• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Sumpan Worldtimer

2D7EA403-D4F8-4481-90D4-854C5B27B4DD.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Landsorten jag så glädjande bestämde mig för att inte sälja i stundens hetta innan nysläpptet. Hade rätt kalla fötter ett tag. Många spekulationer, förväntningar och en rädsla att en snarlik skulle släppas och dra ner värdet på D1/D2. Idag mycket glad att denna bor kvar i lådan.

8787B2C3-951A-45FF-A4CD-9654D1C1667C.jpeg

Originalet är alltid originalet :) Tror väldigt få så pass ikoniska klockor förlorar i värde eller status på grund av en uppföljare. Tror att det till och med kan bli det motsatta beroende på hur efterföljande referenser konstrueras och presenteras.
 

Pe87

Omega
En fråga. Jag tycker 36 mm diameter låter sjukt lite? Men det kanske inte är med sidosaken ( på dykarklockan) Eller räknas den med i diametern. Är sugen på en royal worldtimer i gummi
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En fråga. Jag tycker 36 mm diameter låter sjukt lite? Men det kanske inte är med sidosaken ( på dykarklockan) Eller räknas den med i diametern. Är sugen på en royal worldtimer i gummi

Snygg klocka, men ingen dykare 🏊‍♂️ Om du är orolig för storleken finns den ju i 41mm.

Nu har du dessutom två varianter av 41mm att välja mellan. Standard, samt Erikson Urhandels 100-årsklocka. Skiljer sig med annan typ av lume, datumet vid 6, sunbursttavla samt att den kommer med ett blått gummi som bara säljs tillsammans med den klockan, (kommer släppas om ett år för alla att köpa). Som grädde på moset står det Sundbyberg på tavlan :)

Fina bilder på klockan från @Fliegerchronograph🚁

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jaha, det här var ju inte så roligt. Grå och rosa tavla saknas i lådan.
Får kolla med Robert på Tidlösa om det kan vara så att det grå är kvar där, men förstår inte hur det är möjligt och hur rosa också kan saknas.
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Jaha, det här var ju inte så roligt. Grå och rosa tavla saknas i lådan.
Får kolla med Robert på Tidlösa om det kan vara så att det grå är kvar där, men förstår inte hur det är möjligt och hur rosa också kan saknas.
Oj men har du inte bara förlagt dom? Du la väll upp en bild på dom för inte så länge sedan
 
Topp