• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har blivit lite sugen på en Royal Steel Chronograph för att få komplettera med en automatisk Sjöö Sandström.

Är det något speciellt man bör tänka på om man köper en begagnad?

Kan man byta tavlan och visarna om man får lust för detta, någon som gjort det och vet priset?

Är det samma bredd på länk/armband som chronolink och UTC ORC? Kan man byta mellan dessa? Kul om man kan kastbyta lite mellan de olika.

Mycket tacksam för input!

Eftersom denna har mekaniskt/automatisk ur så tänkte jag att det kanske är något man bör vara obs på vid eventuell beg. handel?

//GF

Efter snart tre år med klockan på svart zulu så testkör jag milanese. Dock inte helt övertygad. Det ser lite tunt ut.
IMG_20220610_193610-1.png

Var egentligen ute efter ett shark mesh, men hittade inget som såg vettigt ut till ett vettigt pris.

Efter snart tre år med klockan på svart zulu så testkör jag milanese. Dock inte helt övertygad. Det ser lite tunt ut.
IMG_20220610_193610-1.png

Var egentligen ute efter ett shark mesh, men hittade inget som såg vettigt ut till ett vettigt pris.
Ser bra ut tycker jag!

Ska nog ta och testa mesh också på söndag.

Tips på shark mesh. Många (svenska) handlare säljer ett ganska grovt mesh med viklås som är svinlångt och passar typ 21 cm handled. Går dock utmärkt att klippa till de två meshlängderna med avbitartång som de själva skriver här

Tillbaka
Topp