• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Putteman

Cartier
Som ny i klockorna värld har man idag insett att man ligger inne på flickhandleder 😄 Va in på Nymans i Västerås för att kika in worldtimern. Provade 41:an och tyckte att luggarna byggde på lite för mycket på handleden. Fick prova 36:an och den kändes jätttteliten och blev alldeles för dressat. Synd på fin klocka. Vit på gummi hade varit mumma.
Men 17,5cm var inte tillräckligt för 41:an😝
Prova igen säger jag. :)
Jag äger en RSC 36 som sitter perfekt på mina stillsamma 16,5 cm. Men när jag provat WT så känns 36 för liten, blir fel proportioner på den. Däremot WT41 tyckte jag satt riktigt fint. Den är inte särskilt lång lug to lug så den funkar bra.
Med det sagt så om du vill prova Sjöö Sandström och tvekar på WT så rekommenderar jag att prova RSC 36, sitter riktigt bra på mig iaf, och tycker den är riktigt snygg. Trist tycker vissa, snygg tycker andra.
Plockar du en på köp/sälj för 10-12 tusen så förlorar du typ inget om du ändrar dig. Eller så köper du en ny och blir nöjd helt enkelt. :cool:
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
 

Bilagor

  • IMG_20220928_182154.jpg
    IMG_20220928_182154.jpg
    280.5 KB · Visningar: 43
  • IMG_20220928_182037.jpg
    IMG_20220928_182037.jpg
    249.3 KB · Visningar: 45
  • IMG_20220928_181908.jpg
    IMG_20220928_181908.jpg
    432.5 KB · Visningar: 47
  • IMG_20220928_170120.jpg
    IMG_20220928_170120.jpg
    1.5 MB · Visningar: 43
Prova igen säger jag. :)
Jag äger en RSC 36 som sitter perfekt på mina stillsamma 16,5 cm. Men när jag provat WT så känns 36 för liten, blir fel proportioner på den. Däremot WT41 tyckte jag satt riktigt fint. Den är inte särskilt lång lug to lug så den funkar bra.
Med det sagt så om du vill prova Sjöö Sandström och tvekar på WT så rekommenderar jag att prova RSC 36, sitter riktigt bra på mig iaf, och tycker den är riktigt snygg. Trist tycker vissa, snygg tycker andra.
Plockar du en på köp/sälj för 10-12 tusen så förlorar du typ inget om du ändrar dig. Eller så köper du en ny och blir nöjd helt enkelt. :cool:
Jag tror helt enkelt jag har runda handleder som gör att jag tycker det blir överhäng. Jag mäter ca 52mm med skjutmått över handleden. Har läst att WT41 ska vara 50mm mellan luggarna.
Ska åka dit i helgen och prova igen. Sambo får va med och säga sitt :)
Jag har sneglat på en blå RSC 36. Kanske hugger en på k&s framöver.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
Tack för bra minirecension! Nu undrar säkert alla, passar den gamla länken på nya landsort? (Ja, din är brons och det blir knas, men passar den?

Och grattis till grymt köp!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
Vilken duo😍 Nu kan du köra en landsort på varje arm😎
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
Stort GRATTIS!!!
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
Stort grattis till häftigt köp!
 

Putteman

Cartier
Jag tror helt enkelt jag har runda handleder som gör att jag tycker det blir överhäng. Jag mäter ca 52mm med skjutmått över handleden. Har läst att WT41 ska vara 50mm mellan luggarna.
Ska åka dit i helgen och prova igen. Sambo får va med och säga sitt :)
Jag har sneglat på en blå RSC 36. Kanske hugger en på k&s framöver.
Du har så rätt, överhänget är det viktigaste för mig också. En stor anledning till att jag trivs så bra med RSC 36.

Den jag köpte på K&S ”råkade” ha svart tavla, och fick med ett trevligt Hirsch band. Löjligt bekväm med det bandet, men kör nu på länken då jag tycker länken är snygg.

Lägger in en bild som inspiration hur den sitter längd mässigt på mina 16,5.

En parentes är att frun bryr sig inget om klockor, men om hon ska ha nån mer så vill hon ha nåt med guld pvd, diamanter osv, alltså nåt hon upplever som ett smycke. Hon provade en RSC 32 hos handlare, och tyckte den kändes väl så smyckes aktig. Det var nog dom tre ringarna ihop med mkt polerat som tilltalade. Dom tre ringarna är helt enkelt en trevlig design som bryter mkt ljus osv.

6DDA7E84-DC9B-4C43-9488-B0C8AC2A65CA.jpeg
AA6B88BC-6915-4FB2-B55D-E57B597E0C3E.jpeg
 
Du har så rätt, överhänget är det viktigaste för mig också. En stor anledning till att jag trivs så bra med RSC 36.

Den jag köpte på K&S ”råkade” ha svart tavla, och fick med ett trevligt Hirsch band. Löjligt bekväm med det bandet, men kör nu på länken då jag tycker länken är snygg.

Lägger in en bild som inspiration hur den sitter längd mässigt på mina 16,5.

En parentes är att frun bryr sig inget om klockor, men om hon ska ha nån mer så vill hon ha nåt med guld pvd, diamanter osv, alltså nåt hon upplever som ett smycke. Hon provade en RSC 32 hos handlare, och tyckte den kändes väl så smyckes aktig. Det var nog dom tre ringarna ihop med mkt polerat som tilltalade. Dom tre ringarna är helt enkelt en trevlig design som bryter mkt ljus osv.

6DDA7E84-DC9B-4C43-9488-B0C8AC2A65CA.jpeg
AA6B88BC-6915-4FB2-B55D-E57B597E0C3E.jpeg
Ja den där ser ju ut att sitta bra storleksmässigt. När jag såg WT36 på min arm kändes den som halva den där klockan 😄Bezeln på WT gör väl att själva tavlan blir mindre och upplevs som liten och alldeles för dressat, sen sitter det nog mycket i huvudet på en själv. Jag bär större träningsklockor typ Suunto, Garmin vid arbete och ofta på fritiden, så att få på en 36mm klocka känns helt fel. Får prova nya Landsort som inte har några luggar :)
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ser fram emot nya spännande rapporter och intryck/bilder!!! Ligger ju själv sängbunden med benbrott 😣 så följer här hemma med spänning. Man blir riktigt sugen på nya bronzon 😝
Det är ju ingen ursäkt att inte ta sig in för å prova en landsort! Det är en ursäkt att ta sig in!

Närå men korta kommentarer, jag tycker den är helskön. Bärs mindre än den gamla, Krons hade en av personalens gmt version och man ser tydligt hur den krympt och därmed bärs mindre. Jag har handleder på 16.5 ish och tycker den nya fungerar galant, det är ju ingen dressklocka så nemas problemas. Den ända missen jag kan säga personligen är datumrutan, när du är uppe på 20-31 blir rutan för liten och siffrorna ses inte helt vilket är lite tråkigt, men samtidigt så kollar vi inte datum och tid med klockan ändå, det har vi ju telefonen till. Se exv datumtexten här:
20220929_120622.jpg


Annars två bilder:
20220929_120007.jpg
20220929_120002.jpg


Mim favorit var klart den svarta!
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju ingen ursäkt att inte ta sig in för å prova en landsort! Det är en ursäkt att ta sig in!

Närå men korta kommentarer, jag tycker den är helskön. Bärs mindre än den gamla, Krons hade en av personalens gmt version och man ser tydligt hur den krympt och därmed bärs mindre. Jag har handleder på 16.5 ish och tycker den nya fungerar galant, det är ju ingen dressklocka så nemas problemas. Den ända missen jag kan säga personligen är datumrutan, när du är uppe på 20-31 blir rutan för liten och siffrorna ses inte helt vilket är lite tråkigt, men samtidigt så kollar vi inte datum och tid med klockan ändå, det har vi ju telefonen till. Se exv datumtexten här:
20220929_120622.jpg


Annars två bilder:
20220929_120007.jpg
20220929_120002.jpg


Mim favorit var klart den svarta!
Tackar tackar, mycket intressant hur ditt intryck var av den på din handled. Förstår vad du menar med datum fönstret, SS design har väl generellt ofta varit tajt här vilket är lite synd. Det är mest ett försök att hålla mer balans som helhet på tavlan tror jag, men blir ju knepigt när man ska ”snabbt” se vad datumen är.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tackar tackar, mycket intressant hur ditt intryck var av den på din handled. Förstår vad du menar med datum fönstret, SS design har väl generellt ofta varit tajt här vilket är lite synd. Det är mest ett försök att hålla mer balans som helhet på tavlan tror jag, men blir ju knepigt när man ska ”snabbt” se vad datumen är.
Visst är det så! Personligen är det inget som jag bryr mig om, bara en punkt där jag tänkte att man kunde gjort något lite lite liiiite annorlunda. Min ståndpunkt är som @Limeee , när någon flippar en svart så kanske man slår till 😁
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Visst är det så! Personligen är det inget som jag bryr mig om, bara en punkt där jag tänkte att man kunde gjort något lite lite liiiite annorlunda. Min ståndpunkt är som @Limeee , när någon flippar en svart så kanske man slår till 😁
Håller helt med dig gällande datumet, har även generellt svårt för runda datumfömster. Hade gärna fått vara no date, alternativt ett fyrkantigt fönster. Men på Biltema har de lösningen för att göra den svarta till en no date🤣
8704B6CF-CA72-41C5-A9D9-C2EFEB33B174.jpeg


Vi får hoppas på många flippare av den svarta här på KS framöver😜
 
Senast ändrad:

Kapten M

Omega
2-Faktor
Har hunnit klämma lite hemma nu.
Blir absolut ingen recension, det är jag inte kompetent nog till 🤣

Får väl börja med att säga att jag är barnsligt förtjust i sjöö och framförallt i landsorten. Var lite kärlek vid första ögonkastet. Letade länge efter en tungsten som jag nu nästan uteslutande burit senaste åren, ibland får en RBC agera stand in. Älskar att det är ett svenskt märke och kopplingen till skärgården.

Väntat länge på detta släpp, hela tiden tänkt att det förmodligen inte kommer leva upp till mina förväntningar. Av en slump såg jag att den nya generationen släpptes idag. Det första jag såg var bronsaren och satte det vidriga jobbkaffet i halsen. En bronzo! (jag som många andra är svårt attraherad av panerais bronzos. Eller allt i brons.. ?). Ska jag nu kunna få tag i en bronzo av min absoluta favoritdinka landsort? låter för bra för att vara sant..
Pep ned på vinst och förlust till Krons på lunchen, och där stod den i sin groteska låda och frestade mig.

Slängde på den på armen och tvingade sen genast människan på andra sidan att ta mina svårt inflationsskadade pengar.

Kändes först konstigt att köpa en till landsort, men sanningen är att den känns och upplevs betydligt mer dressad och sofistikerad i bronsen och den nättare storleken, det är iallafall min känsla. Hade den med kavaj hela dagen och det kändes mycket mer passande än att trycka in tungstenen där 😂

Så tror den nya versionen kan falla fler i smaken då den är lättare att bära upp pga den lite mindre pucken, samt då som vanligt avsaknad av bandhorn. Då framförallt för den inte känns lika hög och klumpig som föregångaren.

Med det sagt så älskar jag föregångaren och jag älskar landsorten i alla dess former om det inte var tydligt.

Här kommer lite dåliga bilder som grädde på moset 😎🤘
Haha har precis NU märkt att min tungsten har blivit högerställd sen jag hade den på service.. är inte det lite sjukt?
Vet inte vad det sjukaste är.. att det faktiskt hänt eller att jag inte märkt det förens jag tog dessa bilder....
Förstår ingenting :eek::D
 

Stalrob

Cartier
Då ska vi se här.. nu har hypen kring släppet fått lägga sig lite, och jag kan kolla på det mer objektivt och tänkte skriva av mig lite.

Har kollat på många bilder, samt videos, men har Inte hunnit klämma på någon då jag bor ute i skogen till skillnad från er sörlänningar🤣

Älskar landsorten och har fanimej väntat på releasen i 3 år. Riktigt kul med en svensk dykare, som lyckas vara snygg samtidigt som den sticker ut hakan lite och inte bara är en submarinerklon. Men.

1.Däremot är det som avhandlats tidigare, tråkigt att det inte finns någon "running indikator", oftast lume på counterbalancen av sekundvisaren, eller längst ut på den, så klockan möter inte ISO dive watch specifikationer, nu är inte det ett certifikat som de testat efter ändå, men hade varit kul om det mötte satta standarden åtminstone, då jag tänker att det är en standard av en anledning, kan vara bra å veta om klockan stannat när man är i mörka miljöer. (Ingen kommer dyka ändå jag vet, men ändå, konstigt om den nu är utvecklad i nära samarbete med dykare, och hela klockans design är inspirerat av dykinstrument.)

2.Vad gäller bandet så förstår jag mig verkligen inte på avsaknaden av länk, speciellt inte i kombination med den proprietära bandinfästningen med 3 skruvar.
I praktiken är du alltså alltid fast med gummi, det är lite tråkigt, speciellt om säg 20 år, då modellen kanske inte ens finns kvar, och gummit har torkat samt spruckit.
Förväntade livslängden på ett stålband är lite längre åtminstone.

3.Runda datumfönster tycker jag ingen har lyckats med någonsin, inte ens Sjöö Sandström, sorry ❤️
Rektangulärt eller inget. Helst inget.

4.Versionerna som släpptes har bra spridning, vågorna är snygga, men gör inget för mig personligen, så gillar svarta bäst. Kanske lite synd att tungstenen är borta om något.

5.Bra att den vandrade ner lite i storlek.

6.Fint med lume på bezeln!

7.Bra prissättning ändå.

8.SNYGG

Overall då 3/5 solar kanske ? Lite besviken faktiskt, framförallt då punkt 1 och 2 känns lite ogenomtänkt.
Kanske blir ett beggat exemplar i framtiden
 
Senast ändrad:

Sebastard

Vacheron
Haha har precis NU märkt att min tungsten har blivit högerställd sen jag hade den på service.. är inte det lite sjukt?
Vet inte vad det sjukaste är.. att det faktiskt hänt eller att jag inte märkt det förens jag tog dessa bilder....
Förstår ingenting :eek::D
Jäklar! Tänkte inte alls på det när jag såg bilderna igår. Var väl för inställd på att försöka se skillnaderna i mått osv. Vill du vända tillbaks den nu då? Jag älskar att den är vänster. Går mjukare mot handen utan kronskav.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Haha vad
Haha har precis NU märkt att min tungsten har blivit högerställd sen jag hade den på service.. är inte det lite sjukt?
Vet inte vad det sjukaste är.. att det faktiskt hänt eller att jag inte märkt det förens jag tog dessa bilder....
Förstår ingenting :eek::D
Jäklar! Tänkte inte alls på det när jag såg bilderna igår. Var väl för inställd på att försöka se skillnaderna i mått osv. Vill du vända tillbaks den nu då? Jag älskar att den är vänster. Går mjukare mot handen utan kronskav.
Den SKA vara vänster annars blir det ju en frankenstein, frågan är vad som hände på servicen? Firmafest? @Sjöö Sandström
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Jäklar! Tänkte inte alls på det när jag såg bilderna igår. Var väl för inställd på att försöka se skillnaderna i mått osv. Vill du vända tillbaks den nu då? Jag älskar att den är vänster. Går mjukare mot handen utan kronskav.
Ja men den ska ju helt klart vara vänster.
Men bara för att det är så sjukt så är jag sugen på att inte ändra 🤣

Nej men kommer fixa det, men ska njuta lite extra av tabben så länge
 

Putteman

Cartier
2.Vad gäller bandet så förstår jag mig verkligen inte på avsaknaden av länk, speciellt inte i kombination med den proprietära bandinfästningen med 3 skruvar.
I praktiken är du alltså alltid fast med gummi, det är lite tråkigt, speciellt om säg 20 år, då modellen kanske inte ens finns kvar, och gummit har torkat samt spruckit.
Förväntade livslängden på ett stålband är lite längre åtminstone.
Hmm, det där är ju en väldans intressant "detalj" ju.

Är infästningen en helt egen Sjöö Sandström lösning?

Det är ju rent ut sagt riktigt kasst i framtiden isf. Under klockans tekniska livslängd så kommer ju garanterat bandet behöva bytas, är man då i händerna på att Sjöö Sandström finns OCH att dom erbjuder köp av ersättningsband? Är ju superknas om klockan annars inte går att använda.

Nån som vet om det är en helt unik infästning eller om det går att hitta aftermarket band?
 
Topp