Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fräsch tycker jag.Gör ”comeback” i tråden med denna Worldtimer 41 på länk efter att tidigare haft 36mm varianten på gummi (får dock erkänna att jag varit inne och tjuvläst).![]()
PS. Sitter någon på ett orginalgummi med viklås som man vill avyttra är jag intresserad (minst 3+3 hål)![]()
Du är inte ensam, har ägt dem allihopa: RSC36, RSC41, WT36 och WT41. Har en handled på 18,5cm.Riktigt fräsch tycker jag.
Hur upplever du strl på 36 vs 41 mm WT?
Jag har en RSC 36 som jag tycker är perfekt i strl för mig, har mkt svårt att finna klockor över 40 som funkar på min handled.
Men när jag provat WT i båda strl så tyckte jag just att 41 var perfekt, snyggast o satt bra. Det är nåt med proportionerna i WT36 som blir fel, lite som att det är svårt att göra snygga dykare i den strl.
Hur upplever du 36/41?
Du är inte ensam, har ägt dem allihopa: RSC36, RSC41, WT36 och WT41. Har en handled på 18,5cm.
När det kommer till RSC så är 36 favoriten då jag tycker tavlan blir för stor på 41. Gällande WT däremot, så är 41 helt klart favoriten då bezeln gör att 36 känns för liten.
Med det sagt så hade de perfekta storlekarna enligt mig varit RSC38 och WT40![]()
Riktigt fräsch tycker jag.
Hur upplever du strl på 36 vs 41 mm WT?
Jag har en RSC 36 som jag tycker är perfekt i strl för mig, har mkt svårt att finna klockor över 40 som funkar på min handled.
Men när jag provat WT i båda strl så tyckte jag just att 41 var perfekt, snyggast o satt bra. Det är nåt med proportionerna i WT36 som blir fel, lite som att det är svårt att göra snygga dykare i den strl.
Hur upplever du 36/41?
Fränt armband på den som ligger närmast kameran!5km löpning, dags att sätta på sig en riktig klocka
![]()
Tack.Fränt armband på den som ligger närmast kameran!![]()
Köptes denna med två silvertavlor, eller är det mod?Finväder i Götet
![]()
Köpt sånKöptes denna med två silvertavlor, eller är det mod?
Vore grymt!@Sjöö Sandström Hur kommer Landsort att lanseras? Finns det några planer på något event? Hade ju varit trevligt att samla ihop lite Sjöö Sandström-fantaster och få klämma och känna på modellen kring lanseringen(Och såklart hetsa varandra till köp
)
Vilken perfekt kombination av märkenBästa SS lovers,
Boka den 25 oktober i era kalendrar, för då har vi minimässa med Sjöö Sandström och Sinn hos Omnipollors bryggeri i Sundbyberg.
Mer information kommer.
Riktigt kul att se! Jag bröt lite i samma fråga tidigare men kändes som att man behövde fram med skalpellen? Kan man få höra mer detaljer och gärna fler bilder på infattningen!STOPPA PRESSARNA!
Landsort kan bli försenad.
S&S Satsar på eftermarknaden!
Gummi till Chronolink först ut...
![]()
Fräck kombo!STOPPA PRESSARNA!
Landsort kan bli försenad.
S&S Satsar på eftermarknaden!
Gummi till Chronolink först ut...
![]()
Japp, inte riktigt klart ännu, första sidan började jag på fel sätt. Hursomhelst så bärs det här helt grymt!!!Riktigt kul att se! Jag bröt lite i samma fråga tidigare men kändes som att man behövde fram med skalpellen? Kan man få höra mer detaljer och gärna fler bilder på infattningen!
Om blicken framåt betyder nya Landsort skulle jag vänta tills jag sett den. Men å andra sidan så har ju allt ett pris.Blivit erbjuden en mycket gedigen summa för min D1 Landsort tungsten. Vad är egentligen vettigt nowadays? Svettigt läge då jag älskar klockan men samtidigt försöker blicka framåt.
![]()
Som skrevs skulle jag avvakta lite om det är nya i siktet, Tungsten Landsort är en väldigt unik klocka så tänk både 1 och 2 ggrBlivit erbjuden en mycket gedigen summa för min D1 Landsort tungsten. Vad är egentligen vettigt nowadays? Svettigt läge då jag älskar klockan men samtidigt försöker blicka framåt.
![]()
Har sovit gott och tänkt en gång till. Det som lockat stundtals är summan som erbjudits. Jag älskar klockan och skulle säkert sakna sönder mig om jag lät den gå. Det som farit genom huvudet är lite om värdet kommer att gå ner om dom nya blir snarlika osv.Som skrevs skulle jag avvakta lite om det är nya i siktet, Tungsten Landsort är en väldigt unik klocka så tänk både 1 och 2 ggr![]()
Har sovit gott och tänkt en gång till. Det som lockat stundtals är summan som erbjudits. Jag älskar klockan och skulle säkert sakna sönder mig om jag lät den gå. Det som farit genom huvudet är lite om värdet kommer att gå ner om dom nya blir snarlika osv.
Precis det jag menar. Jag är ändå glad att den fortfarande är i min ägo.![]()
Självklart så finns det ju en sådan möjlighet, jag behåller min iallafall, tog många år innan jag hittade den , men pengar är pengar och suget på nytt kan ju förstöra dom sundaste hjärnorna![]()
Jag tänker väl som så..har släppt det hela med att en klocka alltid skall finnas i samlingen (förutom farfarsfars klocka, då säljer jag hellre njurarBlivit erbjuden en mycket gedigen summa för min D1 Landsort tungsten. Vad är egentligen vettigt nowadays? Svettigt läge då jag älskar klockan men samtidigt försöker blicka framåt.
![]()