• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyx

Omega
Önskar en glad Sjöö Sandström-söndag
C5C63BE1-53D8-4626-BA0E-AA306967DDE3.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Funderar på att köpa en Royal Steel 32a till frugan och tycker att champagne tavlan är grymt snygg. Men.... från Er som haft en Royal Steel med den tavlan.... Hur är läsbarheten generellt? Om man börjar vara i behov av läsglasögon så kanske den blir svår. Detta varierar ju mycket beroende på exakt färg på tavlan och hur visarna är utformade men som sagt.. Vad säger Ni?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Funderar på att köpa en Royal Steel 32a till frugan och tycker att champagne tavlan är grymt snygg. Men.... från Er som haft en Royal Steel med den tavlan.... Hur är läsbarheten generellt? Om man börjar vara i behov av läsglasögon så kanske den blir svår. Detta varierar ju mycket beroende på exakt färg på tavlan och hur visarna är utformade men som sagt.. Vad säger Ni?

Hm, har inte @RicVin ´s bättre hälft en champagne RS och kan komma med ett utlåtande, eller är det kanske en rosé? Borde vara liknande läsbarhet på de två tavlorna oavsett.

Annars har Erikson bra rabatt på en svart med roséindex.


EDIT: Bild på 32 champagne från Sjöö Sandströms hemsida.

Skärmavbild 2023-01-08 kl. 22.20.28.png
 

Nyx

Omega
Funderar på att köpa en Royal Steel 32a till frugan och tycker att champagne tavlan är grymt snygg. Men.... från Er som haft en Royal Steel med den tavlan.... Hur är läsbarheten generellt? Om man börjar vara i behov av läsglasögon så kanske den blir svår. Detta varierar ju mycket beroende på exakt färg på tavlan och hur visarna är utformade men som sagt.. Vad säger Ni?
Vilken fantastisk present! Champagnetavlan är superläcker, önskar jag hade en själv. Kan tyvärr inte svara på just den, men har inga problem med min 32:a i pärlemor trots att jag upptäckte att det var lite tjorvigare att se ordentligt när jag skulle trä min symaskin för några veckor sedan. 🙈
Annars kanske du skall fundera på en 36:a, vet att jag personligen gillar lite större klockor men den är inte så stor som man tror.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hm, har inte @RicVin ´s bättre hälft en champagne RS och kan komma med ett utlåtande, eller är det kanske en rosé? Borde vara liknande läsbarhet på de två tavlorna oavsett.

Annars har Erikson bra rabatt på en svart med roséindex.


EDIT: Bild på 32 champagne från Sjöö Sandströms hemsida.

Skärmavbild 2023-01-08 kl. 22.20.28.png
Tack för tips! Bra pris på den men jag tänker dock med länk och sedan gillar jag den rena index tavlan bättre.
På denna bilden och när jag sett den som hastigast hos Uris har den ändå verkat hyggligt bra kontrastmässgt. Får se om någon kan pitcha in lite erfa.....
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vilken fantastisk present! Champagnetavlan är superläcker, önskar jag hade en själv. Kan tyvärr inte svara på just den, men har inga problem med min 32:a i pärlemor trots att jag upptäckte att det var lite tjorvigare att se ordentligt när jag skulle trä min symaskin för några veckor sedan. 🙈
Annars kanske du skall fundera på en 36:a, vet att jag personligen gillar lite större klockor men den är inte så stor som man tror.
Pärlemor är fin också och den borde väl vara rätt likvärdigt läsbar kanske. 36an tycker jag blir lite stor på henne men perfekt på mig.
 
  • Like
Reactions: Nyx

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hm, har inte @RicVin ´s bättre hälft en champagne RS och kan komma med ett utlåtande, eller är det kanske en rosé? Borde vara liknande läsbarhet på de två tavlorna oavsett.

Annars har Erikson bra rabatt på en svart med roséindex.


EDIT: Bild på 32 champagne från Sjöö Sandströms hemsida.

Skärmavbild 2023-01-08 kl. 22.20.28.png

Det stämmer nästan.. Hon har en 36mm med pärlemor. Inte hört något negativt om läsbarheten. Däremot är gångreserven något hon gnäller på..;-)
9002399A-C1BB-4AD2-A9A6-2F257506C645.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det här var
Jaha, det här var ju inte så roligt. Grå och rosa tavla saknas i lådan.
Får kolla med Robert på Tidlösa om det kan vara så att det grå är kvar där, men förstår inte hur det är möjligt och hur rosa också kan saknas.

Det här var ju roligt :)

Av någon outgrundlig anledning så låg tavlorna i en låda där gammal elektronik hamnar och det var bara av en slump jag letade där efter en usb dongle.

Märkligt då jag inte har det minsta minne av att ha öppnat den lådan på typ ett år eller så, men uppenbarligen stämmer det inte

Fest 🥳

45704FF0-103D-4C3C-A778-539CE972CC52.jpeg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Det här var


Det här var ju roligt :)

Av någon outgrundlig anledning så låg tavlorna i en låda där gammal elektronik hamnar och det var bara av en slump jag letade där efter en usb dongle.

Märkligt då jag inte har det minsta minne av att ha öppnat den lådan på typ ett år eller så, men uppenbarligen stämmer det inte

Fest 🥳

45704FF0-103D-4C3C-A778-539CE972CC52.jpeg
Då är det ju nästan så att du kan sälja den gråa till mig😉
 
Topp