!
Måste nog prova den när tillfälle ges. Har inte så stora problem med om det ser för stort ut eller överhäng, som vi i klockkretsar nojjar över. Men det är ju hur den känns på handleden som är viktigast.

Hej tråden!
Vad kan man förvänta sig för tidshållning av en Sjöö Sandström klocka? Tänker mig mer specifikt en RSC. Tappar era mycket per dygn? 😊
Jag skulle säga att man kan förvänta sig rätt så mycket. Jag har haft fem olika sjöö och frun har en. Någon har behövt ruckas och någon har fått det nya urverket (bytt på garanti) sen har de alla gått superfint, ungefär +/- 2 spd.

Min nuvarande är från 2013 och har ett eta-verk och den går fortfarande ca -2 spd på handleden, även om det börjar närma sig service.

Går din mycket fel skulle jag höra av mig till @Sjöö Sandström och boka tid för ruckning.

Letar efter en ”semesterklocka”, skall tåla lite sol och bad 🙂
Den här är ett alternativ, men verkar inte ens poppis här i tråden?
Är det bättre att satsa på den vanliga i så fall?

CA777659-26DF-45E1-B9DD-5BAA0155C8AB.jpeg

Jag känner mig som en riktig noob (vilket jag är) men jag får ärligt talat inte ihop länken på min SS Royal Steel. Jag kan inte stänga den.
20220514_112110.jpg
Jag förstår det som att den stängs enligt ovan. Men som man kan se i nästa bild, går det inte ihop. Det känns ju som att den ska fästas under SS-märket men det finns liksom inget spelrum för det? Hjälp en hjälplös newbie..:hungover: 20220514_112127.jpg

-Har någon lust att visa hur man får upp låset?🙈

Tillbaka
Topp