• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för version av UTC Extreme?
Screenshot 2022-09-30 at 17.01.jpg
 
Lägger in dessa bilder här med. I rätt tråd :)
Ok så här tänker jag. Kul släpp, även i det inte är för alla. Varje versioner har sin fördel.

Svart - du får något som liknar originalet. Passar till allt. Svart är svart. Det tråkiga säkra valet. Det blir mitt val.

155610D3-A889-407C-AEA7-FA7F505D825F.jpeg


Grön - liiite för grön för mig. Men förstår att den kan gå hem. Speciellt om det är din första gröna klocka. Du gillar att stick ut lite. Silver / vitt och grön passar bra ihop.

E510E51F-6F17-4B5E-9AB9-60C87C7AC4A4.jpeg


Blå - well, när har en blå dykare varit fel? Denna köper du om du inte redan sitter på 10st blåa dykare. Silverdetaljerna poppar bäst på denna version.

60F03105-B5E0-459F-AAF2-2F6C37B35E53.jpeg


Brons - för den knäppa klocknörden. Totalt odiskret. Går att tona ner med byte av bazel-ring och sätta på ett svart band. Men då blir det ingen bling-bling dykare som du jobbar fram patina på.

CE8ADECB-8B43-48EE-A1BF-C99F3598955F.jpeg


Tack @ERIKSON URHANDEL
 
Prova igen säger jag. :)
Jag äger en RSC 36 som sitter perfekt på mina stillsamma 16,5 cm. Men när jag provat WT så känns 36 för liten, blir fel proportioner på den. Däremot WT41 tyckte jag satt riktigt fint. Den är inte särskilt lång lug to lug så den funkar bra.
Med det sagt så om du vill prova Sjöö Sandström och tvekar på WT så rekommenderar jag att prova RSC 36, sitter riktigt bra på mig iaf, och tycker den är riktigt snygg. Trist tycker vissa, snygg tycker andra.
Plockar du en på köp/sälj för 10-12 tusen så förlorar du typ inget om du ändrar dig. Eller så köper du en ny och blir nöjd helt enkelt. :cool:
Idag var jag in och provade WT41 igen på Nymans. Kändes inte alls för stor som jag upplevde den första gången jag provade den. Men blev mer osäker på vilken av färgerna jag gillar mest. Det står mellan vit, grå och den svarta.
 

Bilagor

  • 20221001_132244.jpg
    20221001_132244.jpg
    388.6 KB · Visningar: 33
Idag var jag in och provade WT41 igen på Nymans. Kändes inte alls för stor som jag upplevde den första gången jag provade den. Men blev mer osäker på vilken av färgerna jag gillar mest. Det står mellan vit, grå och den svarta.
För info så tenderar vita tavlor att se större ut på handleden, men med det sagt skall du inte välja bort vita klockor!
 
Idag var jag in och provade WT41 igen på Nymans. Kändes inte alls för stor som jag upplevde den första gången jag provade den. Men blev mer osäker på vilken av färgerna jag gillar mest. Det står mellan vit, grå och den svarta.
Vad kul!

Perfekt att du provade igen. Den där är inte det minsta för stor för dig, tycker det ser skotträtt ut.

Färgen kokar ju såklart bara ner till personlig smak och stil. Men här är mina tankar kring dom tre.

Vit är rent objektivt snyggast.

Den gråa nyansen gillar jag inte, är liksom för blek.

Svart är mer klassiskt på nåt vis.

Med den bezelen så blir hela intrycket av klockan väldigt ljust med den vita tavlan. För min smak så blir helheten lite väl ljus om man ska ha den som åretrunt klocka, känns liksom mer sommar på nåt sätt. Men är den en klocka av flera som man roterar och väljer emellan så kan självklart vit vara fantastisk. Håller verkligen med om att den är fet, både på länk och gummi. Dom gröna detaljerna är väldigt nice.

Vet jag med mig att det blir den klockan som jag använder till vardags tillsvidare så hade jag valt svart tavla, helt enkelt för att jag tycker att den känns rätt alla årstider. Kontrasterna mellan bezel och tavla blir också större, vilket gör att klockan upplevs visuellt som något mindre.

Men WT41 på dig kan inte bli fel oavsett tavla. Uppdatera gärna hur det gått sen. ☀️
 
Tillbaka
Topp