• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JGP

Cartier
2-Faktor
Gör ”comeback” i tråden med denna Worldtimer 41 på länk efter att tidigare haft 36mm varianten på gummi (får dock erkänna att jag varit inne och tjuvläst).
19326FFB-D2F3-4425-B88B-020A364B0139.jpeg

PS. Sitter någon på ett orginalgummi med viklås som man vill avyttra är jag intresserad (minst 3+3 hål)😉
 

Putteman

Cartier
Gör ”comeback” i tråden med denna Worldtimer 41 på länk efter att tidigare haft 36mm varianten på gummi (får dock erkänna att jag varit inne och tjuvläst).
19326FFB-D2F3-4425-B88B-020A364B0139.jpeg

PS. Sitter någon på ett orginalgummi med viklås som man vill avyttra är jag intresserad (minst 3+3 hål)😉
Riktigt fräsch tycker jag.

Hur upplever du strl på 36 vs 41 mm WT?
Jag har en RSC 36 som jag tycker är perfekt i strl för mig, har mkt svårt att finna klockor över 40 som funkar på min handled.

Men när jag provat WT i båda strl så tyckte jag just att 41 var perfekt, snyggast o satt bra. Det är nåt med proportionerna i WT36 som blir fel, lite som att det är svårt att göra snygga dykare i den strl.

Hur upplever du 36/41?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt fräsch tycker jag.

Hur upplever du strl på 36 vs 41 mm WT?
Jag har en RSC 36 som jag tycker är perfekt i strl för mig, har mkt svårt att finna klockor över 40 som funkar på min handled.

Men när jag provat WT i båda strl så tyckte jag just att 41 var perfekt, snyggast o satt bra. Det är nåt med proportionerna i WT36 som blir fel, lite som att det är svårt att göra snygga dykare i den strl.

Hur upplever du 36/41?
Du är inte ensam, har ägt dem allihopa: RSC36, RSC41, WT36 och WT41. Har en handled på 18,5cm.

När det kommer till RSC så är 36 favoriten då jag tycker tavlan blir för stor på 41. Gällande WT däremot, så är 41 helt klart favoriten då bezeln gör att 36 känns för liten.

Med det sagt så hade de perfekta storlekarna enligt mig varit RSC38 och WT40😃
 

JGP

Cartier
2-Faktor
Du är inte ensam, har ägt dem allihopa: RSC36, RSC41, WT36 och WT41. Har en handled på 18,5cm.

När det kommer till RSC så är 36 favoriten då jag tycker tavlan blir för stor på 41. Gällande WT däremot, så är 41 helt klart favoriten då bezeln gör att 36 känns för liten.

Med det sagt så hade de perfekta storlekarna enligt mig varit RSC38 och WT40😃
Riktigt fräsch tycker jag.

Hur upplever du strl på 36 vs 41 mm WT?
Jag har en RSC 36 som jag tycker är perfekt i strl för mig, har mkt svårt att finna klockor över 40 som funkar på min handled.

Men när jag provat WT i båda strl så tyckte jag just att 41 var perfekt, snyggast o satt bra. Det är nåt med proportionerna i WT36 som blir fel, lite som att det är svårt att göra snygga dykare i den strl.

Hur upplever du 36/41?

Upplevde samma som @Limeee skriver, dvs att 36:an kändes för liten och även lite ”långsmal” på min handled (~18,5cm). 41:an upplever jag som något mer ”rundare” i sitt uttryck, vilket jag tycker ger bättre proportioner på min handled. Får kanske prova en RSC36 och jämföra vid tillfälle…
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Blivit erbjuden en mycket gedigen summa för min D1 Landsort tungsten. Vad är egentligen vettigt nowadays? Svettigt läge då jag älskar klockan men samtidigt försöker blicka framåt.

C69F3510-8F3B-4B33-873F-83A3A8995C39.jpeg
Om blicken framåt betyder nya Landsort skulle jag vänta tills jag sett den. Men å andra sidan så har ju allt ett pris.

Jag själv försöker att inte vara alltför sentimental kring klockor, även om jag har ett par stycken som kommer kräva väldigt gedigna summar för att skiljas från.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Blivit erbjuden en mycket gedigen summa för min D1 Landsort tungsten. Vad är egentligen vettigt nowadays? Svettigt läge då jag älskar klockan men samtidigt försöker blicka framåt.

C69F3510-8F3B-4B33-873F-83A3A8995C39.jpeg
Som skrevs skulle jag avvakta lite om det är nya i siktet, Tungsten Landsort är en väldigt unik klocka så tänk både 1 och 2 ggr 🙏🏻🖤💛
 

Sebastard

Vacheron
Som skrevs skulle jag avvakta lite om det är nya i siktet, Tungsten Landsort är en väldigt unik klocka så tänk både 1 och 2 ggr 🙏🏻🖤💛
Har sovit gott och tänkt en gång till. Det som lockat stundtals är summan som erbjudits. Jag älskar klockan och skulle säkert sakna sönder mig om jag lät den gå. Det som farit genom huvudet är lite om värdet kommer att gå ner om dom nya blir snarlika osv.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Har sovit gott och tänkt en gång till. Det som lockat stundtals är summan som erbjudits. Jag älskar klockan och skulle säkert sakna sönder mig om jag lät den gå. Det som farit genom huvudet är lite om värdet kommer att gå ner om dom nya blir snarlika osv.
image.jpg


Självklart så finns det ju en sådan möjlighet, jag behåller min iallafall, tog många år innan jag hittade den , men pengar är pengar och suget på nytt kan ju förstöra dom sundaste hjärnorna 😊🖤💛
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Är på jakt efter en klocka till tjejen i present.
Vet att hon provade och verkligen gillade Sjöö Sandström Jubilee dam, på krons.

Men hon hatade dem tråkiga alternativ som fanns på tavlan, någon som vet om royal steels 32mm tavla passar i Jubilee steel?

Sitter någon och trycker på en rsc 32mm i bra skick är jag intresserad också.
 
Topp