• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enligt uppgift första Royal Steel-serien, denna från 1996 🤟🏻
En schysst detalj är tavlan, den är mattsvart och nästan texturerad med applicerade index:

7D1FEE7C-2924-4E36-95ED-AFDAC94F58CA.jpeg
 
Enligt uppgift första Royal Steel-serien, denna från 1996 🤟🏻
Se där! Kikade i arkivet och insåg att jag hade en sådan i början av 2020🙃
Får skylla på att jag inte alls var lika klockintresserad då och hade noll koll på Sjöö Sandström. Hade helt glömt bort den och framförallt att den hade integrerad länk😁
45EAAAB0-61F0-4676-A0F8-C0D33C0B72B1.jpeg
 
Senast ändrad:
Vad är det för månad nu igen?
IMG_20220901_190320.jpg
jamen se på tusan, det är september!
Det betyder att vi kommer få se nya landsort snart 😱

Årtalet ovan fick mig dock att inse ett tydligt loophole, ett som jag fallit för flera gånger innan (2).

Citerar texten från mailet
"Landsort 459m is currently being manufactured, and will be launched in September. It’s a watch worth waiting for."

September, men vilket år, året är ospecificerat!!?🤣

Oavsett! Hoppas på en homerun! Och att vi får lite teasing i form av bilder innan release, det brukar ss vara duktiga på, kanske på någon närbild, kanske siluetten.🤔

Glad torsdag på er, och ni som redan innehar en landsort 1.0 dela med er av lite bilder❤️
 
Vad är det för månad nu igen?
IMG_20220901_190320.jpg
jamen se på tusan, det är september!
Det betyder att vi kommer få se nya landsort snart 😱

Årtalet ovan fick mig dock att inse ett tydligt loophole, ett som jag fallit för flera gånger innan (2).

Citerar texten från mailet
"Landsort 459m is currently being manufactured, and will be launched in September. It’s a watch worth waiting for."

September, men vilket år, året är ospecificerat!!?🤣

Oavsett! Hoppas på en homerun! Och att vi får lite teasing i form av bilder innan release, det brukar ss vara duktiga på, kanske på någon närbild, kanske siluetten.🤔

Glad torsdag på er, och ni som redan innehar en landsort 1.0 dela med er av lite bilder❤️
tumblr_ps2dyr1GRz1rrkahjo3_500 (1).gif
 
Fråga till allmänheten: strider det mot reglementet att tipsa om en klocka som finns i köp och sälj, i denna tråden? Jag tänker att alla kanske inte tittar in där hela tiden... Å andra sidan kanske man inte vill ha en massa tips i alla trådar utanför köpa/sälja-tråden...🤔
 
Fråga till allmänheten: strider det mot reglementet att tipsa om en klocka som finns i köp och sälj, i denna tråden? Jag tänker att alla kanske inte tittar in där hela tiden... Å andra sidan kanske man inte vill ha en massa tips i alla trådar utanför köpa/sälja-tråden...🤔
Söker man en klocka så har man koll på köp & sälj tänker jag.
 
Fråga till allmänheten: strider det mot reglementet att tipsa om en klocka som finns i köp och sälj, i denna tråden? Jag tänker att alla kanske inte tittar in där hela tiden... Å andra sidan kanske man inte vill ha en massa tips i alla trådar utanför köpa/sälja-tråden...🤔
Tänker du på den fina chronon som ligger ute? 12500 kändes som vettigt pris iallafall, för prisbild kan vi ju diskutera :)
 
Söker man en klocka så har man koll på köp & sälj tänker jag.
De olika märkestrådarna skall givetvis inte bli någon halv köp och sälj annonseringstråd. Dock så skulle jag uppskatta om de kommer en liten "Heads Up" på om någon är på G att avyttra en låt säga SS dårå.. Jag har under några månader hållt utkik på K&S efter en specifik Ref.. Bommade dock den när en sådan till slut dök upp där, då jag inte hade daglig koll på K&S, dock hade jag daglig koll på Märkestråden i sig. Ser nu fram mot Landsors-släppet! 🥳 ..dom KAN ju bara inte vänta till slutet av Sep! :woot:
 
De olika märkestrådarna skall givetvis inte bli någon halv köp och sälj annonseringstråd. Dock så skulle jag uppskatta om de kommer en liten "Heads Up" på om någon är på G att avyttra en låt säga SS dårå.. Jag har under några månader hållt utkik på K&S efter en specifik Ref.. Bommade dock den när en sådan till slut dök upp där, då jag inte hade daglig koll på K&S, dock hade jag daglig koll på Märkestråden i sig. Ser nu fram mot Landsors-släppet! 🥳 ..dom KAN ju bara inte vänta till slutet av Sep! :woot:
Heads up’er håller jag med om 🙏
 
Bästa SS lovers,
Nu ska jag säga A, men inte B. Igår fick vi se de nya Landsort, totalt fyra modeller där två skiljer sig åt gentemot de andra två. Alla vi hos oss, fem till antalet, tyckte samtliga varianter var mycket lyckade. Med detta sagt, ni har något riktigt trevligt att se fram emot om några veckor.
Önskar er Alla en kommande trevlig helg!
 
Bästa SS lovers,
Nu ska jag säga A, men inte B. Igår fick vi se de nya Landsort, totalt fyra modeller där två skiljer sig åt gentemot de andra två. Alla vi hos oss, fem till antalet, tyckte samtliga varianter var mycket lyckade. Med detta sagt, ni har något riktigt trevligt att se fram emot om några veckor.
Önskar er Alla en kommande trevlig helg!
Så de finns alltså! 😍
Myten om nya Landsort började närma sig nivåer av Rolex PanAm GMT.
 
Tillbaka
Topp