• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker de var riktigt läckra! Även om jag gärna sett lite mer ”toolighet” likt den gamla, och gärna en länk. Men med det sagt, så ska jag klämma och överväga ett köp! 😄

Någon som har bild på baksidan? Lite dåligt med bilder överlag. Blir till att kika på @aleks filmer senare helt klart!

jag tycker de är tooliga. Hade velat ha en clasp på gummit dock.
FA8EC253-DFA8-463D-9EAD-28CB6124783B.jpeg
4A4AB920-49FC-42CB-B672-B30AB4614376.jpeg

Ha!! Landsort ”First edition” lär inte gå för några ”halva pris”.. Du får tänka nya bronspriset plus moms. Minst!!! ;-)
9DDB2F5D-F6CC-4D96-BEB3-E0248E1C3FE0.jpeg

Ett original kan ALDRIG bli billigt!!!
Tänkte snarare den nya svarta, när nån köpt den och ska flippa vidare snabbt! Men visst, om du ska vara jobbig och tvinga på mig din så kan jag väl offra mig på den för 20.000😜

Klämde på bronsen idag och den är mäkta imponerande. De har lyckats riktigt bra med färgsättning och design. Tycker att vågorna är många resor snyggare i verkligheten än bilderna gör gällande. Däremot lutar jag ändå åt svart… jag har svårt att se att jag kommer tröttna på svart vilket jag tror att jag kommer kunna göra med de andra, om än snygga, färgerna.

Gör inte just den vågiga tavlan att dykaren drar mer mot dressig?

Eller om man vänder lite på det. En person som på riktigt har tänkt att dyka med sin klocka, skulle den personen i praktiken kunna välja en sådan vågformad tavla verkligen? Borde inte det endast göra klockan svårare att läsa av?
Kanske dyka med om det fanns djupmätare i samma stil, och tillsammans med rejält antika dykgrejor. I dykdatorns tidevarv så är dykklocka helt ute.
Det sagt, så mellan dyk är dykklocka betydligt trevligare än en dykdator i klockformat!

Gör inte just den vågiga tavlan att dykaren drar mer mot dressig?

Eller om man vänder lite på det. En person som på riktigt har tänkt att dyka med sin klocka, skulle den personen i praktiken kunna välja en sådan vågformad tavla verkligen? Borde inte det endast göra klockan svårare att läsa av?
Tror 0,0000001 % av lyxsegmentdykarköpare använder dinkor som tools, de flesta gör inge mer än badkarsdopp…ev spa’t då…där kan nog vågorna funka finfint

Den nya Landsort kan inte tillfredsställa alla. Designenen och variationerna kommer oavsett att tilltala många och klockorna kommer att sälja så in i vassen. Jag gillar personligen den svarta bäst och det ska bli spännande att få testa den. Får tillsvidare hålla tillgodo med min D1 tungsten.

DD290210-ED58-473C-AF11-7E79C0802DF6.jpeg
F15E785B-0A6A-4965-8332-AA66A21C3F87.jpeg
3CED576C-0207-4F8A-BAAF-7060973781B6.jpeg

Senast ändrad:
Den nya Landsort kan inte tillfredsställa alla. Designenen och variationerna kommer att tilltala många och klockorna kommer att sälja så in i vassen. Jag gillar personligen den svarta bäst och det ska bli spännande att få testa den. Får tillsvidare hålla tillgodo med min D1 tungsten.

DD290210-ED58-473C-AF11-7E79C0802DF6.jpeg
F15E785B-0A6A-4965-8332-AA66A21C3F87.jpeg
3CED576C-0207-4F8A-BAAF-7060973781B6.jpeg
Det där är den absolut bästa Landsorten av dem alla😍

Som ny i klockorna värld har man idag insett att man ligger inne på flickhandleder 😄 Va in på Nymans i Västerås för att kika in worldtimern. Provade 41:an och tyckte att luggarna byggde lite för mycket över handleden. Fick prova 36:an och den kändes jätttteliten och blev alldeles för dressat. Synd på fin klocka. Vit på gummi hade varit mumma.
Men 17,5cm var inte tillräckligt för 41:an😝

Senast ändrad:
Liiiite besviken på de färgade. Inser att jag går mot strömmen här, men är ingen jättefan av vågmönstret.

Med det sagt, den svarta ser riktigt jävla vass ut. Länk som komplement hade inte varit fel, men knappast en dealbreaker givet att den sitter bra på handleden.

Kommer inte springa in till AD, vara först i kön, men kan absolut se mig köpa en framöver! 🙂

Tillbaka
Topp